Ik heb sinds kort dus een goed draaiende bioloog.
Maar ik moet om de 3 a 4 dagen water erbij gooien. Ik vermoedt dat dit komt door verdamping. Hij is verder nergens lek.
Kent of herkend iemand dit?
Bioloog bijvullen
-
Coby
Onderwerp auteur
Re: Bioloog bijvullen
Ja klopt, doordat het water verdampt moet je regelmatig bijvullen, maar om de 3 a 4 dagen is wel vaak.
Heb je er niks opliggen, glasplaat of plexiglas? Dat scheelt wel...
Heb je er niks opliggen, glasplaat of plexiglas? Dat scheelt wel...
-
Rob Bosman
Onderwerp auteur
Je moet idd de glasplaatjes er wel op leggen, zeker met de tropische discus temperaturen
-
Maarten
Onderwerp auteur
Ok, dan mot ik de buizen gaan verleggen. Die liggen echt recht op het glas, waardoor de glasplaten er niet op kunnen! Dank jullie wel voor het antwoord 
-
tomenden
- 200-400

- Contacteer:
Als je bioloog open is kan ook daar behoorlijk wat water verdampen.
Ik heb ook geen dekplaten op de bioloog liggen en ook niet op de bak waardoor ik ongeveer 1 liter water per dag verdamp.
Met bijna 2m2 wateroppervlak zal ie wel een slokje lusten.
Hoeveel water vul je per keer bij?
Ik heb ook geen dekplaten op de bioloog liggen en ook niet op de bak waardoor ik ongeveer 1 liter water per dag verdamp.
Met bijna 2m2 wateroppervlak zal ie wel een slokje lusten.
Hoeveel water vul je per keer bij?
Momenteel geen bak meer.
Oriënterend voor een Paludarium
-
Maarten
Onderwerp auteur
Om de vier dagen een emmer of 2. Dus ik schat tussen de 15 en 20 liter
-
tomenden
- 200-400

- Contacteer:
Dus per dag gaat er ongeveer 4 a 5 liter de lucht in.
Het oppervlak van jouw bak is 3 maal zo groot als dan van mij dus 3 liter per dag zou ik kunnen begrijpen.
Nou weet ik niet wat het oppervlak is van jouw bioloog maar dat zal toch geen 0,5 m2 zijn.
Mijn temperatuur staat rond de 25 graden maar ik verwacht dat ie bij jouw wel iets hoger staat. Daar zou nog wel wat verschil in kunnen zitten.
Alles bij elkaar denk ik dat het allemaal wel te verklaren is.
Misschien moet je toch eens gaan puzzelen om dekruiten te gaan gebruiken op je bak, misschien is een gedeelte afdekken nog een optie.....
Het (gedeeltelijk) afdekken van je bioloog zou ik zeker overwegen.
Ik wens je veel wijsheid !!!
Het oppervlak van jouw bak is 3 maal zo groot als dan van mij dus 3 liter per dag zou ik kunnen begrijpen.
Nou weet ik niet wat het oppervlak is van jouw bioloog maar dat zal toch geen 0,5 m2 zijn.
Mijn temperatuur staat rond de 25 graden maar ik verwacht dat ie bij jouw wel iets hoger staat. Daar zou nog wel wat verschil in kunnen zitten.
Alles bij elkaar denk ik dat het allemaal wel te verklaren is.
Misschien moet je toch eens gaan puzzelen om dekruiten te gaan gebruiken op je bak, misschien is een gedeelte afdekken nog een optie.....
Het (gedeeltelijk) afdekken van je bioloog zou ik zeker overwegen.
Ik wens je veel wijsheid !!!
Momenteel geen bak meer.
Afdekken is zeker een optie, ik kan bijna 1 week vooruit zonder bij te hoeven vullen. En dan als er bijgevuld moet worden is dat 3 liter. Maar ja malawi cichliden dus de bak word toch wel veschoond en dus gelijk bijgevuld.
Kan je al wel vast vertellen dat glas beter is dan plexiglas, dat laatste blijft krom trekken door de warmte.
Kan je al wel vast vertellen dat glas beter is dan plexiglas, dat laatste blijft krom trekken door de warmte.
-
tomenden
- 200-400

- Contacteer:
plexiglas is ook lastig schoon te maken als er kalkaanslag op zit.
Neem je glas dan kan je er rustig iets als Antikal op loslaten (wel goed afspoelen natuurlijk !) Plexiglas kan daar op den duur niet goed tegen en wordt mat en dus krijg je lichtverlies.
Neem je glas dan kan je er rustig iets als Antikal op loslaten (wel goed afspoelen natuurlijk !) Plexiglas kan daar op den duur niet goed tegen en wordt mat en dus krijg je lichtverlies.
Momenteel geen bak meer.