Hallo,
Weet iemand of dwergknorgoerami's (Trichopsis pumila) samen kunnen met Pseudomugil gertrudae in een goed beplant aquarium van 60x30x40?
Graag advies.
groetjes, Larna
kunnen deze samen?
Re: kunnen deze samen?
als ik kijk naar de waterwaardes komen die genoeg overeen...
ik weet alleen wel van mijn eigen pumila dat ze nog wel eens wat agressie kunnen vertonen tegen elkaar en tegen vissen die in dezelfde laag zwemmen en die ongeveer even groot zijn.
mijn 2 pumila heb ik op een gegeven moment ook ieder in een aparte bak moeten zetten...
het knorren is wel vet en het zijn waanzinnig mooie visjes maar ze vlogen elkaar in de 'schubben'
ik zou dus zeggen, neem er van 1 soort wat meer... ook bij pumila kan dit want dan wordt onderlinge agressie een beetje verdeeld.
ik weet alleen wel van mijn eigen pumila dat ze nog wel eens wat agressie kunnen vertonen tegen elkaar en tegen vissen die in dezelfde laag zwemmen en die ongeveer even groot zijn.
mijn 2 pumila heb ik op een gegeven moment ook ieder in een aparte bak moeten zetten...
het knorren is wel vet en het zijn waanzinnig mooie visjes maar ze vlogen elkaar in de 'schubben'
ik zou dus zeggen, neem er van 1 soort wat meer... ook bij pumila kan dit want dan wordt onderlinge agressie een beetje verdeeld.
Stefan, bedankt voor je reactie. Ik zou 4 knorretjes willen nemen, liefst 1 m 3 v lastig te zien) en 7 Pseudomugil, 2 m en 5 v.
Zou dit wel gaan?
gr. Larna
Zou dit wel gaan?
gr. Larna
het verschil tussen man en vrouw knorgoerami is niet alleen lastig te zien het is alleen te zien voor iemand die er getraind in is. het is namelijk alleen te zien als je de knorgoerami van achter doorschijnt, dan dacht ik dat je bij het vrouwtje het weet-ik-veel-watvoor orgaan kan zien zitten en dat heeft het mannetje niet... winkels zeggen wel eens dat de iets minder gekleurde het vrouwtje is maar ik het gemerkt dat dat bullsh*t is.... helaas voor mn eerste 2 knorgoerami's had ik toen nog geen 2 bakken
(en ik wist toen ook nog niet dat ze elkaar aanvlogen).
ik heb toevalligerwijs een tijdje wel mannetje en vrouwtje gehad en dat ging wél goed... alleen toen gingen mn honinggoerami's eitjes leggen en jaagde het mannetje ook steeds mn knorgoerami weg... toen kreeg die een wondje en toen was het snel over...
nou zoals ik al zei, mijn knorgoerami's willen ook wel eens agressie vertonen tegen andere vissen van gelijk formaat in dezelfde waterlaag (alsof ze die aanzien als eigen soort
).
en als je daar dan zo'n vredelievend visje als pseudomugil bij zet.... tja dan zou het wel eens kunnen zijn dat ze die gaan onderdrukken of zelfs verwonden... en dat kan nooit de bedoeling zijn...
vandaar ook mijn advies... meer van 1 soort... 10 knorgoerami's of 10 pseudomugil ofzo...
daar kan je dan wel weer andere vissen bijzetten natuurlijk...
ik heb toevalligerwijs een tijdje wel mannetje en vrouwtje gehad en dat ging wél goed... alleen toen gingen mn honinggoerami's eitjes leggen en jaagde het mannetje ook steeds mn knorgoerami weg... toen kreeg die een wondje en toen was het snel over...
nou zoals ik al zei, mijn knorgoerami's willen ook wel eens agressie vertonen tegen andere vissen van gelijk formaat in dezelfde waterlaag (alsof ze die aanzien als eigen soort
en als je daar dan zo'n vredelievend visje als pseudomugil bij zet.... tja dan zou het wel eens kunnen zijn dat ze die gaan onderdrukken of zelfs verwonden... en dat kan nooit de bedoeling zijn...
vandaar ook mijn advies... meer van 1 soort... 10 knorgoerami's of 10 pseudomugil ofzo...
daar kan je dan wel weer andere vissen bijzetten natuurlijk...
-
Anonymous
Valt mee met die trainingPerfectMask schreef:het verschil tussen man en vrouw knorgoerami is niet alleen lastig te zien het is alleen te zien voor iemand die er getraind in is. het is namelijk alleen te zien als je de knorgoerami van achter doorschijnt, dan dacht ik dat je bij het vrouwtje het weet-ik-veel-watvoor orgaan kan zien zitten en dat heeft het mannetje niet...
je zorgt dat er een lamp van achter schijnt en je kijkt dwars door het visje heen.
bij vrouwtjes zie je dan een langerekte kegel bij het achterlichaam.
Bij mannetjes is dan helemaal niets te zien..
Bedankt, ik zal een lamp meenemen naar de visjeswinkel
zullen ze raar staan te kijken.
groetjes, Larna
groetjes, Larna
-
Gast
niet eens zo gek idee hoor.
neem gewoon een zaklamp mee.
Je laat ze eerst vangen en als ze apart in het bakje zitten kan je ze nog even bekijken.
Misschien leert de verkoper dan nog wat van jou hahahaha
neem gewoon een zaklamp mee.
Je laat ze eerst vangen en als ze apart in het bakje zitten kan je ze nog even bekijken.
Misschien leert de verkoper dan nog wat van jou hahahaha