ik wil in mijn rekord 60 wat Lamprologus multifasciatus hebben...
Maar nu weet ik niet hoeveel ik er in zou kunnen doen... Wat raden jullie aan?
ik heb 4 schelpen waar ze in kunnen... (vandaag gekocht moet ze nog wel even goed afspoelen je weet nooit wat er mee is gedaan, of waar ze vandaan komen...)
Hoeveel Lamprologus multifasciatus
-
Roderick
Onderwerp auteur - 400-600

Hoeveel Lamprologus multifasciatus
Groetjes Roderick

Re: Hoeveel Lamprologus multifasciatus
Het beste is om met een klein groepje te beginnen, zeg een visje of 5. Je hebt kans dat als er eenmaal een koppeltje gevormd is de rest niet meer getolereerd word in de bak maar dat hoeft niet altijd. Wel iets om rekening mee te houden.
Dat koppeltje zal dan samen een kleine konlonie gaan maken met zijn 2tjes.
Dat koppeltje zal dan samen een kleine konlonie gaan maken met zijn 2tjes.
-
Roderick

dus wat is het slimste om te kopen?
2 mannetjes met 3 vrouwtjes of 1 mannetje en 4 vrouwtjes?
of zelfs maar 1 mannetje en 1 vrouwtje (denk niet het beste want dan weet je niet of ze een paartje vormen...
(heb trouwens al mijn rekord 60 ingericht tanganika style
ziet er echt cool uit
)
2 mannetjes met 3 vrouwtjes of 1 mannetje en 4 vrouwtjes?
of zelfs maar 1 mannetje en 1 vrouwtje (denk niet het beste want dan weet je niet of ze een paartje vormen...
(heb trouwens al mijn rekord 60 ingericht tanganika style
Groetjes Roderick

Als het al te zien is hoor, neem aan dat je ze nog jong gaat kopen. 1 man met 4 vrouwen kan, het is wellicht ook te proberen maar dan echt met 2 aparte hopen schelpen met 2 man en 4 vrouw. Mocht het niet gaan heb je naast alleen maar vrouwen ook een man voor de koper aan te bieden. Misschien kom je er dan makkelijker vanaf omdat daar ook nog een koppel kan uit ontstaan.
-
Roderick

ja idd dus, je raad 2 man en 4 vrouwen aan? ik heb 4 schelpen dus dat zou precies moeten passen 
Groetjes Roderick

Nee je moet echt wel meer schelpen hebben, denk aan een hele berg en dan 2 keer een hele berg als je meerdere mannen gaat nemen. Ik heb hier evt nog wel een berg schelpen liggen.
het is zeker wel 2 schelpen per vis 
Hier in de winkel waren ze ook nog klein, nu na een tijdje is er na mijn idee nog steeds geen koppel. ook hebben ze natuurlijk meer vis in de bak zitten dan schelpen..
Hier in de winkel waren ze ook nog klein, nu na een tijdje is er na mijn idee nog steeds geen koppel. ook hebben ze natuurlijk meer vis in de bak zitten dan schelpen..