Probleem

Plaats reactie

Onderwerp auteur
Roderick
400-600
400-600

Probleem

Bericht door Roderick »

ik heb een probleem... de pomp van mijn rekord 60 heeft het begeven... en ik heb nu absoluut geen geld om een nieuwe te kopen :( wat moet ik doen... (er zitten geen vissen in ofzo...) hem helemaal leeg maken of gewoon laten staan met bruissteentje en planten er in???
Groetjes Roderick
Afbeelding

Kees Zuid-Holland
Oud teamlid
Oud teamlid

Re: Probleem

Bericht door Kees »

Als je het laat staan kun je altijd kijken of je de plantjes nog kan redden.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie

tomenden Zuid-Holland
200-400
200-400
Contacteer:

Bericht door tomenden »

Heb je al op marktplaats gekeken? Misschien wordt iets aangeboden waar je iets mee kan.
Ik zie dat je nog meer bakken hebt, kan je daar iets me knutselen? Eventueel een tijdelijke buitenpomp of filteren mbv lucht.
Helaas kan ik je niet verder helpen.

succes !!
Momenteel geen bak meer.
Oriënterend voor een Paludarium

Onderwerp auteur
Roderick
400-600
400-600

Bericht door Roderick »

iniedergeval bedankt voor de hulp... bij mijn andere bakken heb ik gewoon interne (juwel) pompen en kunnen dus niet in die kleine rekord 60... en heb ook geen andere pompen tot mijn beschikking... en op marktplaats heb ik gekeken maar geen pompen die ik nodig heb...
Groetjes Roderick
Afbeelding

Patman
800-1000
800-1000

Bericht door Patman »

een tip van nanny uit http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f=9&t=2943

ik heb een noodpomp zelfgemaakt van een waterfles doorknippen gaatjes in het boveste gedeelte en in de dop
bovendte gedeelte gaat onderin de halve fles grint erin en een luchtslangetje door de dop watten erin en een stukje blauw filterschuim met gaatje erin kan slangetje door van de lucht pomp en twee zuignapjes 1 aan de zijkant in een gaatje en een onderin blijft hij mooi staan. heb ik van internet een kweker gebruikte alleen deze pompen wel met -- ook van grotere flessen gemaakt.

dit is een foto van een 'professionele' versie, die je in de winkel kunt kopen (kosten bijna niks)

Afbeelding
Groeten,
Patrick

Een dag niet geademd is een dag niet geleefd

Gast

Bericht door Gast »

Op de foto van Patman zit het bruissteentje verkeerd, die hoort er natuurlijk in en niet er boven als een lantaarnpaal.
en dat schuim wat erbij zit moet je weg gooien en dan vullen met wat grind (zodat die zinkt) en filterwatten.

Maar in principe is er nog geen ramp. Je planten hebben geen filter nodig.. zelfs beter van niet.

Patman
800-1000
800-1000

Bericht door Patman »

Ik denk dat dat een eindstukje is van de luchtslang of zo'n soort terugslagklepje.. maar er moet inderdaad een slangetje met bruissteentje door het pijpje naar de bodem..
Groeten,
Patrick

Anonymous

Bericht door Anonymous »

Patman schreef:Ik denk dat dat een eindstukje is van de luchtslang of zo'n soort terugslagklepje.. maar er moet inderdaad een slangetje met bruissteentje door het pijpje naar de bodem..
nope ;) Ik ken ze en dit zijn de standaard plastic bruissteentjes die daar bij horen.

Ik vervang ze overigens altijd voor een echt bruissteentje omdat ik vind dat ze teveel geluid produceren.

Patman
800-1000
800-1000

Bericht door Patman »

oh ok... slechte foto dus jongens... hahaha... dat zijn ondingen in ieder geval
Groeten,
Patrick