Hier mijn 5 nieuwe aanwinsten!

Onderwerp auteur
Rob Bosman

Re: Hier mijn 5 nieuwe aanwinsten!

Bericht door Rob Bosman »

ok

Kieuwworm heeft trouwens elke discus en is op zich niet echt schadelijk zolang ze er niet echt last van hebben, als er 1 begint te schuren kan je altijd even een kuurtje doen. maar maak je er niet al te druk om, ze gaan er niet dood aan.

Martin
0-200
0-200

Bericht door Martin »

Ik vindt dit een vreemd advies van een kweker......Een discus heeft inderdaad latend kieuwworm.
En als de vis gaat schuren dan heeft hij er last van, maar om " dan maar even een kuurtje" te doen vindt ik wel vreemd advies.
Overigens als er niets aan gedaan wordt krijgt de vis er dermate last van dat hij van de randverschijnselen uiteindelijk wel degelijk zal overlijden.

Kieuwworm......in apartebak zetten en zeker goed behandelen, met medicijnen die je bij elke goede hobbykweker kan verkrijgen, anders kontakten met Stendker en vragen waarmee hij zijn vissen behandeld heeft tegen kieuwworm, wat elke kweker doet als hij jonge heeft die in de groei zijn.

Lees je goed in op diverse discusfora en ga niet af op een advies van een kweker die er zo nochelant mee omgaat.

Ps mijn excuus voor de misschien iets te heftige reactie, maar als ik dit lees........er wordt al zoveel verkeerde adviezen gegeven...........

Roderick
400-600
400-600

Bericht door Roderick »

mooie discussen maarten ;) ben nog steeds jaloers op je bak :P en nu al helemaal :P hoop dat het goed komt met je discus ;) en ik wil wel eens weten of het echt zo is dat alle discussen kiewwormen hebben... eerlijk gezegt vertrouw ik op rob dat hij gelijk heeft maar ik denk dat het wel waard is om hier een topic over te maken kunnen we mooi over discussiëren ;)
Groetjes Roderick
Afbeelding

Onderwerp auteur
Rob Bosman

Bericht door Rob Bosman »

Martin schreef:Ik vindt dit een vreemd advies van een kweker......Een discus heeft inderdaad latend kieuwworm.
En als de vis gaat schuren dan heeft hij er last van, maar om " dan maar even een kuurtje" te doen vindt ik wel vreemd advies.
Overigens als er niets aan gedaan wordt krijgt de vis er dermate last van dat hij van de randverschijnselen uiteindelijk wel degelijk zal overlijden.

Kieuwworm......in apartebak zetten en zeker goed behandelen, met medicijnen die je bij elke goede hobbykweker kan verkrijgen, anders kontakten met Stendker en vragen waarmee hij zijn vissen behandeld heeft tegen kieuwworm, wat elke kweker doet als hij jonge heeft die in de groei zijn.

Lees je goed in op diverse discusfora en ga niet af op een advies van een kweker die er zo nochelant mee omgaat.

Ps mijn excuus voor de misschien iets te heftige reactie, maar als ik dit lees........er wordt al zoveel verkeerde adviezen gegeven...........
Voor iemand die net aan zijn eerste bakje begint ben je wel een groot kenner van discusvissen zeker

Onderwerp auteur
Maarten

Bericht door Maarten »

Martin schreef:Lees je goed in op diverse discusfora en ga niet af op een advies van een kweker die er zo nochelant mee omgaat.
Als er iemand is die er verstand van heeft hier, is het Rob wel. Hij heeft er ook alles voor over om mijn bak goed te laten draaien. Toen er vinrot in mijn bak was, stond hij een dag later op de stoep, met medicijnen, quarantainebak, voeding en alles wat er maar nodig zou kunnen zijn!!!

Hij weet echt wel wat hij doet en zegt en geeft niet zomaar advies. Als Rob iets niet weet, dan verwijst hij wel door!

Roderick
400-600
400-600

Bericht door Roderick »

goed gezegt maarten ;)
Groetjes Roderick
Afbeelding

Kees Zuid-Holland
Oud teamlid
Oud teamlid

Bericht door Kees »

Zelf noem ik hem niet voor niets Obi :D.
Nu genoeg, anders gaat die naast zijn schoenen lopen hehehehe.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie

Martin
0-200
0-200

Bericht door Martin »

