In mijn Tanganyika bak hangen er drie lampen. 2 daglichtlampen en 1 blauwe lamp. 1 daglichtlamp van 54W, 1 daglichtlamp van 32W en 1 blauwe lamp van 54W. Ik vraag me af of dit voldoende is. Mijn bak is 1m50 lang, 60 hoog en 40 breed.

Het probleem is dat de bruine algen steeds terug keren. Heb verleden week mijn bak een week afgedekt vanwege zweefalg. Was terug kraakhelder. Maar nu keren de bruine algen gewoon terug. Kdacht mss ligt het aan te weinig lichtsterkte.Kevin schreef:Die soort vissen houden juist van weinig licht, de meeste zijn rotsbewoners en daar is het doorgaans niet zo licht.
Ziitn geen planten in. Dus ja?LauMooij schreef:Licht en voedingstoffen zijn heel leuk, maar als de planten ze niet opgebruiken kan er inderdaad snel alg "oprukken".
Maar we hebben het hier over bruinalg, dat komt vooral door kiezelzeuren. Je hebt zeker een flinke laag zand erin zitten? Het kan een tijdje duren maar uiteindelijk zullen die zuren verdwijnen en daarmee ook de bruinalg.Licht en voedingstoffen zijn heel leuk, maar als de planten ze niet opgebruiken kan er inderdaad snel alg "oprukken".