Caridina japonica zwanger en nu?

Plaats reactie

Onderwerp auteur
Shaun81
0-200
0-200

Caridina japonica zwanger en nu?

Bericht door Shaun81 »

Hoi,

Ik heb 4 Caridina japonica waarvan volgens mij maar 1 vrouwtje. Sinds eergister zat er een mannetjes Caridina japonica bovenop het vrouwtje en bleef uren achter haar aan zitten, ik zit net weer te kijken en zie ineens dat het vrouwtje allemaal eitjes onder haar mee draagt. Ze zitten nu in een tropisch aquarium met 25 graden en verder niet veel bijzonders wat ik ermee doe (tot nu toe dan want wil binnenkort uitbreiden enzo)

Maar wat moet ik met me vrouwtjes garnaal doen om te zorgen dat er in iedergeval een paar garnaaltjes in leven blijven? Ik las iets van brakwater maar de ene is er tegen, de ander is voor, weer een ander zegt in zoetwater laten.... dus wie heeft een antwoord?

Kees Zuid-Holland
Oud teamlid
Oud teamlid

Re: Caridina japonica zwanger en nu?

Bericht door Kees »

Bij Japonica's is het een moeilijk verhaal en nog niet gehoord dat iemand het thuis is gelukt.
Kijk anders hier eens:
http://www.aandeanderekantvanhetglas.nl ... index.html
En ik denk dat er vast en zeker nog een echte garnalen kenner gaat reageren.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie

R0nald
0-200
0-200

Re: Caridina japonica zwanger en nu?

Bericht door R0nald »

Het is de "die hard" garnalenkwekers/sters wel gelukt gelukkig. Er zijn trouwens enkele échte brak/zoutwaterkwekers/sters ondertussen in Nederland.

Een brakwater kweekverslag wat je heel eenvoudig kunt gebruiken is hier te vinden. Pas dit toe op de multidentata's en de ruiten staan bol. :)

Ik ben wel heel benieuwd of het Shaun nog gelukt is en er ondertussen hele "scholen" Multidentata's rondzwemmen :)
Groetjes,
Ronald