Ik ben dan wel net aan mijn eerste bakje begonnen, maar internet verstrekt veel informatie, en die mijnheer is echt niet de enige die verstand zegt te hebben van Discussen.
Ik vindt het zelf ook een hele mooie vis en heb daarom veel gelezen op internet en inmiddels al wat kwekers bezocht op verschillende plaatsen in Nederland.
Ik kan me voorstellen dat er verschillende adviezen worden gegeven, maar als ik mijn mening al niet mag geven omdat deze mijnheer volgens iedereen hier d'e kenner is vindt ik dat wel erg kort zichtig.
Maar sorry dat ik een blijkbaar gerenomeerd en hier op handen gedragen kweker zijn oordeel in twijfel trek.
Ik heb hier ook heel veel gelezen en er worden in het algemeen zinnige adviezen gegegeven, edoch vindt ik dat er ook in dit advies wat hiaten zitten.
Ik zal niet zeggen dat Rob het volkomen mis heeft, maar met ziektes moet je altijd zorgvuldig zijn.
Ik heb onlnags ook een bezoek gebracht in Friesland bij een mijnheer Rob de Fouw die blijkt wel zorgvuldig om te gaan met vissen ziektes en naar mijn bescheiden mening het meeste verstand te hebben van discusziektes van de mensen die ik inmiddels heb gesproken.

Ik ben ook voornemens om binnen een jaar een bak te laten maken voor discusvisjes, vandaar dat ik me veel op internet en bij veel discuskenners verdiep in het visje en zijn leef omgeving.
Ik ben van mening dat voor ik aan deze vis of welke vis dan ook begin ik er eerst heel veel van moet weten of hebben gelezen.
Normaal ben ik meer een lezer dan iemand die op berichten reageer, maar in dit geval ben ik van mening dat ik wel iets moest zeggen naar aanleiding van dit bericht wat in denk te makelijk is.
Overigens dat een kweker direct met medicatie e.d. op de stoep staat is naar mijn mening commercieel gezien vrij logisch.
Deze mensen maken een hoop kosten voor het kweken en moeten ook centjes verdienen, helaas heb ik in de afgelopen maand wel gemerkt dat er meer mensen het voor het geld denken te kunnen doen dan dat mensen het doen uit liefde voor de vissen.

Ik zal wel een wijsneus gevonden worden, maar nogmaals ik vindt het welzijn van de vis belangrijker dan de mening vaan een paar voor mij onbekende mensen/kenners.
Ik zal verder weer gewoon me beperken tot het lezen en zeer beperkt eens een berichtje achter laten.
Mijn doelstelling is om binnen een jaar een bak van 2 meter te kunnen vullen met wildvangdiscussen, maar heb nog niet voldoende centen en kennis om de vissen een passend onderkomen te kunnen bieden dus ik blijf sparen en lezen over de habitat en de leef gewoontes van de discus.

Veel lezen is veel leren.

Sorry discuskwekerij voor mijn brutale opmerking, maar ik ben van mening dat ik het goede voorheb met de vissen en op uw opmerking moest reageren

Martin
0-200
0-200

Bericht door Martin »

Discuskwekerij Bèrrege schreef:
Martin schreef:Ik vindt dit een vreemd advies van een kweker......Een discus heeft inderdaad latend kieuwworm.

Voor iemand die net aan zijn eerste bakje begint ben je wel een groot kenner van discusvissen zeker
Ik zal de laatste zijn die zegt een groot kenner te zijn, ik weet nog lang niet alles, maar zoals eerder gezegt ik verdiep me er erg grondig in, omdat ik het een prachtige vis vindt

Martin
0-200
0-200

Bericht door Martin »

Maarten schreef:
Martin schreef:Lees je goed in op diverse discusfora en ga niet af op een advies van een kweker die er zo nochelant mee omgaat.
Als er iemand is die er verstand van heeft hier, is het Rob wel. Hij heeft er ook alles voor over om mijn bak goed te laten draaien. Toen er vinrot in mijn bak was, stond hij een dag later op de stoep, met medicijnen, quarantainebak, voeding en alles wat er maar nodig zou kunnen zijn!!!

Hij weet echt wel wat hij doet en zegt en geeft niet zomaar advies. Als Rob iets niet weet, dan verwijst hij wel door!
Ik trek ook niet in twijfel dat hij veel verstand heeft van discussen, maar hij is zeker niet de enige, en zeker ook niet alwetend.
Dat er kennis van discussen is moet wel anders zal hij geen kweker kunnen zijn, dus hiervoor alle respect, maar sta ook open voor andere meningen en kennis.

Onderwerp auteur
Maarten

Bericht door Maarten »

Martin schreef: Overigens dat een kweker direct met medicatie e.d. op de stoep staat is naar mijn mening commercieel gezien vrij logisch.
Deze mensen maken een hoop kosten voor het kweken en moeten ook centjes verdienen, helaas heb ik in de afgelopen maand wel gemerkt dat er meer mensen het voor het geld denken te kunnen doen dan dat mensen het doen uit liefde voor de vissen.
Ik kan je verzekeren dat hij dit belangeloos heeft gedaan. Binnen een dag van bergen op zoom naar Raalte (is ruim 2 1/2 uur rijden), zonder hiervoor kosten te berekenen. Ook heb ik de quarantainebak voor niets en een aantal medicamenten. Dus deze man doet het zeker uit liefde en niet voor het geld!!!

