Hallo,
ik zou graag de tegellijm zelf gaan kleuren in plaats van deze naderhand te gaan schilderen.
Dit wil ik doen omdat ik straks geen epoxy of degelijke ga gebruiken en het jammer zou vinden als straks de wand beschadigd en de witte/grijze kleur er door komt.
Maar.... Nu komt de vraag.
Waar kan ik dit het beste mee doen?
Heeft iemand dit al eens eerder gedaan?
tegellijm kleuren?
tegellijm kleuren?
gr, Rico
Re: tegellijm kleuren?
Hallo Rico
Ik heb even gezocht met google
en vond het onderstaande gekleurd zand dat is misschien de oplossing
Groeten Ger
ps het onderstaande vont ik op http://www.leguanen.eu/halsbandleguanen_terrarium.htm
Voor het eerste terrarium was ik tot nu toe het volgende kwijt:
98,13 euro
5 bussen pur schuim 500 ml 25,00
Tegellijm Beamix grijs 5 kg 5,96
5 kleuren zand 7 zakjes Intratuin 17,74
Metzger Amirol waterdichtmiddel voor
mortel 1 liter 5,00
151,83 euro
Ik heb even gezocht met google
en vond het onderstaande gekleurd zand dat is misschien de oplossing
Groeten Ger
ps het onderstaande vont ik op http://www.leguanen.eu/halsbandleguanen_terrarium.htm
Voor het eerste terrarium was ik tot nu toe het volgende kwijt:
98,13 euro
5 bussen pur schuim 500 ml 25,00
Tegellijm Beamix grijs 5 kg 5,96
5 kleuren zand 7 zakjes Intratuin 17,74
Metzger Amirol waterdichtmiddel voor
mortel 1 liter 5,00
151,83 euro
Je zou het is kunnen proberen bij een bedrijf waar ze betonnen siertuintegels maken, die kleurstoffen zijn prima geschikt voor tegelllijm.
bij de gamma of praxis hebben ze ook kleurstoffen, deze kun je vermengen met de lijm, dit ga ik ook doen 
Bedankt voor de reacties!
Campion, als je die tubes met kleurstof bedoeld zou ik voor de grap even de product informatie lezen.
Hierop staat namelijk dat dit tot op zeer lange termijn nog schade aan het aquatische milieu kan veroorzaken!
Dus dit zou ik niet gebruiken.
Zou ik niet gewoon watergedragen verf kunnen gebruiken? Je kunt die verf mengen met water en je hebt water nodig in de tegellijm, dus dat lijkt me wel te moeten kunnen.
Campion, als je die tubes met kleurstof bedoeld zou ik voor de grap even de product informatie lezen.
Hierop staat namelijk dat dit tot op zeer lange termijn nog schade aan het aquatische milieu kan veroorzaken!
Dus dit zou ik niet gebruiken.
Zou ik niet gewoon watergedragen verf kunnen gebruiken? Je kunt die verf mengen met water en je hebt water nodig in de tegellijm, dus dat lijkt me wel te moeten kunnen.
gr, Rico
nee die bedoel ik niet 
waren een soort poeder achtig iets
waren een soort poeder achtig iets
heb trouwens ook wel eens gezien dat er iemand turf doorheen mengde
p.s. de reacties die ik geef zijn gebaseerd op een droge wand dus niet onder water
p.s. de reacties die ik geef zijn gebaseerd op een droge wand dus niet onder water
Poeder heb ik bij ons in de bouwmarkt nog niet gezien. Zal ze hier eens naar vragen.
De wanden in mijn bak zullen wel heel erg vochtig worden/blijven. En de kikkers nemen hun vocht op via de huid. Dus als er rommel in het vocht zit komt dat ook heel snel in de kikker terecht wat ik niet moet hebben.
