t5 verlichting
-
bordeauxdog
Onderwerp auteur - 200-400

t5 verlichting
wat is nu precies zo speciaal aan t5 verlichting in vergelijking met de gewone tl verlichting?
Iff there are no dogs in heaven then I'm not going!!!!!!!!!!!!!!!
Bordeauxdog rules!!!
Patrick
Bordeauxdog rules!!!
Patrick
-
Maarten
Re: t5 verlichting
In principe, meer lichtopbrengst uit kleinere buisjes 
Volgens mij niet meer en niet minder :p
Maar, wat ik zelf heb ervaren is de wattage van T5 ook hoger, waardoor het voordeel alweer wegvalt (hogere Wattage, hogere energiekosten)
Volgens mij niet meer en niet minder :p
Maar, wat ik zelf heb ervaren is de wattage van T5 ook hoger, waardoor het voordeel alweer wegvalt (hogere Wattage, hogere energiekosten)
En ze worden veel warmer... ( arm er al eens aan verbrand...) Dat scheelt natuurlijk weer in "de stookkosten". ;-)
als je ze voor in je juwel moet hebben zijn ze ook nog eens een stuk duurder... omdat juwel zo leuk heeft gedaan om er geen standaard maat in te doen dus moet je ze altijd van juwel kopen xD
Groetjes Roderick

Dat je ze altijd van Juwel moet dat is niet waar.roderick1444 schreef:als je ze voor in je juwel moet hebben zijn ze ook nog eens een stuk duurder... omdat juwel zo leuk heeft gedaan om er geen standaard maat in te doen dus moet je ze altijd van juwel kopen xD
Er zijn meerdere fabrikanten die T5 verlichting maken en die passen ook in een Juwel.
Dat was in het begin dat Juwel met de tru light begon wel zo ja maar steeds meer fabrikanten hebben inmiddels ook lampen in het wattage voor de Juwel lichtbakken.
okay wist ik niet xD ik dacht dat ze een afwijkende maat in CM hadden...
Groetjes Roderick

Dat hebben ze ook maar het wattage van een TL bepaald gelijk de lengte. In het bestelboek van de lampen winkel wordt niet over lengtes gesproken maar altijd over wattage.
Ik dacht dat zo wie zo Dennerle lampen hebben voor juwel bakken, maar er zullen ook wel andere merken.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
hoi maar als je nu net als ik 2 convertagears hebt voor t8 36-40watt kun je daar ook t5 lampen in doen alvast bedankt
Geen idee wat convertagears zijn, maar je kunt in ieder geval niet T8 lampen verwisselen voor T5 lampen zonder de units aan te passen.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
Er schijnen wel units te zijn die dat aan kunnen maar volgens mij is dat alleen bij de (duurdere) dimbare evsa's
ik als je t5 wil de unit verandereren dan weet je het iig zeker
Groetjes Roderick