spoedverhaal...rokende bak
Re: spoedverhaal...rokende bak
o oke zet hem maar op200
je kan ook nog ff naar de aansluiting van de tl kijken of er geen vocht in zit
oke dus ik zet hem op 200, doe de stekker er dan in maar waar meet ik hem dan? en hoe meet je de contactdoos? aansluiting van de tl is droog.
stekker er uit halen en je meet dan de stekker door de rode op delinke pin van de stekker en de anderre op de rechtere pin en als het goet is mag hij niet uitslaan
de meter blijft op 1 staan..hoe meet ik de contactdoos?
Maar als de stekkerdoos warm is is er dan geen sprake van overbelasting? Heb je alle verlengsnoeren afgerold.
Een trafo kan ook wel behoorlijk warm worden en met een beetje vocht erbij gaat dat ook wel stinken.
Misschien kun je is uitproberen om een aantal stekker via een kabel op een stopcontact in een andere ruimte aan te sluiten zodat de boel beter verdeeld worden. Wat zit er allemaal op die groep aangesloten verder voor apparaten.
Een trafo kan ook wel behoorlijk warm worden en met een beetje vocht erbij gaat dat ook wel stinken.
Misschien kun je is uitproberen om een aantal stekker via een kabel op een stopcontact in een andere ruimte aan te sluiten zodat de boel beter verdeeld worden. Wat zit er allemaal op die groep aangesloten verder voor apparaten.
Punt is dan; 6 contactdozen dubbel. Alleen van de 6 is warm, alle 6 zijn ze op elkaar aangesloten, maar alleen 1 van de middelsten wordt warm. Koelt nu ook af, is nu lauw. Er zitten nu geen stekkers in.
onder en boven de doos in kwestie zitten er nog een paar met stekkers en die stekkers en dozen zijn niet warm. Dus dat snap ik dan even niet...
onder en boven de doos in kwestie zitten er nog een paar met stekkers en die stekkers en dozen zijn niet warm. Dus dat snap ik dan even niet...
Oke dus het komt van een van die apparaten die op die stekkerdoos zaten, de rest is niks mis mee?
Ik ben er nog niet uit...
het rook al de hele dag muffig. Raar luchtje.. Vanavond zag ik de bak roken. Leek de kap te zijn. Bij nadere inspectie bleken de stekkers warm en de contactdoos was ook warm.
De contactdoos is 1 van de middelste. Dozen en stekkers daarboven en daaronder is niks mee, zijn niet warm.
Lichtkap is doorgemeten. De meter staat op 1 en blijft op 1. De stekker ruikt muffig en de aansluitingen van de tl zijn droog. Verwarming en filter van dezelfde bak zijn omgeleid en niet meer warm.
Contactdoos is nog wel warm.
het rook al de hele dag muffig. Raar luchtje.. Vanavond zag ik de bak roken. Leek de kap te zijn. Bij nadere inspectie bleken de stekkers warm en de contactdoos was ook warm.
De contactdoos is 1 van de middelste. Dozen en stekkers daarboven en daaronder is niks mee, zijn niet warm.
Lichtkap is doorgemeten. De meter staat op 1 en blijft op 1. De stekker ruikt muffig en de aansluitingen van de tl zijn droog. Verwarming en filter van dezelfde bak zijn omgeleid en niet meer warm.
Contactdoos is nog wel warm.
ik denk dat het over bellasting is? maar zeker weet ik het niet. ikzelf ben niet fan van verlengkabels en multie stekkers
de oorzaak is er...in de doos is een kabel weggesmolten..een standaard kabel wat er al in zat.
Dank jullie wel voor je hulp!
Dank jullie wel voor je hulp!
mooi. als ik jouw was kocht ik een paar rook melders .ikzelf heb ze overal hangen ook op zolder . krijg je ook korting op je verzekeringen. inboedel
of een goede stekkerdoos met een overspannings beveiliging. Ik had het hele spul toen echt op een aparte groep zitten en overal wandcontactdozen gemaakt. Dan weet je zeker dat het veilig gaat, stel je morst is wat water dan is zo'n stekkerdoos zo volgelopen.
Dag Vispark,
Wat ik nu schrijf is niet kwaad bedoelt, maar als je niet weet hoe een Multi-meter werkt blijf er van af, zeker niet in de ohm stand zetten en met spanning op je installatie gaan meten.
Ik denk dat dat de bekabeling bij jouw een probleem is.
Je praat over een kweekstelling, hoeveel verlichting, pompen en verwarmingen heb je aangesloten. En wat voor bekabeling heb je gebruikt. Als dit te dun is bv. 1,5 en je gebruikt een behoorlijk vermogen zal de bekabeling warm gaan worden. Hierdoor onstaat heel vaak brand.
Tel maar eens je verbruik app. bij elkaar op ( vermogen in watt ) geef door welke bekabeling je hebt gebruikt. Dan kan ik redelijk snel aangeven of daar het probleem in zit.
Anders even iemand erbij halen die iets meer verstand van electro heeft.
Succes,
Gr Fred
http://www.fremabo.nl
Wat ik nu schrijf is niet kwaad bedoelt, maar als je niet weet hoe een Multi-meter werkt blijf er van af, zeker niet in de ohm stand zetten en met spanning op je installatie gaan meten.
Ik denk dat dat de bekabeling bij jouw een probleem is.
Je praat over een kweekstelling, hoeveel verlichting, pompen en verwarmingen heb je aangesloten. En wat voor bekabeling heb je gebruikt. Als dit te dun is bv. 1,5 en je gebruikt een behoorlijk vermogen zal de bekabeling warm gaan worden. Hierdoor onstaat heel vaak brand.
Tel maar eens je verbruik app. bij elkaar op ( vermogen in watt ) geef door welke bekabeling je hebt gebruikt. Dan kan ik redelijk snel aangeven of daar het probleem in zit.
Anders even iemand erbij halen die iets meer verstand van electro heeft.
Succes,
Gr Fred
http://www.fremabo.nl
sluiting zal hij wel niet maken want dan knalt meteen je zekering eruit.
Als je onderste bak staat te dampen, moet je uiteraard bij die bak gaan kijken. Weet je zeker dat het uit die bak komt?? Heb je je contactdozen boven de aquaria of eronder? (erboven is veel beter). Komt de rook niet uit de stopcontact?
Zou alles uitzetten, en onderste bak aan, kijken of het weer gebeurd, dan 1 voor 1 de stekkers van de onderste bak eruit trekken en kijken of/wanneer het ophoud. Dan weet je wat...
Als je onderste bak staat te dampen, moet je uiteraard bij die bak gaan kijken. Weet je zeker dat het uit die bak komt?? Heb je je contactdozen boven de aquaria of eronder? (erboven is veel beter). Komt de rook niet uit de stopcontact?
Zou alles uitzetten, en onderste bak aan, kijken of het weer gebeurd, dan 1 voor 1 de stekkers van de onderste bak eruit trekken en kijken of/wanneer het ophoud. Dan weet je wat...