De wanden in mijn bak zullen wel heel erg vochtig worden/blijven. En de kikkers nemen hun vocht op via de huid. Dus als er rommel in het vocht zit komt dat ook heel snel in de kikker terecht wat ik niet moet hebben.
gr, Rico
je zou ook even kunnen vragen bij een verfspeciaalzaak...
je hebt in ieder geval een kleurstof nodig op waterbasis en ik weet dat de kleurstoffen in de verfmengmachines van dhz-zaken op waterbasis zijn (ik werk en zelf
)
ik weet niet wat er precies zal gebeuren als je watergedragen verf door tegellijm heen gooit (zou zelf muurverf nemen. hoeveelheid is geen probleem, flexa superior kleurtester 0,25L) al ben ik wel een beetje bang dat het zal gaan klonteren maar het is het proberen waard. ik denk niet dat het schadelijk is aangezien je ook gewoon muurverf kan gebruiken om je achterwandje de schilderen.
natuurlijk hoor ik graag wat andere hierover te zeggen hebben.
Overigens heb ik nog nooit kleurstof in poedervorm gezien bij ons in de bouwmarkt en ik werk er toch al wat jaartjes. wel die tubes maar die zo ik idd niet gebruiken.
een andere mogenlijkheid is dat je zelf je kleurstoffen gaat maken.
je kan gebruikmaken van verschillende kleuren baksteen die je vermaald of kool voor zwart etc...
zorg alleen wel dat je hiervoor natuurlijke kleurstoffen gebruikt.
je hebt in ieder geval een kleurstof nodig op waterbasis en ik weet dat de kleurstoffen in de verfmengmachines van dhz-zaken op waterbasis zijn (ik werk en zelf
ik weet niet wat er precies zal gebeuren als je watergedragen verf door tegellijm heen gooit (zou zelf muurverf nemen. hoeveelheid is geen probleem, flexa superior kleurtester 0,25L) al ben ik wel een beetje bang dat het zal gaan klonteren maar het is het proberen waard. ik denk niet dat het schadelijk is aangezien je ook gewoon muurverf kan gebruiken om je achterwandje de schilderen.
natuurlijk hoor ik graag wat andere hierover te zeggen hebben.
Overigens heb ik nog nooit kleurstof in poedervorm gezien bij ons in de bouwmarkt en ik werk er toch al wat jaartjes. wel die tubes maar die zo ik idd niet gebruiken.
een andere mogenlijkheid is dat je zelf je kleurstoffen gaat maken.
je kan gebruikmaken van verschillende kleuren baksteen die je vermaald of kool voor zwart etc...
zorg alleen wel dat je hiervoor natuurlijke kleurstoffen gebruikt.
Bedankt voor je reactie Stefan.
Maar ik heb de kleuren voor de achterwand al in mijn kop en als ik iets in mijn kop heb dan moet het ook zo worden, eerder ben ik niet tevreden en met het malen van stenen (ik zal niet eens weten op welke manier ik dit moet doen)
denk ik niet dat ik aan het gewenste resultaat kom.
Maar ik heb de kleuren voor de achterwand al in mijn kop en als ik iets in mijn kop heb dan moet het ook zo worden, eerder ben ik niet tevreden en met het malen van stenen (ik zal niet eens weten op welke manier ik dit moet doen)
denk ik niet dat ik aan het gewenste resultaat kom.
gr, Rico
Met verf zou het ook wel moeten gaan denk ik, ik weet dat ze bij Raab karcher ook gekleurde voegspecie verkopen misschien is dat een optie
weet je in ieder geval zeker dat het goed kan uitharden. Of er slechte stoffen in zitten zou ik zo niet durven zeggen.
Ik heb tegellijm met acrylverf op kleur gebracht en laten drogen.
Dit loijkt tot nu toe nog goed te werken. Ik had een proef stukje gemaakt en deze bijna 2 dagen laten drogen. Ik heb het proefstukje nu 2 uur in een bak water laten liggen en het ziet er nog steeds goed uit.
Dit loijkt tot nu toe nog goed te werken. Ik had een proef stukje gemaakt en deze bijna 2 dagen laten drogen. Ik heb het proefstukje nu 2 uur in een bak water laten liggen en het ziet er nog steeds goed uit.
gr, Rico