Hallo mensen,
Heeft er iemand hier ervaring of misschien tips hoe je de bovenrand cq lichtkap van een rio400 kunt verwijderen zodat je er een nieuwe op kunt maken met meer lampen erin, enof eventueel gelijk T5 lampen erin te kunnen maken?
Het repareren zie ik niet zo zitten, ik wil er eigenlijk gelijk een nieuwe lichtkap op maken, dan hoef ik niet 2 keer te knutselen.
Groet Ed
Bovenrand+lichtkap verwijderen
Re: Bovenrand+lichtkap verwijderen
Het is wel te doen, helemaal als je niet voorzichtig hoeft te zijn als je de lichtkap wilt hergebruiken.
De rand / lichtkap is met een goed mes wel los te snijden van het glas.
Het is echter wel een flinke kap dus misschien zijn er nog andere manieren om hetgene wat jij wilt te bewerktelligen.
Het is echter ook wel mogelijk om bv. op de achterklep een extra buis te plaatsen, strip plexi glas eronder en daar de buis aan vast maken.
Ik geloof dat er bij zelfbouw projecten wel 1 of 2 voorbeelden staan.
m.v.g.
Ronald
De rand / lichtkap is met een goed mes wel los te snijden van het glas.
Het is echter wel een flinke kap dus misschien zijn er nog andere manieren om hetgene wat jij wilt te bewerktelligen.
Het is echter ook wel mogelijk om bv. op de achterklep een extra buis te plaatsen, strip plexi glas eronder en daar de buis aan vast maken.
Ik geloof dat er bij zelfbouw projecten wel 1 of 2 voorbeelden staan.
m.v.g.
Ronald
200*60*60 = in de maak (tropich gezelschaps bakje).
100*40*50 = tropich gezelschaps bakje, wordt een zee aquarium.
12l bakje = zee aquarium (als test).
100*40*50 = tropich gezelschaps bakje, wordt een zee aquarium.
12l bakje = zee aquarium (als test).
Re: Bovenrand+lichtkap verwijderen
Ik heb hier een Rio 125, als ik die aan de rand optil heb ik de rand los in mijn handen. Geloof dat hij vooral in de hoeken het meeste vast zit, met een nieuw scherp plamuurmes kom je een heel eind denk ik.