Het blauwe spat mannetje en vrouwtje hebben elkaar helemaal gevonden.
Het hapje uit de rugvin groeit ook al langzaam dicht.
Ook de kersenbuikjes accepteren het blauwe mannetje.
Ik ben met het dwerg goerami vrouwtje even terug geweest naar Rifwachter waar ik het vissie gekocht had.
Ik kon er maar niet achter komen of ze worden had of vis tuberculose, (schijnt veel voor te komen bij dwerg goerami's)
Ze zwemt niet krom, er ze verstopt zich ook niet. Haar ontlasting was ook niet wit.
Nu blijkt dat haar linker kiew niet helemaal goed volgroeit en haalt ze nu extra adem met haar rechter kiew, wat het klapperen veroorzaakt.
De verkopers van Rifwachter zeiden verder dat ze er gezond uit zag en dat we niet hoeven te vrezen. :-)
Wat wel grappig is, is dat het dwerg goerami mannetje nu volop met kleine drijf plant blaadjes aan het slepen is, zou hij een nest gaan bouwen..??
De indeling van mijn grote Eheim 2211 hebben we laatst veranderd.
Er zaten geen ceramische buisjes, waardoor het water niet goed gefilterd werd... :-s
Maar sinds het weekend zit er een laagje ceramische buisjes in, daarop het filter kussen, daarop zeoliet korrels en daarop een pluk watten.
Het water wordt nu goed gefilterd en het nitriet en nitraat wat iets aan de hoge kant was, is nu mooi laag.
Dus ik hoop dat de vissen het nu beter naar hun zin hebben.
Ik hoop dat ik deze week tijd heb om een foto te maken van de bak want er zitten een aantal planten in waarvan ik de naam niet weet...
Maar iedereen bedankt voor alle tips en advies!