Visbestand Rio 400

Plaats reactie

Onderwerp auteur
ed1402
0-200
0-200

Visbestand Rio 400

Bericht door ed1402 »

Hallo mensen,

In mijn ander topic kunnen jullie lezen dat ik dus eindelijk ben begonnen met het ombouwen naar Malawi, te weten ( mbuna ).

Nou wou ik dalijk beginnen met de volgende vissen, graag jullie mening hierover wat jullie er van denken.

Labidochromis Caruleus White 2M/5Vr
Melanochromis Auratus 1M/1Vr
Metriaclima sp Red Top Chilumba 1M/2Vr
Pseudotropheus sp Red Top Ndumbi 1M/2Vr

Natuurlijk zet ik ze niet allemaal in 1 keer uit, langzaam opbouwen hé.

En misschien wil ik er terzijnertijd misschien nog Aulonocara Ngara Flametail bijzetten 1M/1Vr, en zowiezo Cynotilapia Afra Cobue, maar die zet ik er als allerlaatste in, omdat ik gelezen en gehoord heb dat dit nogal erg dominante visjes kunnen zijn die anders gelijk de hele tank voor zichzelf opeisen, en dan misschien als het niet al te druk word met dit bestand dat ik er dan nog wel eventueel Labidochromis Giga Mara of Pseudotropheus Demasoni of Flavus erbij zet, maar dat valt nog te bekijken, ik wil het ook niet overvol stoppen.

Kevin Noord-Brabant
Hoofdbeheerder / oprichter
Hoofdbeheerder / oprichter

Re: Visbestand Rio 400

Bericht door Kevin »

Ben niet zo'n grote expert op malawi gebied maar het lijkt me zo dat je nogal wat pittige soorten op je verlanglijstje hebt staan. Hoe groot is jouw bak precies?
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand

Onderwerp auteur
ed1402
0-200
0-200

Bericht door ed1402 »

Het is een Juwel Rio400, dus 400 liter water.

Er zal denk in ongeveer 300 liter van overblijven na aftrek van achterwand en zand, en stenen.

Vispark
200-400
200-400

Bericht door Vispark »

1m50 bij 50 bij 60

Coby

Bericht door Coby »

Dan zou ik beginnen met de Aulonocara en de Labidochromis omdat dit de rustige soorten zijn, zo kunnen ze van begin af aan wennen en geeft het meestal weinig problemen, de Ndumbi is volgens mij ook een hele pittige soort dus die zou ik ook als laatst erin zetten. :roll:
Als je bij Mbuna's wat meer vissen erin zet is niet erg want dan wordt de agressie beter verdeeld, bij malawi's mag je best een beetje overbevolking hebben. :vis:
Er wordt vaak gezegd dat Aulonocara's niet bij Mbuna's kunnen maar ik heb er nooit geen problemen mee gehad.
Ik heb in mijn 2 meter bak een Aulonocara koppel, Mbuna's en non-Mbuna's en dat gaat prima, ze zijn samen opgegroeid, het is dus beter om met jonge vissen te beginnen.
Je kunt ook overwegen om bij de Auratus een extra vrouwtje bij te zetten zodat er niet constant maar 1 vrouwtje opgejaagd wordt....