Begin planning voor toekomstige bak.
-
Miesje1990
Onderwerp auteur - 0-200

Begin planning voor toekomstige bak.
Naja zoals de titel zegt, ben ik begonne met mijn planning wat ik wil en hoeveel enzo.
De bedoeling is om een aquarium om en nabij een 1 meter lengte en 35 tot 40 cm breed te gaan zoeken kan iets kleiner maar dit laat ik jullie nog spoedig weten.
Ben nu eerst bezig wat uit te vogelen om in een gezellig huis tuin keuken dinkie te houden.
Wil graag guppen en tja nu de grote vraag en dilema, welke visjes kunnen hier bij en wat voor boden algeneters wel en niet. En ja ook de planten is voor mij een vraagteken. Vroeger een aquarium gehad die zo had overgenomen en nooit bij stil gestaan, die is mis gegaan en dacht, goh laat ik nu maar eens verstandig zijn en vragen wat er wel en niet bij guppies in kan. en hoeveel van wat.
Zo veel gelul weinig inhoud maar toch.
Hoop op reactie
De bedoeling is om een aquarium om en nabij een 1 meter lengte en 35 tot 40 cm breed te gaan zoeken kan iets kleiner maar dit laat ik jullie nog spoedig weten.
Ben nu eerst bezig wat uit te vogelen om in een gezellig huis tuin keuken dinkie te houden.
Wil graag guppen en tja nu de grote vraag en dilema, welke visjes kunnen hier bij en wat voor boden algeneters wel en niet. En ja ook de planten is voor mij een vraagteken. Vroeger een aquarium gehad die zo had overgenomen en nooit bij stil gestaan, die is mis gegaan en dacht, goh laat ik nu maar eens verstandig zijn en vragen wat er wel en niet bij guppies in kan. en hoeveel van wat.
Zo veel gelul weinig inhoud maar toch.
Hoop op reactie
-
Rob Bosman
Re: Begin planning voor toekomstige bak.
Ik zou iig voor een 100 x 50 x 50 gaan als je de mogelijkheid hebt, kan je net iets mooier mee uit de voeten qua inrichting.
-
Miesje1990
Onderwerp auteur - 0-200

Discuskwekerij Bèrrege schreef:Ik zou iig voor een 100 x 50 x 50 gaan als je de mogelijkheid hebt, kan je net iets mooier mee uit de voeten qua inrichting.
ben op zoek naar leuke bak met ruimte wil wel nog wel even op zoek naar dat piepschuim gebeuren maar ja. De bak die hier heb staan vind ik ook leuk maar kan hem zelf gewoon niet herstellen omdat niet weet hoe en veel te bang ben iets fout te doen.
Dus tja blijf rustig zoeken.
zit zelf beetje te denken aan cory's en mini plestocteamus (hoe je het ook schrijft nog nie zo in thuis) mja vandaar hier de vraag ook wat kan er wel bij en wat niet.jean-paul schreef:cory's op de bodem lijkt me leuk
wat houdt het "herstellen" precies in?
-
Miesje1990
Onderwerp auteur - 0-200

Het weer stabiel maken van de bak voor zover nodig, het is een losse bak die hier staat, alleen glas en kit, geen ombouw en betwijfel of het kit nog goed is gezien die niet strak en glad meer is en op sommige plaatsen weg lijkt te zijn.PerfectMask schreef:wat houdt het "herstellen" precies in?
En gezien ik wel veel lees maar het zelf niet kan waag ik mij er niet aan dit te proberen. Liever dat het goed gebeurd of als eerder een goeie bak tegen kom dan dat. Heb er wel wat voor over zolang maar een leuk resultaat uit komt.
als je twijfelt aan de kwaliteit van je bak en je em echt niet wil opknappen dan zou ik daar niet aan beginnen.
moet er wel even bij zeggen, handigheid kan je ontwikkelen, des te vaker je iets doet des te beter je er in wordt.
voor een "nieuwe" bak zou je eens op marktplaats kunnen kijken.
zo ben ik ook aan mijn bak gekomen en daar ben ik erg trots op
je moet natuurlijk wel op wat meer dingen letten dan bij een nieuwe bak maar ze zijn vaak veel goedkoper.
het kost qua schoonmaken ook wel iets meer tijd maar als je dat goed doet valt dat reuze mee.
als je dan gaat opstarten is het een kwestie van lezen, lezen, lezen en nog eens lezen. het rotte is alleen wel dat iedereen er z'n eigen mening op nahoud en er niet 1 goeie manier is om het voor elkaar te krijgen.
na al dat lezen kan je dus je eigen manier kiezen en dan is het gewoon een kwestie van DOEN.
maak desnoods een takenschema van wat je wanneer wilt doen als geheugensteun (vond ik erg handig de eerste keer en voor voeren en verversen gebruik ik het nogsteeds)
mocht je verder nog vragen hebben kan je die natuurlijk altijd stellen.
moet er wel even bij zeggen, handigheid kan je ontwikkelen, des te vaker je iets doet des te beter je er in wordt.
voor een "nieuwe" bak zou je eens op marktplaats kunnen kijken.
zo ben ik ook aan mijn bak gekomen en daar ben ik erg trots op
je moet natuurlijk wel op wat meer dingen letten dan bij een nieuwe bak maar ze zijn vaak veel goedkoper.
het kost qua schoonmaken ook wel iets meer tijd maar als je dat goed doet valt dat reuze mee.
als je dan gaat opstarten is het een kwestie van lezen, lezen, lezen en nog eens lezen. het rotte is alleen wel dat iedereen er z'n eigen mening op nahoud en er niet 1 goeie manier is om het voor elkaar te krijgen.
na al dat lezen kan je dus je eigen manier kiezen en dan is het gewoon een kwestie van DOEN.
maak desnoods een takenschema van wat je wanneer wilt doen als geheugensteun (vond ik erg handig de eerste keer en voor voeren en verversen gebruik ik het nogsteeds)
mocht je verder nog vragen hebben kan je die natuurlijk altijd stellen.
Ben zelf ook niet zo handig, dus zelf zou ik ook niet gauw beginnen aan bak waar aan gekit moet worden.
Maar er staan inderdaad zat complete bakken op marktplaat.
Voor de vis keus, bij guppen kan bijna alle.
Het mooiste vind ik wel als de vissen uit 1 gebied / regio komen, dus een biotoop, maar dat is een persoonlijke keuze.
Let er wel op dat de vissen en planten bij elkaar kunnen qua gedrag, waterwaardes etc.
Zou zeggen, check de database eens.
Voor planten kun je ook hier kijken:
http://www.aquarium-planten.com/
Hier staat vaak bij waar de planten vandaag komen en welke temperatuur en waterwaardes ze nodig hebben en de hoeveelheid licht.
Maar er staan inderdaad zat complete bakken op marktplaat.
Voor de vis keus, bij guppen kan bijna alle.
Het mooiste vind ik wel als de vissen uit 1 gebied / regio komen, dus een biotoop, maar dat is een persoonlijke keuze.
Let er wel op dat de vissen en planten bij elkaar kunnen qua gedrag, waterwaardes etc.
Zou zeggen, check de database eens.
Voor planten kun je ook hier kijken:
http://www.aquarium-planten.com/
Hier staat vaak bij waar de planten vandaag komen en welke temperatuur en waterwaardes ze nodig hebben en de hoeveelheid licht.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
-
Miesje1990
Onderwerp auteur - 0-200

