Verandering mijn bak van 160x50x50 update 29 januari

Coby

Re: Verandering mijn bak van 160x50x50 update 29 januari

Bericht door Coby »

Mooie bak, de achterwand is ook er mooi. zoals al gezegd zou ik ook meer stenen erin doen en wat meer opstapelen.
De Tropheus duboisi vind ik persoonlijk een hele mooie vis maar die moeten echt in een groep van minimaal 15 stuks in een apart biotoop gehouden worden zover ik weet. :roll:

Kevin Noord-Brabant
Hoofdbeheerder / oprichter

Bericht door Kevin »

Het is niet raar hoor als het hout niet rondom is afgedicht is er een grootte kans dat het krom trekt. Hout wat je buiten wil gebruiken denk aan schrootjes aan de gevel moeten ook aan 2 kanten geschilderd worden anders komt de verf er gewoon van afzetten en trekt het hout krom. Door dat er vocht in kan komen, ik geloof niet dat je het gewicht van je lampen dat veroorzaken de warmte van de lampen zal wel enig effect hebben. 12 mm is misschien een beetje dun, is er aan de onderkant van de klep nog ruimte om er nog een plaat onder te schroeven ? die dan in de bak valt en waar je niks meer van terug ziet. Dan zou je er nog een 12 mm onder kunnen maken die de boel recht houd.

Inderdaad in de rechterhoek zou ik het lekker vol stapelen met stenen, de meeste tangs zullen dat wel waarderen.

Als je tropheus gaat houden zal het een speciaal aquarium moeten worden, de meeste andere tang kunnen slecht tegen dat drukke gedrag. Misschien wist je het al wel maar tropheus houden kan behoorlijk moeilijk zijn, en veel problemen opleveren.

Het is wel een heel mooi wandje geworden.
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand

Onderwerp auteur
Dweepmaster
0-200
0-200

Bericht door Dweepmaster »

Shit. sorry voor taalgebruik, maar had ik de bovenkant dus ook in de lak moeten zetten? Hmmm dacht eigenlijk van als ik de onder en zijkanten met lak doe en de bovenkant met gewone zwarte verf doe het goed is, maar kennelijk dus niet. Aan de onderkant is er geen mogelijkheid om nog iets tegen aan te plakken. ZOu nog wel latjes tussen de lampen kunnen doen, en anders???
Baal er nu wel beetje van, die kap koste al wat en had me helemaal niet voorbereid op/ gedacht aan zulke problemen.

Bedankt voor de positieve reacties op de wand, word deze inzet iig beloond. Hehe,

Ga maandag nog even wat kleine stenen halen bij de rijn om aan de rechterkant een mooie stapel te bouwen. Verder ga ik morgen alvast wat plantjes halen bij iemand in denhaag en zal ik er dan meteen al een paar vissen indoen?

Over de tropheus duboisi, zin zeer leuke vissen, maar denk toch niet dat ik het ga doen. Ben student en woon op het moment anti-kraak en dus is de zekerheid niet 100% dat ik hier kan blijven wonen. Met andere vissen zoals de daffodil, petosoma's, malieri en een slakkenhuisvisje is het makkelijker om te verhuizen dan als je een bak heb waar de algen na 3 maand mooi op zitten en dan halsoverkop moet verhuizen.

Over het bestand: zat te denken aan koppeltje daffodils. koppeltje marlieri's of koppeltje Neolamprologus falcicula cygnus (deze laatste had iemand al een bewezen koppel van), 10 keer leptosoma's kekese, en dus een slakkenhuiscichlide, iemand idee? had vroeger al de daffodils en marlieri's en occelatus, maar wie weet zijn er nog leukere/ mooiere waar ik nog niks van afweet.

Greetz

alvast goed weekend iedereen.

Kevin Noord-Brabant

Bericht door Kevin »

Als je de bovenkant in de verf gezet hebt zou hij waterdicht moeten zijn, het kromtrekken zou dan eerder door de warmte komen in combinatie met een iets te dunne plaat. De plaat opdikken met een andere plaat en goed verlijmen maakt een nog stugger geheel. Maar ja als je zegt dat je daar geen ruimte voor hebt wordt het lastig. :roll:
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand

Onderwerp auteur
Dweepmaster
0-200
0-200

Hey,

Ik heb vandaag ff wat stenen toegevoegd en veranderd. Zie onder voor de foto's. Verder staat in de planning dat ik vrijdag me nieuwe vissen ga ophalen. Dat zal een koppeltje Neolamprologus Falcicula Cygnus zijn, Koppeltje leleupi of m en v Marlieri, en een vijftal Similis.
Wat vinden jullie daarvan?

