ideetjes bodemvisje?

Plaats reactie

Onderwerp auteur
Lincy
0-200
0-200

ideetjes bodemvisje?

Bericht door Lincy »

Zo een grote wijziging heeft plaatsgevonden in mijn bakkie,

Mijn mooie grote vissen :cry: hebben plaatsgemaakt voor geschikte vissen. Want ik ben nog steeds druk opweg naar mijn ideaal bak

Ik heb er nu in zitten
15 neontetra's
5 bijzalmen
en koppel cacatuides

op huurkoop zit erin :D
2 clownbotia's. Dit zijn mijn huurmoordenaars. ze gaan namelijk als huurlingen mijn slakken te lijf en als alles is uitgeroeid mogen ze terug na de dierenwinkel om een groot aquarium te gaan zoeken

als laatse
1 Brokaatbarbeel: mijn grote vechtersbaas mag ook nog even blijven. Die heb ik ooit gehad van een persoon die hem echt niet meer wilde. Alleen tja hijs bij mij ook niet echt op zijn plaats. Ik heb eindelijk een winkel gevonden waar ze brokaatbarbeeltjes verkopen. Dus zodra deze genezen is van zijn oorlogswonden dan mag ie daar na toe. Om met vriendjes te zwemmen en ook een nieuw plekje te gaan zoeken.

Waar ik nu nog niet in uit ben, Is een visje of garnaaltje voor de bodemreiniging en/of algeneters? Want ik (sorry :oops: ) vindt corrydorassen niet echt iets voor mij. ik zoek dus iets anders. maar ik ben er nog niet in uit wat geschikt is verders voor een zuid-amerikaanse bak? hebben jullie ideën? ik zat zelf te denken aan kleine(echt kleine) garnaaltjes maar ik had begrepen dat mijn cacatuides die voor eten aan gingen zien dus vandaar dat ik het nu niet meer weet.

Ik sta open voor ideetjes! Mijn bakafmetingen zijn 80-30-40

Gewenste waterwaardes:
PH= 7,5 (wil echt niet lager)
Nitraat (no3)= 10%
Nitriet (no2)=0%
Temperatuur= 25 C

Anonymous

Re: ideetjes bodemwivisje?

Bericht door Anonymous »

Ja je zegt wel dat het niets voor je is maar ik ga het toch proberen.

Mischien is de corydora pygmaeus wel iets voor je.
Het is een heel actief nieuwsgierig kleintje en in een schooltje verkennen ze de hele bak, bemoeien zich niet met andere vissen.. alhoewel ze wel eens willen samen scholen met bijvoorbeeld zwarte neons.
Misschien kan je met een klein schooltje beginnen die je naar inzicht uitbreid.

Onderwerp auteur
Lincy
0-200
0-200

Bericht door Lincy »

Niet meer ideeen? ja, idd ik kwam ook niet verder dan een corrydoras maar echt sorry ik vindt het gewoon niet een van de knapste vissen om na te kijken. Ieder zijn smaak :D Dus ik zoek egt iets anders leuks . Iemand ervaring met cacatuides en garnaaltjes? of dat samengaat?

jarko
0-200
0-200

Re: ideetjes bodemvisje?

Bericht door jarko »

ik heb een koppel cacatuides en ik heb langarm garnalen in mijn bak zitten en dat gaat goed. ik heb zelf 2 jongen gehad als ze kleiner zijn dan 1/1,5 cm dan kunnen ze wel op worden gegeten maar als je een paar plekken heb waar ze kunnen schuilen gaat het wel. je kan ook indische modderkruipers in doen dat zijn ook leuke beestjes.

inadepina
200-400
200-400

Bericht door inadepina »

ik heb albino cory's en die zijn dan juist door hun kleur weer grappig vind ik.
Doe mij maar een joint zei de goudvis, dan word ik lekker haai..........

yvon

Bericht door yvon »

Welk materiaal gebruik je als bodem ?
Er zijn ook verschillende soorten bodembewoners die niet op een grindbodem kunnen.
Dus het zou wat makkelijker zijn om tips te geven als we weten wat er op de bodem ligt.

Groetjes yvon.

