Heb jullie stukken over tl verlichting gelezen,
en vond het heel interesant
Nu heb ik 2x Grolux 36 watt ( nooit geweten dat dit algengroei bevorderd )
en ik heb er 2x color plus er in
Heb heel lang gezocht naar een mooie kleuren combinatie
Hou niet van een gele aquarium maar moet mooi helder zijn en de kleuren moeten er mooi uitkomen
maar de tl zijn aan vervaning toe moet ik deze combinatie zo laten ??
hebben jullie nog advies????
vraag over tl verlichting
vraag over tl verlichting
Gr
Siena
Siena
Re: vraag over tl verlichting
Tja dat is echt iets persoonlijks, ik vind een grolux er vaak ook wel erg mooi uitkomen boven een aquarium. Het is de kunst om een middenweg te vinden zodat de algen niet overwoekeren, een beetje alg groei (groene) mag best vind ik.
Misschien kun je ipv 1 grolux als je last van de algen hebt een gewone tl bijv een philips 840 plaatsen om het wat te dempen.
Misschien kun je ipv 1 grolux als je last van de algen hebt een gewone tl bijv een philips 840 plaatsen om het wat te dempen.
Bij een aquarium met de nodige planten erin is de combinatie 830 met 840 veel voorkomend
Probeer dit een tijdje uit met een gro lux en misschien is dit een combinatie die voor jou de goede kleuren geven.
De gro lux wordt ook vaak gebruikt als "kijk"verlichting in de avond uren
Maar het blijft altijd moeilijk als je een redelijk aanbod hebt van lampen met de mooiste fantasie namen.
Succes, Koirac
Probeer dit een tijdje uit met een gro lux en misschien is dit een combinatie die voor jou de goede kleuren geven.
De gro lux wordt ook vaak gebruikt als "kijk"verlichting in de avond uren
Maar het blijft altijd moeilijk als je een redelijk aanbod hebt van lampen met de mooiste fantasie namen.
Succes, Koirac
Ook vijver en koi liefhebber.
Ik heb gelukkig geen last van algen,
maar hebben mijn planten met deze combinatie wel genoeg licht?
maar hebben mijn planten met deze combinatie wel genoeg licht?
Gr
Siena
Siena
JA hoor een grolux heeft in princiepe alle juiste kleuren in zich als algen groeien doen planten dat ook.