Verder voor de bak, er komt nog een grote bos spiralis in. Deze zullen rechts van de stenen in het midden, aan de achterkant komen. Goed idee??

Thanks nog voor de complimenten.

Greetz

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Coby

Bericht door Coby »

Goed idee en grote bos spiralis, daar kunnen de vissen ook goed in schuilen. :D
Heb je de rechterkant wel zo gestapeld dat de vissen daar ook goed tussen kunnen schuilen?

marlieke
400-600
400-600

Bericht door marlieke »

Nice Dweep, brengt de bak visueel al wat meer in evenwicht. Of het practisch is laat ik hier aan Coby over :P
Juwel 100x30x40
Fluval 40x25x20
Kubus 30x30x30

"Amano, Amano, Amano"

Onderwerp auteur
Dweepmaster
0-200
0-200

Hey dank je. Maar over de spiralis, ga vrijdag dus bij iemand in denhaag langs en daar krijg ik een stuk of 15 bosjes mee, dus das wel groot genoeg dacht ik. En over de schuilmogelijkheden, ik heb het zo gestapeld dat er genoeg (denk ik) schuilmogelijkheden zijn. Ook niet te grote ingangen want er momen relatief kleine visjes in.

Kevin Noord-Brabant

Bericht door Kevin »

Dat zal een flinke bos zijn lijkt me :D
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand

Onderwerp auteur
Dweepmaster
0-200
0-200

:P

Marja
Oud teamlid
Oud teamlid

Bericht door Marja »

hoe is het nou dan met je bak?
is het goed gekomen met de deksel?
foto`s?? ;)
groetjes Mar

mijn gras is groen genoeg!

Onderwerp auteur
Dweepmaster
0-200
0-200

Hey, das een late reactie, Topic was nog van februari 2009. LOL

Maar sindsdien is er heel wat verandert hoor. Heb ongeveer een jaar lang frontosa's erin gehad. 1 is daar helaas dood gegaan en 1 zelfs zwemblaas kapot en de laatste deed het nog heel goed en die is eergisteren van eigenaar gewisseld.

Dus de bak is nu weer leeg, tenminste van vissen, water natuurlijk niet, en ga nu de bak weer opnieuw indelen met stenen, zal dan ff foto's online zetten, over of de opstelling goed is enzo. Er komen straks tropheus in. Welke precies weet ik nog niet, maar wil ook eerst nog wat meer info van de houders zelf hebben dmv bij hun even langs gaan. Omdat het toch een aardige pittige vis is om te houden, is een goede voorbereiding erg belangrijk.

De deksel is helemaal geod gekomen, alleen aan de odnerkant komt nu toch wel wat rot e.d. ZAl daar tzt ook ff foto van maken.

Als je meer wil weten, vraag gerust ;)

Greetz

Marja
Oud teamlid
Oud teamlid

Bericht door Marja »

ja dat zag ik :lol:
maar zag je online staan en vond je topic vandaar ;)

jammer van de dode vis, en nu qua vis een lege bak dus.
wel weer leuk om je bak opnieuw in te delen, ben benieuwt naar de foto`s.

de tropheus fam. is behoorlijk gevarieerd, wat een prachtige vissen zijn dat!!
ik las dat de verzorgen en voeden ed. behoorlijk nauw luisterd :shock:

echt wel slim om eerst veel info te verzamelen.
misschien heb je hier iets aan:
http://www.tanganyika.nl/tropheus.php
groetjes Mar

Onderwerp auteur
Dweepmaster
0-200
0-200

Aah zo... grappig!

De link die je gaf is de wel bekende link ;) En zit nu te denken aan de ilangi's of de lufubu's (purple rainbow) of de kasanga (red rainbow), maar zeker weten doe ik nog niet. Ligt ook beetje aan welke groep ik voor een mooi prijsje kan krijgen. Want voor sommige vissen betaal je bij verduijn 45 euri per stuk, terwijl je er minimaal 15-20 moet hebben. Dat is dus een beetje veel te veel van het goede ;)

Marja
Oud teamlid
Oud teamlid

Bericht door Marja »

dat is behoorlijk aan de prijs ja!

ah natuurlijk had je deze site allang gezien haha.
ik ben benieuwt welke soort je gaat kiezen.
ik heb geen verstand van deze vissen, maar vind ze allemaal erg mooi,
maar de kasanga het mooist ;)
groetjes Mar