Hallo beste mede-forumleden,
Ik ben eigenlijk wel erg benieuwd of er hier ook nogal wat limburgers zijn op dit forum, en dan met name met de reden dat ik een zaakje voor mijzelf wil gaan beginnen, weet alleen nog niet zeker wat?
Maar wel dat het met vissen te maken gaat hebben, ofwel een kwekerij ofwel een aquastore cq dierenspeciaalzaak met de nadruk op aquariumgebied.
Nu is mijn vraag aan mijn medeforumleden hier waar halen jullie limburgers jullie vissen cq aquariumspullen halen?
En als jullie dan iets speciaals willen zoals malawi's of tanganyika's, waar halen jullie deze dan bijvoorbeeld, want de aquazaken die hier bij mij in de buurt liggen hebben bijna geen van allen malawi's of tanganyika's zitten of maar sporadisch en moet je de soort die je wil hebben bestellen en god weet hoe lang wachten.
Dus laat maar eens horen, wat denken jullie van mijn plan? Zou het een haalbare zaak zijn volgens jullie?
En dan met name naar de limbo's gekeken en gevraagd omdat deze misschien mij wat meer hierover kunnen zeggen, want ik denk niet dat de friezen of amsterdammers extra naar limburg afreizen om vissen te gaan kopen.
Groetjes en laat vlug iets weten mensen, ik moet ook nog hier naar de nodige aquariumverenigingen gaan om mijn navraag te doen, maar er gaat ook een behoorlijke tijd in de planning van alles zitten.
limburgers
Re: limburgers
Nou nou mensen, jullie mogen ook best reageren.
Of mag ik er van uitgaan dat er hier geen limburgse mensen op dit forum zitten, of denken jullie misschien allemaal dat het geen haalbare zaak is?
Groet Ed
Of mag ik er van uitgaan dat er hier geen limburgse mensen op dit forum zitten, of denken jullie misschien allemaal dat het geen haalbare zaak is?
Groet Ed
-
Coby
Ik weet niet of je in de buurt van de Belgische grens zit maar misschien heb je hier iets aan:
http://www.limbeurs.be/index.php?option ... e&Itemid=1
De Limbeurs is voor Limburg en omstreken.
Ik weet dat er in Brabant en Belgie iig genoeg malawikwekers zitten, dus het zou wel een idee zijn om in Limburg zoiets te starten als er tenminste vraag naar is.
http://www.limbeurs.be/index.php?option ... e&Itemid=1
De Limbeurs is voor Limburg en omstreken.
Ik weet dat er in Brabant en Belgie iig genoeg malawikwekers zitten, dus het zou wel een idee zijn om in Limburg zoiets te starten als er tenminste vraag naar is.
In Tegelen zit een zaak waar veel limburgers komen wat ik gehoord heb. Verder zitten er vast wel hobbykwekers die inmiddels al naam hebben en dus best concurentie kan zijn, je zou is kunnen kijken op www.hobbykwekers.nl en www.cichlidenkwekers.nl wat er aan kwekers zit in de buurt.
Dank je kevin,
Daar had ik al op gekeken op die sites, daar staan er alleen maar 1 in Venlo op en 1 uit Handel in Brabant, die laatste dat schijnt wel een hele grote te zijn.
Maar ik denk dat het toch wel rendabel moet zijn als ik het mij zo allemaal een beetje bekijk.
Het zal in het begin misschien effe investeren zijn maar daarna als je eenmaal een aantal bakken hebt staan dan kan het langzaam aan geld gaan opleveren, en het is mijn gedachte eigenlijk om het nu langzaam op te bouwen aan huis en dan zo op die manier verder te groeien, en ik kan het in het begin naast mijn werk blijven doen en dan over een paar jaartjes stoppen met werken en fulltime met mijn kweken bezig zijn.
Mijn doel is om dit binnen 5 a 8 jaar gerealiseerd te hebben om helemaal alleen maar met vissen, aqua's enz bezig te zijn en daar dan mijn brood mee te verdienen.
Plus komt noch bij, nu dat de economie zo aan het instorten is ik die termijn van 5 a 8 jaar aanhoud, want mocht het niks worden met deze stink economie dan loop ik in ieder geval geen verlies en heb ik geen schulden bij banken lopen, dan heb ik het allemaal zelf opgebouwd.
Groet Ed
Daar had ik al op gekeken op die sites, daar staan er alleen maar 1 in Venlo op en 1 uit Handel in Brabant, die laatste dat schijnt wel een hele grote te zijn.
Maar ik denk dat het toch wel rendabel moet zijn als ik het mij zo allemaal een beetje bekijk.
Het zal in het begin misschien effe investeren zijn maar daarna als je eenmaal een aantal bakken hebt staan dan kan het langzaam aan geld gaan opleveren, en het is mijn gedachte eigenlijk om het nu langzaam op te bouwen aan huis en dan zo op die manier verder te groeien, en ik kan het in het begin naast mijn werk blijven doen en dan over een paar jaartjes stoppen met werken en fulltime met mijn kweken bezig zijn.
Mijn doel is om dit binnen 5 a 8 jaar gerealiseerd te hebben om helemaal alleen maar met vissen, aqua's enz bezig te zijn en daar dan mijn brood mee te verdienen.
Plus komt noch bij, nu dat de economie zo aan het instorten is ik die termijn van 5 a 8 jaar aanhoud, want mocht het niks worden met deze stink economie dan loop ik in ieder geval geen verlies en heb ik geen schulden bij banken lopen, dan heb ik het allemaal zelf opgebouwd.
Groet Ed
Ja ach het ondernemersschap blijft altijd een risico, het kan immers nog meer aan schulden opleveren dan je er ooit in gestoken hebt. Die credit crisis en vooral hoe ze hem doen voorkomen kan een puntje zijn waardoor het even niet lekker loopt en het voor jouw als ondernemer nog moeilijker zou zijn om bij een bank aan te kloppen. Inderdaad langzaam opbouwen vanuit thuis en het ernaast kunnen doen kan een goed begin zijn, maar vergis je niet in het werk dat je ermee hebt en dan heb ik de financiële rompslomp er nog niet bij gerekend. Alleen het voeren van jonge vis kan al een probleem worden overdag. Als je dat kunt indekken heb je al een goed startpunt denk ik, de rest is een kwestie van een goede en betrouwbare naam opbouwen. Ik ken liefhebbers die niet schrikken van 100 kilometer te moeten rijden voor een bepaalde vissoort.