Heb nu eindelijk na beetje zoeken en veel gezeur me bakje, In verband met de groote is het een Juwel 125 geworden.
foto's volgen na het weekend. Met het terras er in en houd erin. Nu nog gaan bedenken welke planten en welke hoeveelheid. Heb wel lijstje maar zou niet weten welke ervan handig zijn voor afwisseling.
Toch besloten een zuid amerika biotoop te maken.
Iemand suggesties voor planten en vissen naast de gup die over paar weekjes komen gaan?
foto's volgen na het weekend. Met het terras er in en houd erin. Nu nog gaan bedenken welke planten en welke hoeveelheid. Heb wel lijstje maar zou niet weten welke ervan handig zijn voor afwisseling.
Toch besloten een zuid amerika biotoop te maken.
Iemand suggesties voor planten en vissen naast de gup die over paar weekjes komen gaan?
planten o.a :
Echinodorus barthii ( leem kogels erbij gebruiken voor de groei)
Echinodorus bleheri ( leem kogels erbij gebruiken voor de groei)
Althernanthera rosefolia
Elodea densa
Echinodorus argentinensus ( leem kogels erbij gebruiken voor de groei)
Echinodorus harbich ( leem kogels erbij gebruiken voor de groei)
Cabomba aquatica
Echinodorus tenellus ( leem kogels erbij gebruiken voor de groei)
Heteranthera zosterfolia ( leem kogels erbij gebruiken voor de groei)
vissen o.a:
Marmerbijlzalm (oppervlak zwemmers)
kardinaaltetra (bodem - midden zwemmers)
antennebaarsjes (bodem - midden zwemmers)
corydorras (bodem zwemmers)
maar heb je wel al bedacht waar je straks al je jonge guppen heen gaan? want het zijn net konijnen .
Althernanthera rosefolia
Elodea densa
Cabomba aquatica
vissen o.a:
maar heb je wel al bedacht waar je straks al je jonge guppen heen gaan? want het zijn net konijnen .
-
Miesje1990
Onderwerp auteur - 0-200

harry schreef:planten o.a :
Althernanthera rosefolia
Elodea densa
Cabomba aquatica
vissen o.a:
deze gaan naar mensen uit men omgeving en voornamelijk naar mijn ouders. Zal even kijken voor foto van hun bakken die hebben 3 complete wanden als aquaria's.
planten zijn besteld. Vissen nog een hele tijd voor dus ga rustig uit vogelen hoe die algeneter nou heten dee die ik ooit had gekregen. en dan kijke welke biotoop het is.
Dus het aquarium virus van huis mee gekregen?
Dit is een leuke kleine algeneter:
Otocinclus affinis
Otocinclus affinis
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
-
Miesje1990
Onderwerp auteur - 0-200

Kees schreef:Dus het aquarium virus van huis mee gekregen?
Otocinclus affinis
zeker weten. Alleen op die van me ouders ben ik gewoon zwaar jaloers die hebbe het huis zo ongeveer om de aquaria heen gebouwd ipv aquaria's in huis. Ze hebbe een wand tussen keuken en kamer waar ze zee aquarium in hebbe en een 2 tal tropische wanden.
Kwijl, geen foto's van?
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
-
Miesje1990
Onderwerp auteur - 0-200

Kees schreef:Kwijl, geen foto's van?
Nope, maar zal woensdag kijken ga voor eerst in paar jaar weer eens thuis mijn verjaardag vieren, wordt ook gelijk voor eerst in paar jaar dat er ook weer kom. Wel veel contact verder maar nooit tijd gehad.
Zal dan even kijken of tel van me vriend kan mee krijgen daar zit camera op namelijk