Kweekbak

Plaats reactie

Onderwerp auteur
Maarten

Kweekbak

Bericht door Maarten »

Ik kan deze kweekbak ophalen voor 50 euro incl. verwarming, pomp en verlichting.
Is dit wat?

Maten weet ik nog niet.
Afbeelding

Onderwerp auteur
Maarten

Re: Kweekbak

Bericht door Maarten »

Of met koppel marlboro red en koppel braun turquoise voor 250 euro

Onderwerp auteur
Gast

Bericht door Gast »

zou het doen.. is geen geld voor zo te zien een juwel rio 240

Onderwerp auteur
Maarten

Bericht door Maarten »

Heb net de maten doorgekregen.
80 x 40 x 40.

Is dus eigenlijk niet groot genoeg voor discus toch?

Onderwerp auteur
Gast

Bericht door Gast »

jammer het leek een meterbak, maar dan nog is het niet echt duur.
Ik denk dat het voor de eerste periode nog wel gaat maar voor het uitzwemmen weer een grotere bak nodig is.
En volgens mij geld het voor de meeste vissen dat hoe groter de ruimte is, des te meer er van de kweek overblijft en minder groeiachterstand oplopen.

Onderwerp auteur
Maarten

Bericht door Maarten »

Nee, duur is het zeker niet. Maar kan ik hierin bijv. ook kweken met discussen. Ik weet dat 50 x 50 x 50 het meest ideaal is, maar zou dit evt. ook kunnen?

Onderwerp auteur
Gast

Bericht door Gast »

Ik kweek geen discussen.
maar als ik het zou doen, zou ik eigenwijs als ik ben zo een bak voor 1 koppel gebruiken.
Ik denk dat je dan wel rekening mee kan gaan houden dat het opgroeien langzamer zal gaan en er ook minder kleintjes overblijven. Volgens mij passen de ouders instinctief de grote van de groep aan op hoeveel ruimte er is of hoeveel gevaar er dreigt.

Onderwerp auteur
Maarten

Bericht door Maarten »

Nou, ben even wezen kijken bij die bak. Ik vond het dus echt geen 50 euri waard. De bovenkap boog naar alle kanten door.

Nou ja, maar weer verder op zoek ;)

rocco
0-200
0-200

Bericht door rocco »

hey buur informeer anders ff naar de prijzen van glas dan kun je het een beetje vergelijken
het kit werk wil ik wel doen voor je
oh en ps heb volgens mij ook nog een 3e yellow gezien maar ff w8en tot ze wat groter zijn dan weet ik het cker

Onderwerp auteur
Maarten

Bericht door Maarten »

Ja klopt. 3 Yellows en 3 maingano jonkies heb je en 1 Yellow vrouwtje volwassen ;)

Ik zal eens informeren naar glas. De oom van Suus werkt bij een schilderbedrijf, dus misschien dat hij iets kan.