armatuur kappot in de superfish 20L

Plaats reactie

Onderwerp auteur
sixpakje
200-400
200-400

armatuur kappot in de superfish 20L

Bericht door sixpakje »

komen we op de school van die kleine waar ons 20L bakkie staat (superfish), is die helemaal bruin en liggen voor de zoveelste keer alle stekkers eruit. :evil:

okee wat doen we gaan we het weer proberen of gaat hij gewoon weer mee naar huis, toch maar meegenomen, we vonden het ook maar zielig voor de visjes.

eenmaal thuis gekomen dammmn lamp stuk, probeer die er maar uit te krijgen mooi niet dus zat helemaal aan het armatuur gesmolten :evil: :evil:.
met alle geweld alles er toch uit gekregen maar ja en nu, nu zit er geen licht meer in?

met dank aan het forum onderwerp:
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 9&start=40

heb ik een idee opgedaan. ben als een speer naar de cdromland geracet en dit gekocht:
http://www.cdromland.nl/?siteOption=pro ... num=370920

aangezien dit vissenbakkie nu wer naast de monitoren staat van onze computers was het een kleine moeite om zonder de adapter te kunnen werken gewoon aangesloten op de pc :D

aangezien me vrouwtje veel met de pc bezig is staat hij van 14:00 tot +/- 00:00 uur aan

ff foto's gemaakt hoe en wat hehe have funn.

zo is die zonder licht
Afbeelding

en zo met het licht aan
Afbeelding

de visjes ook happy
Afbeelding

dit is de omvormer die tussen de pc en de bak zit en vanaf daar zitten de twee witte lampies in de kap.
Afbeelding

met de lampies uit
Afbeelding

en met de lampies aan
Afbeelding

en zo staat het op het bureau
Afbeelding
blub ik ben een vis

rocco
0-200
0-200

Re: armatuur kappot in de superfish 20L

Bericht door rocco »

ziet er erg goed en netjes goede oplossing ook om van die lampjes te gebruiken
mvg rocco

Kevin Noord-Brabant
Hoofdbeheerder / oprichter

Bericht door Kevin »

Handig gedaan hoor, ik vraag me dan weer af hoe je die op de pc hebt aangesloten :roll:
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand

Onderwerp auteur
sixpakje
200-400
200-400

Bericht door sixpakje »

Kevin schreef:Handig gedaan hoor, ik vraag me dan weer af hoe je die op de pc hebt aangesloten :roll:
deze lampies heb ik ook in de computerwinkel gekocht dan zit er zo'n stekkertje al aan die je ook achterop je harde schijf hebt zitten en laat mijn vrouwtje nou nog net 1 leeg stekkertje hebben in haar pc. hehe

nu kan het licht dus pas aan als de pc aan is, maar zoals ik al aangaf staat hij toch bijna de hele dag aan. haha

maar kevin wil je dit dan ook zo doen?
kom gerust 10min klussen hoor. hehe
blub ik ben een vis

Kevin Noord-Brabant

Bericht door Kevin »

Zat me gewoon af te vragen of je er een schakelaar in de pc op hebt zitten, maar het licht gaat dus vanzelf aan als de pc aan het opstarten is. Ben wel benieuwd wat het licht doet in de bak, zal wel redelijk veel blauw in het spectrum zitten ben ik bang. Maar dat is bij de originele lamp ook zo merk ik, heb ook zo'n bakje staan op het moment.
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand

Onderwerp auteur
sixpakje
200-400
200-400

Bericht door sixpakje »

Kevin schreef:Zat me gewoon af te vragen of je er een schakelaar in de pc op hebt zitten, maar het licht gaat dus vanzelf aan als de pc aan het opstarten is. Ben wel benieuwd wat het licht doet in de bak, zal wel redelijk veel blauw in het spectrum zitten ben ik bang. Maar dat is bij de originele lamp ook zo merk ik, heb ook zo'n bakje staan op het moment.
ja er komt een kabeltje uit haar pc achterop en die loopt dan naar een schakelaartje en vandaaruit naar de omvormer.
maar als de schakelaar aan staat en de pc start op gaat de verlichting gelijk aan ja.

maar het blauw in het spectrum valt wel mee zo te zien ik heb de witte lampies genomen. en anders kom je toch een keer koffie halen je woont nog geen 20 min van mij vandaan haha, dan kun je het zelf aanschouwen en wie weet nog wat tips geven voor de andere bakken.
blub ik ben een vis

Kevin Noord-Brabant

Bericht door Kevin »

Doe ik nog wel een keertje ja, eerst de beurs maar is zien te overleven.
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand

Onderwerp auteur
sixpakje
200-400
200-400

Bericht door sixpakje »

Kevin schreef:Doe ik nog wel een keertje ja, eerst de beurs maar is zien te overleven.
daar hou ik je aan kevin, maar eerst drinken we een bakkie op de beurs zondag.

wat heb je erin?
blub ik ben een vis

Kevin Noord-Brabant

Bericht door Kevin »

1 klontje suiker :coffee:
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand

Gast

Bericht door Gast »

Deze lampjes worden ook in laptopschermen gebruikt en zoals ik me kan voorstellen moeten die de juiste kleuren weergeven. In principe zijn dit mooie "what u see is what u get "daglicht lampies.

Onderwerp auteur
sixpakje
200-400
200-400

Bericht door sixpakje »

Kevin schreef:1 klontje suiker :coffee:
potverdrie dubbeltjes laat ik dit pas om 23:11 lezen hehe als ik vanmorgen tijd had gehad om nog te kijken dan had ik een bakkie koffie met 1 klontje suiker voor je meegenomen.

maar bij deze zal ik het niet vergeten als je hier in breda een bakkie komt halen wat je erin hebt ik drink hem het zelfde haha.

by the way heb die tip van de rifwachter uit geprobeerd met mijn pomp in en uit gang maar dammmmmmmnnnn wat en stroming heb ik opeens haha wist niet dat dat zooooo veeeel kon uitmaken.
blub ik ben een vis

Onderwerp auteur
sixpakje
200-400
200-400

Bericht door sixpakje »

rocco schreef:ziet er erg goed en netjes goede oplossing ook om van die lampjes te gebruiken
mvg rocco
dankjewel voor het complimentje

heb het vanmiddag nog tegen iemand gezegt die die bakkies verkocht op de beurs haha die kop vertrok helemaal ik vroeg namelijk eerst wat het ging kosten om een nieuw armatuur enz. erin te zetten!!

toen die zei ken je net zo goed een nieuwe kopen zei ik hem dus hoe ik het gedaan heb nu haha wat een lol had ik inwendig.
blub ik ben een vis

Kevin Noord-Brabant

Bericht door Kevin »

Dat is mooi dat het zo simpel op te lossen was, heb je nou ook geen dode punten meer in je bak?

Die koffie komt nog wel :coffee:
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand

Onderwerp auteur
sixpakje
200-400
200-400

Bericht door sixpakje »

Kevin schreef:Dat is mooi dat het zo simpel op te lossen was, heb je nou ook geen dode punten meer in je bak?

Die koffie komt nog wel :coffee:
tot vandaag heb ik geen nieuwe plekken kunnen ondekken maar we blijven op onze hoede voorlopig.

hoelang duurt het trouwens voordat ik wat effect ga zien van easy carbo?
blub ik ben een vis