Een lekke bak overkopen??

Plaats reactie

Onderwerp auteur
GaiusV
0-200
0-200

Een lekke bak overkopen??

Bericht door GaiusV »

zoals sommige al weten heb ik een grotere bak op het oog (zie mijn andere topic's). dit keer heb ik een grote bak van 375L (netto) op het oog die lek zal zijn, waarvoor ik maar E10, betaal. op school werd dat afgeraden door iemand die in een aquawinkel werkt, maar het is toch een kwestie van de glasplaten los snijden en daarna weer vast lijmen met tec7 (of een concurent)?? hoe moet ik dat dan doen??

een bijkomt voordeel voor mij wordt dan gelijk dat ik goed in de bak kan werken om een achterwand te bouwen. daarnaast zal ik tijd genoeg hebben om de glaze platen weer vast te lijmen. voor de bouw van de kast, achterwand en nu dus waarschijnlijk ook het aquarium, is ongeveer 1½ week voor vrij geplant, daarna zal ik +/- 2 dagen in de week erna vrij hebben om er nog aan te werken...

raden jullie het aan of juist af? en waarom??

Kevin Noord-Brabant
Hoofdbeheerder / oprichter

Re: Een lekke bak overkopen??

Bericht door Kevin »

Ik persoonlijk zou het wel aandurven om hem opnieuw te kitten. Zelfs al haal je de glas platen niet los van elkaar is het nog goed te doen.
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand

Onderwerp auteur
GaiusV
0-200
0-200

Bericht door GaiusV »

hoe dan?? is een sticky hierboven goed te gebruiken??

Kevin Noord-Brabant

Bericht door Kevin »

Ja zeker wel, die zijn nog steeds actueel. Hier staat ook nog een stukje op een soort gelijke vraag.
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?p=76265#p76265
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand

Onderwerp auteur
GaiusV
0-200
0-200

Bericht door GaiusV »

zelf heb ik nog een bak van 60x30x40, als ik die loshaal en her kit, zou wel een goede oefening zijn?? maar wat zal ik als tussenschot doen?? want ik wil graag 2 bakjes er van maken (30x30x40) die goed zijn voor de quarantaine en slakkenkweek...

Kevin Noord-Brabant

Bericht door Kevin »

Als je ze qua filtering ook gescheiden wil houden is een glazenplaat nog de beste oplossing denk ik, kunststof of plexiglas wil nog wel is buigen als het warmer word.

Dat is zeker een leuk oefen project, vergeet niet dat je de glasplaten niet te hard moet aandrukken als je gekit hebt. Er moet wel kit tussen de ruiten blijven zitten om een goede hechting te houden, 2mm heb je echt wel nodig.
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand

Onderwerp auteur
GaiusV
0-200
0-200

Bericht door GaiusV »

het zal dus glas worden, en als ik tegen dat "midden-glas" de termostaaf doe, zal ie dan gelijk 2 bakjes verwarmen??

Onderwerp auteur
GaiusV
0-200
0-200

Bericht door GaiusV »

het komt er op neer, dat de balken van mijn kamer het gewicht niet eens kunnen dragen.. dus dit idee gaat niet meer door... kan eventueel een slotje op...

jarik
0-200
0-200

Bericht door jarik »

Kevin schreef:Als je ze qua filtering ook gescheiden wil houden is een glazenplaat nog de beste oplossing denk ik, kunststof of plexiglas wil nog wel is buigen als het warmer word.

Dat is zeker een leuk oefen project, vergeet niet dat je de glasplaten niet te hard moet aandrukken als je gekit hebt. Er moet wel kit tussen de ruiten blijven zitten om een goede hechting te houden, 2mm heb je echt wel nodig.
welk kunststof moejje dn gebruike?
Groeten, Jarik

Onderwerp auteur
GaiusV
0-200
0-200

Bericht door GaiusV »

je bedoelt voor "het glas"??

ehu, weet ik niet.. :$

Kevin Noord-Brabant

Bericht door Kevin »

Wat mij betreft beter geen kunststof, maar word ook maar vaak genoeg wel gedaan hoor. Maar neem dan wat dikkereplaat 4 mm plus
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand

Onderwerp auteur
GaiusV
0-200
0-200

Bericht door GaiusV »

juni... dat is bijna 3 weken geleden, dus weer tijd voor een update...
zelf zit ik te kijken om op me zelf te gaan wonen, dus de vissen komen in een korte periode er niet in, wel wordt de kast, achterwand enz... aangeschaft en gemaakt.