Rob de Fouw is inderdaad De discusdokter van NL. Maar ik kan je verzekeren dat onze Rob aardig in de buurt komt ;)

Het enige wat jou nu dwars zit is zijn schrijfwijze volgens mij. Hij schijft het helder en duidelijk en gaat zeker wel zorgvuldig om met de vissen!

Je moet alleen wel even door zijn manier van schrijven heen kijken. Als hij schrijft ff behandelen, dan krijg ik op MSN uitgebreidt te horen waarmee en hoelang en onder welke omstandigheden.

Je mag je mening zeker geven, maar kijk eerst ook even naar hoe iemand normaal gesproken schrijft, en baseer daarop je antwoord.

Onderwerp auteur
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Het enige wat jou nu dwars zit is zijn schrijfwijze volgens mij. Hij schijft het helder en duidelijk en gaat zeker wel zorgvuldig om met de vissen!

Je moet alleen wel even door zijn manier van schrijven heen kijken. Als hij schrijft ff behandelen, dan krijg ik op MSN uitgebreidt te horen waarmee en hoelang en onder welke omstandigheden.
Het spijt me dat ik me er in meng maar ik geloof dat ik hetzelfde steeds zie.
Als er ergens iets ziek is en Rob roept alleen maar FMC! dan denk ik Hoe wat waar wanneer hoeveel ?
Dat staat er dan niet omdat het allemaal verder per MSN afgehandeld wordt blijkt dus.

Maar als je op een forum reageert vindt ik dat je het verhaal daar ook moet afmaken omdat de informatie voor "het publiek" dan onvolledig is en die hebben daar niets aan. Dacht juist dat de bedoeling van een forum was dat je zoveel mogelijk informatie opslaat zodat een ander daar weer wat aan heeft.

Martin
0-200
0-200

Bericht door Martin »

Ik kan niet zien horen of aanvoelen hoe er op msn wordt verder gesproken, ik reageerde op dit bericht, omdat in dit geval ik het dus onvolledig vond en vindt.
Zijn schrijfwijze stoor ik me zeker niet aan, ik ben zelf groot voorstander van direct en recht door zee
wat ik nu probeer te vermijden, omdat ik een nieuwe ben tussen blijkbaar een hele hechte groep mensen.
Maar ook ik heb net als Dinant al meerdere keren gezien dat ik dingen onvolledig vindt, op die momenten was ik nog niet zover ingelezen dat ik er ook een mening over kon geven, of vond dat ik dat mocht geven, inmiddels heb ik heel veel gelezen en vindt ik dat ik het wel kan.
Uiteraard heb ik het niet uit eigen ervaring maar wel van mensen die al jaren met vissen, in dit geval discussen, bezig zijn en er erg veel verstand van hebben opgebouwd.

Maar ik begrijp dat deze kweker hier erg goed staat aangeschreven, en bijna op handen gedragen, wellicht wordt het dan eens tijd dat ik ook eens bij hem wat kweekstellingen kom bekijken.
Misschien dat ik dan in het vervolg ook jullie mening uit ervaring kan delen.

Kevin Noord-Brabant
Hoofdbeheerder / oprichter
Hoofdbeheerder / oprichter

Bericht door Kevin »

Martin natuurlijk word jouw mening op prijs gesteld, immers 2 weten meer dan 1 of anders gezegd 2 lezen meer dan 1. Een discussie hier over voeren moet ook kunnen hier zolang dit normaal gebeurt, so far dus niks aan het handje.
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand

Martin
0-200
0-200

Bericht door Martin »

Beste Kevin,

Ik ga een discussie zeker niet uit de weg en zal het ten aller tijde op gepaste wijzen voeren, ik heb een mening waar ik voor uit kom en dat zal ik blijven doen, maar ik zal nooit iemand veroordelen die ik niet ken.
Overigens werd mij verweten niet de berichten van de kweker te hebben gelezen voor ik mijn reactie neerzette, wel ik kan nu melden dat ik het inmiddels wel heb gedaan en nog niet van mening ben veranderd.
Ik ben niet zo een enorme forum bezoeker, wat al blijkt uit mijn aantal berichten, maar als ik dat wel doe en ik lees een onderwerp vindt ik het wel prettig om de antwoorden op vragen ook op het forum volledig te kunnen lezen.
Zoals ik al eerder heb gezegt lees ik om te leren en ik behoor niet tot de groep mensen die elkaar op msn of waar ook hebben.
Ik ga dus af op de geplaatste berichtjes.