Onderwerp auteur
Lincy
0-200
0-200

Bericht door Lincy »

Ik heb deels granulaat op de bodemliggen. En deels een mix tussen granulaat en grind omdat dat granulaat zo licht was.

Kevin Noord-Brabant
Hoofdbeheerder / oprichter
Hoofdbeheerder / oprichter

Bericht door Kevin »

Is dat fijn grind Lincy?
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand

Onderwerp auteur
Lincy
0-200
0-200

Bericht door Lincy »

ik heb wel redelijk fijn grind denk ik haha heb eigenlijk geen idee of het fijn of grof is :roll:

In iedergeval heb ik uiteindelijk na lang twijfelen gekozen om toch de Japonica's garnaal bij mijn appistograma;s te zetten. En thank God ze worden niet opgevreten!

Dan maar een mixje als zuid-amerikaans biotoop wat nu dus niet helemaal meer is maar die Japonica's garnaal werken wel hard om de bak schoon te houden!

beetje laat maar toch bedankt voor de Tips!

Kees Zuid-Holland
Oud teamlid
Oud teamlid

Bericht door Kees »

Ik heb hier een bak met discusvissen en een koppel dwerg chiclide (Laetacara curviceps) en daar zitten Japonica's en vuurgarnalen in. Japonica's kweken niet thuis, maar van de vuurtjes zie ik met regelmaat jonkies.
Ben begonnen met 30 vuurtjes en dat is nu een maand of 3 later zeker niet minder geworden eerder meer.
Ik heb wel veel planten in de bak waar ze kunnen schuilen indien nodig.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie

Onderwerp auteur
Lincy
0-200
0-200

Bericht door Lincy »

Ja, over mijn soort keus garnalen heb ik heel lang gedacht. Zeker omdat ik die kleine ukkiepukkies wel gewaardeerd zou hebben. en die rode kleur vondt ik ook heel leuk. Maar ik werd gekweld door alg in mijn bak en uit mijn researce haha bleek dat de japonica;s de beste algen vreters waren onder de garnalen. Dus vandaar dat het er die werden.

Het liefst zou ik in mijn bak ook nog veel meer planten hebben dan ik nu heb. Maar ik ben bang dat mijn licht daarvoor ontoereikend is. Meer planten gaan sneuvelen telkens. Het is z'n Juwel bak van 80x30x40 met 1 hele lamp jawel een hele. Conclusie eigenlijk te weinig dus. ik heb alleen geen idee hoe ik er meer licht in kan maken en ik zie nergens waar ik een lichtkap van 80 x 30 kan kopen met meerdere TL-lampen. Dus mocht je nog ideeen hebben? Ze zijn meer dan welkom!

Kees Zuid-Holland
Oud teamlid
Oud teamlid

Bericht door Kees »

Simpelste oplossing is naar mijn idee, zo'n kant en klare arcadia unit.
Die zijn kant en klaar, je ligt de unit ergens onderin de kast en hoef je alleen de lamp met de 2 waterdichte doppen boven je water zien te krijgen.
Maar heb je het niet over een Juwel 125?
Die hebben we namelijk ook en daar zitten wel 2 lampen boven.
Als het de zelfde maat is, Juwel verkoopt ook kan en klare lichtbalkjes voor de juwel.
http://www.juwel-aquarium.de/en/218.htm?cat=144
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie

Onderwerp auteur
Lincy
0-200
0-200

Bericht door Lincy »

Ik heb een opa aquarium. Een juwel rekord 96. Dat is een verouderd model. En ik heb wel zitten kijken op die nieuwe lichtkappen van Juwel maar mijn probleem daarmee is dat de breedte van die kappen gebasseerd zijn geloof op 35 of 40 cm breedte en die van mij is 30 cm breedte. Maar ik ga even naar arcadia unit kijken want dat klinkt welgoed!

Kees Zuid-Holland
Oud teamlid
Oud teamlid

Bericht door Kees »

Ik heb zo 3 lampen boven de bak hangen, de lampen heb ik gewoon op de dwarse stabilisator stangen liggen.
Je moet dus wel iets hebben waar ze op kunnen rusten, maar anders zitten er ook dopjes bij om ze aan de kap vast te maken.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie