Het lijkt me beter als je er een eigen topic van maakt.
Wie kan mij vertellen welke soort malawi deze vis is?
-
Coby
Re: Wie kan mij vertellen welke soort malawi deze vis is?
Welke namen had je bij die 3 nieuwe gekregen?
Coby schreef:Dank je wel voor je antwoord Ton, nu weten we met zekerheid dat het een Metriaclima Greshakei vrouwtje is.
Hoewel hij veel lijkt op de greshakei, houdt er rekening mee dat het ook een andere soort kan zijn.
De vrouwen uit het metriaclima zebra complex lijken er ook heel erg veel op, zeker van de red top varianten.
Ga er dus niet met zekerheid van uit, dat het een greshakei is.
Het kan dus toch een ander soort zijn. Als je er nu een man bij koopt en het toch een ander soort blijkt te zijn en je krijgt er jonge van, dan is er dus alweer een kruising bij ge komen. die dan waarschijnlijk doorverkocht worden als greshakei, terwijl ze het dan dus niet zijn.
Enkele voorbeelden
Metriaclima Emmiltos

Metriaclima Thapsinogen

Metriaclima Emmiltos

Metriaclima Thapsinogen

-
Coby
Zijn deze Metriaclima soorten ook in Nederland in de handel of alleen in het buitenland? 
Het zijn eigen foto's en vissen komen uit nederland.Coby schreef:Zijn deze Metriaclima soorten ook in Nederland in de handel of alleen in het buitenland?
Het zijn de nieuwe benamingen, dus nog niet zo bekend.
De Emmiltos was de zebra red top mpanga
En de Thapsinoge was de zebra red top yellow chin (Eccles Reef)
-
Coby
Aha dan wordt het al wat duidelijker, bedankt voor de info. 
ppfff die lijken belachelijk veel op elkaar zeg 
Vandaar mijn waarschuwing.
Thanks dan maar
Het is af en toe ook zo verwarrend met die vele soorten die er zijn en nog ontdekt worden.
Het is af en toe ook zo verwarrend met die vele soorten die er zijn en nog ontdekt worden.
Het is ook altijd gevaarlijk om op zulke topics te reageren.
Doordat er heel veel vissen op elkaar lijken, kan er een verkeerde determinatie plaats vinden, waardoor er dus weer kruisingen ontstaan, zonder dat de mensen het weten, omdat ze denken dat de juiste vissen bij elkaar zitten.
Doordat er heel veel vissen op elkaar lijken, kan er een verkeerde determinatie plaats vinden, waardoor er dus weer kruisingen ontstaan, zonder dat de mensen het weten, omdat ze denken dat de juiste vissen bij elkaar zitten.