We hebben sinds een paar weken een kweekstelling met stroom. nu ruikt het ineens erg muffig en een van de bakken staat te roken Lijkt de lichtkap te zijn. Hoe sluit ik dat uit? Iemand een idee?
Andere stekkers op die contacten zijn ook warm.
In de kweekstelling zitten in 2 keer 3 6 dubbele dozen. In de onderste 3 zit 1 bak op aangesloten. 3 stekkers; filter, kap en thermostaat. Deze bak stond te dampen waaaaaah...
Deze kap brandt gewoon wel. Maar alle stekkers in die dozen zijn warm en de bak rookt. Ik heb de bak van de stroom afgehaald. maar hoe vind ik de oorzaak?
halo daar mike .alle stekkers er uit halen en dan een voor een de stekker er in doen of de vold meter er bij pakken en kijken welke stekker sliuting maakt
Ik heb wel een voltmeter, maar hoe doe ik dat? Persoonlijk verdenk ik de lichtkap of de doos...Temperaturen in de bakken zijn allemaal normaal en ook de aardlek is er niet uit...
Ik weet het niet, behalve dat ik me rot geschrokken ben. Er kwam gewoon rook van een bak af..
1 van de 6 dozen is maar warm met de stekkers erin...
Ik zou denken dat het de lichtkap toch is, heb hier hetzelfde weleens gehad. De lamp deed het nog wel maar doordat er vocht bijgekomen was is de lamp gaan roken en een muffe lucht inderdaad...
ik wil even meten of hij sluiting maakt...maar weet ff nog niet hoe dat werkt. Ik heb een multimeter met een zwarte en een rode draad. maar hoe meet ik nou of ie sluiting maakt?