Verlichting Aqua40 stuk

Plaats reactie

Onderwerp auteur
Induna
0-200
0-200

Verlichting Aqua40 stuk

Bericht door Induna »

Hallo,

Ik heb thuis een aqua40 staan van nog geen jaar oud. Nou is de verlichting stuk.
Zal zullen de meeste mensen zeggen, ga terug naar de winkel.. Tja en dan heb ik een probleem...
Ik heb mijn aqauriumpje gekocht bij AquaTotaal.. en na 10 emails later heb ik nog steeds geen reactie gehad :cry: :cry: (had ik nou maar eerst naar de recensies van die winkel gekeken voordat ik met die lui in zee ging...).

Maar goed, ondertussen doet de lamp het nog steeds niet, en ga ik over 1 week op vakantie (3weken), dat betekend dat al die tijd geen licht in de bak.. (is dat heel erg? er leven 4 visjes in en een zooi garnaaltjes)
Ik heb de lamp al vervangen voor een nieuwe, en ook dat helpt niet.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Het betreft het nieuwere type kap, deze:Afbeelding

En zo ziet het er onder de kap uit:Afbeelding

Wie kan mij helpen... :vis:

Kevin Noord-Brabant
Hoofdbeheerder / oprichter

Re: Verlichting Aqua40 stuk

Bericht door Kevin »

Heeft die lamp het wel gedaan? het zou kunnen dat er vocht tussen gekomen is dat zie je wel vaker bij dat soort lampen. Tetra heeft bij haar aquaria ook een nieuw soort deksel moeten maken vanwege vochtproblemen. Ik zou denk ik als ik jou was en de bak nog niet te oud is een mailtje sturen naar de fabrikant en uitleggen dat je van de winkel waar je hem gekocht hebt waarschijnlijk geen service meer krijgt en of hun niet wat kunnen betekenen voor je.

Hier is de site van de fabrikant Superfish/aquadistri http://www.superfish.nl/
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand

Onderwerp auteur
Induna
0-200
0-200

Bericht door Induna »

Bedankt voor de reactie!

Ik heb de leverancier als eens een berichtje gestuurd.. En die zegt dood leuk dat AquaTotaal geen klant van hun is, en dat ze me daarom niet kunnen helpen.. Niet echt bijster goede service dus..

Het lampje heeft het wel gedaan.. In het begin goed, en daarna ging hij steeds vaker aan en uit.. Nu is het dus over.. Ik denk zelf wel dat het een vocht probleem is...

Kevin Noord-Brabant

Bericht door Kevin »

Zit er wel een plastic kap om de lamp heen, is moeilijk te zien op de foto. Misschien kun je hem zelf openschroeven en kijken waar het vocht zit. Dit zoveel mogelijk droog en roestvrij maken en daarna de boel dicht maken en gelijk waterdicht. Losse fittingen voor die lamp zijn ook wel weer te koop dan zou je moeten zoeken naar PL fittingen.
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand

Onderwerp auteur
Induna
0-200
0-200

Bericht door Induna »

Jah er zat een kap om de lamp heen, die heb ik er voor de foto even afgehaald..

Ik zie zelf geen roest ofzoiets dergelijks zitten.. Er zat ook geen duidelijke vocht, het voelde zo goed als droog aan..
Ik ga het wel proberen met een andere fitting, misschien helpt dat iets..

Kevin Noord-Brabant

Bericht door Kevin »

Als het de fitting niet is al je die vervangen hebt wat zou er dan stuk kunnen zijn :roll: veel meer zit er niet op, ja de bekabeling zou ik vooraf nog even checken vooral bij de aan en uitschakelaar. Als dat er goed uitziet kan het alleen nog maar de fitting zijn. Maar voor je geld uit gaat geven zou ik even naar de bedrading kijken of deze goed vast zit en of er geen roest of iets aan de contactpunten zit.
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand

Kenzo
0-200
0-200

Bericht door Kenzo »

Heb dat ook gehad, alleen bij de oude versie.
Heb de kap er af gesmeten en de Solar Duo Boy gekocht (is er in 16 en in 26 watt met ingebouwde nachtverlichting)