ervaring ombouwen en plaatsing groot aquarium

Plaats reactie

Onderwerp auteur
Hanneke
0-200
0-200

ervaring ombouwen en plaatsing groot aquarium

Bericht door Hanneke »

hoi hoi!!

wij hebben't volgende...

een gigantisch aquarium wat we gebruikt hebben als zee aqua...inmiddels staat dat leeg en zijn we de onderdelen aan't verkopen..
we zijn nog aan't dubben of we't aquarium wel als bak weg willen doen...

nu heb ik wel eens gelezen dat je een zee aqua kunt ombouwen tot zoetwater..
enfin, onze techniek is als volgt een grote bioloog en opvoerpomp eheim 1060 een thermostaat van 300 watt en t5 verlichting..
mijn man wil geen discussen welke ik in eerste instantie leuk vond (geen ervaring) of toch weer voor de malawi's te gaan die we met veel plezier gehouden hebben..

dan nu de vragen:

* kan het aquarium in een koude ruimte geplaatst worden en zo ja, wat zijn de consequenties? (is bodemverwarming een optie met malawi's?)
* welke verlichting zou voldoende zijn?

groetjes Hanneke :D

Rob Bosman

Re: ervaring ombouwen en plaatsing groot aquarium

Bericht door Rob Bosman »

:cry: :cry: :cry: jammer toch geen discussen, zijn zuiders geen optie :idea: :?: :?:

Coby

Bericht door Coby »

Nee Rob, Hanneke is meer van de malawi's net als ik dus, maar daar gaan haar vragen niet over. :roll: 8)

Kevin Noord-Brabant
Hoofdbeheerder / oprichter
Hoofdbeheerder / oprichter

Bericht door Kevin »

Die bak is zeker om te bouwen naar een zoetwater aquarium. Als je alle zoutwater apparaten verwijderd zoals eiwitafschuimer dan houd je een glazenbak over, even een keer of wat flink spoelen voor de zekerheid kan geen kwaad. Filter(s) erop en inrichten maar.

Koude ruimte kan wel, de consequentie is dan dat je verwarming blijft branden op koude dagen. De achterkant, onderkant en zijkanten kun je isoleren met dikke tempex platen om het een beetje beperkt te houden.

Verlichting is heel persoonlijk, maar vaak voor een malawi aquarium met relatief weinig planten kun je het met 2 of 3 lampen wel af. Voor de vissen zelf maakt het geen verschil wat voor soort licht ze hebben, als het maar niet al te fel wordt door veel blauw zoals een zeelamp.

Beetje duidelijker nu?
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand

Onderwerp auteur
Hanneke
0-200
0-200

Bericht door Hanneke »

he kevin,

bedankt voor je tips!!

groetjes hanneke