Ramerezi

Onderwerp auteur
Dante
600-800
600-800

Bericht door Dante »

je raad het nooit maare

Afbeelding
Afbeelding

ik zie zelfs dat het mannetje nu constant het nest aan het beschermen is. vrouwtje af en toe weg, maar komt ook vaak de eitjes beschermen :)

Kevin Noord-Brabant
Hoofdbeheerder / oprichter

Bericht door Kevin »

:shock: :shock:

Whoehoeooeoeooeooeoooooooooooooooo

Dat is nog is super zeg, daar heb je echt mazzel mee. Nu maar hopen dat het goed blijft gaan.
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand

Onderwerp auteur
Dante
600-800
600-800

Bericht door Dante »

helaas

ik kom net thuis, alle eitjes weg... geen idee hoe of wat er gebeurd is maarja. misschien dat ze volgende keer beter gaan verdedigen ;)

Kevin Noord-Brabant

Bericht door Kevin »

:? helaas pindakaas, lagen ze er vanmorgen nog wel?
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand

Onderwerp auteur
Dante
600-800
600-800

Bericht door Dante »

toen het nog donker was in me kamer lagen ze er volgens mij wel (ik kon het nog beetje in de schemering zien)

maar de lamp ging pas echt aan toen ik al op het werk was :P

Kevin Noord-Brabant

Bericht door Kevin »

Vaak zie je dat het mannetje zich niet in kan houden, en de eieren op wil eten.
Dat is nou die broedzorg, als papa en mama vroeger geen broedzorg hebben gehad, om dat de kweker de eitjes kunstmatig uit lietkomen. Wordt het voor hun een hele ontdekking wat ze er mee aan moeten en hoe ze er voor moeten zorgen.

Soms hebben ze het na een paar keer door, helaas zijn er ook gevallen waarin ze het nooit leren :(
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand

Onderwerp auteur
Dante
600-800
600-800

Bericht door Dante »

nadat ze gister waren gelegd, is het mannetje de hele avond bezig geweest met verdedigen nog, dusjah geen idee dan :)

miq
0-200
0-200

Bericht door miq »

kevin schreef:Vaak zie je dat het mannetje zich niet in kan houden, en de eieren op wil eten.
Dat is nou die broedzorg, als papa en mama vroeger geen broedzorg hebben gehad, om dat de kweker de eitjes kunstmatig uit lietkomen. Wordt het voor hun een hele ontdekking wat ze er mee aan moeten en hoe ze er voor moeten zorgen.

Soms hebben ze het na een paar keer door, helaas zijn er ook gevallen waarin ze het nooit leren :(
het heeft niks met inprenting te maken maar met instinct, en de reden dat de meeste nesten mislukken is dat de soort op de verkeerde waterwaarden wordt gehouden, een ram is niet goed na te kweken op een pH tussen de 6.5-7, daar ontwikkelen de eieren zich niet goed.

op die waarden komen de eieren van mijn elizabethae, atahualpa en breitbinden ook niet uit, en daar heeft het ook niet met de doorkweek te maken. maar net als de ram met waterwaarden.

een ram nakweken doe je op een ph tussen de 5 en 6 een kh van kleiner of gelijk aan 3 en een geleidbaarheid van 100 of meer en dan zul je zien dat ook die doorgekweekte ram gewoon broedzorg zal vertonen en van zijn eieren afblijft. net zoals de even doorgekweekte cacatuoides, die ook nog steeds broedzorg vertoont en denk je dat de nesten daarvan in de tjechische kweekfabrieken bij hun ouders blijven en niet met hormonen worden behandeld. het enigste is dst een cac al op een ph van 7 na te kweken is ook de wildvang exemplaren
Apistogramma mendezi; Apistogramma Athahualpa
Apistogramma cf. agassizii tefé "Bauna"(wv); Apistogramma tucurui
Apistogramma norberti; Apistogramma sp Nanay
Corydoras adolfoi; Corydoras tukano; Corydoras nanus
Nannostomus mortenthaleri, Nannostomus beckfordi

Onderwerp auteur
Dante
600-800
600-800

Bericht door Dante »

vraagje, stel al me waterwaarden zijn goed,

als ze eitjes leggen, en ik hang gewoon zo'n kweekbakje in de grote bak en ik zuig de eitjes af en leg ze daarin. komen ze dan waarchijnlijk ook uit?

Kevin Noord-Brabant

Bericht door Kevin »

Dat zal moeilijk worden, je moet in ieder geval zorgen dat er voldoende zuurstof langs de eitjes gaat.

Overigens moet je je afvragen of je dat wel wil, de jonge ramirzie worden dan groot zonder broedzorg. Iets wat grotendeels door de ouders in gepepert wordt.
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand

Onderwerp auteur
Dante
600-800
600-800

Bericht door Dante »

als ik de uitleg van anderen moet geloven is dit niet helemaal waar, is het meer een instinct, en zal hij er dus alsnog in de toekomst voor gaan zorgen.

Kevin Noord-Brabant

Bericht door Kevin »

Instinkt ja dat is wel zo, maar dat instinkt moet wel aangewakkert worden.
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand

miq
0-200
0-200

Bericht door miq »

als je waterwaarden goed zijn dus de waarden die ik aangaf, dan zal je misschien een nest of meer verliezen, maar dat doe je bijna altijd ook met wildvang vis dat is gewoon het gebrek aan ervaring van de ouders :wink: maar als je een beetje geduld hebt dan lukt het ook bij jou vissen.

gewoon de ouders ff lekker verwennen met levend en diepvries voer (witte en zwarte mug) meerdere malen per dag enkele waterverversingen en voila binnen de kortste keren weer ei :wink:
Apistogramma mendezi; Apistogramma Athahualpa
Apistogramma cf. agassizii tefé "Bauna"(wv); Apistogramma tucurui
Apistogramma norberti; Apistogramma sp Nanay
Corydoras adolfoi; Corydoras tukano; Corydoras nanus
Nannostomus mortenthaleri, Nannostomus beckfordi

mol
0-200
0-200

Re: Ramerezi

Bericht door mol »

hier gaan ze ook leggen en dat vind ik dus aardig aan de rappe kant. het vreemde is dat ze een plant bewaken waar dus ook niemand bij in de buurt mag komen. het betreft een lotus. geen kuil gegraven of iets dergelijks. buis laat zich al prima zien dus morgen zult ze ze wel gaan deponeren. ik ben benieuwd waar :?:

Dendro
0-200
0-200

Re: Ramerezi

Bericht door Dendro »

Hoe vaak kan een Ramirezi eitjes leggen? Hier lijkt het wel iedere week raak.