Ik zit er aan te denken om een andere scholen vis in de bak te doen. De rode rio's die ik nu heb, zijn op zich wel mooie visjes,maar gedragen zich niet echt als een vaste school en juist dat scholengedrag vind ik mooi om te zien.
Maar nu komt de grote vraag, welke vissen komen daarvoor in aanmerking?
Op dit moment zitten er in de bak ( rio240) 5 ( nog jonge) altum peru's (van die naam ga ik tenminste uit...) Het is de bedoeling dat daar op den duur een koppel van blijft.
Een schooltje rode rio's (nog 7 stuks, 2 overleden).
Een school corydoras aneus (8 stuks)
Een groepje van 5 oto-nog-wat ;-) ( dwerg algeneters).
Ow en niet te vergeten 4 bejaarde platy's.
Welke echte scholenvis zou daar bij kunnen?
schooltje erbij?welke?
Re: schooltje erbij?welke?
Beetje standaard, maar denk dat een schooltje kardinaaltjes wel mooi zou staan.
Wat ik zelf ook een leuke vind zijn Inpaichthys kerri.
Wat ik zelf ook een leuke vind zijn Inpaichthys kerri.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
-
Rob Bosman
Heb je een schooltje in de middenlaag die je uit zou kunnen breiden in plaats van een schooltje erbij. En anders zijn er soorten genoeg. Bloedvlek tetra's, neon/kardinaal tetra's ,roodkopzalmpjes etc etc
Kardinalen zijn inderdaad mooie vissen, maar ik begreep dat die altijd wildvang zijn en dat ze zo'n beetje met "uitsterven" worden bedreigd.
Bloedvlek terta's vind ik ook erg mooi, maar ben bang dat die uiteindelijk te groot worden voor de bak.
Owwww die Inpaichthys kerri zijn mooi.
Mijn oog wordt ook getrokken naar de Nematobrycon palmeri
pffff het valt nog niet mee.. hahaha
De enige school die ik heb naast de cory's zijn de rode rio's ( die ik dus juist niet wil gaan uitbreiden).
Bloedvlek terta's vind ik ook erg mooi, maar ben bang dat die uiteindelijk te groot worden voor de bak.
Owwww die Inpaichthys kerri zijn mooi.
Mijn oog wordt ook getrokken naar de Nematobrycon palmeri
pffff het valt nog niet mee.. hahaha
De enige school die ik heb naast de cory's zijn de rode rio's ( die ik dus juist niet wil gaan uitbreiden).