tip / idee gevraagd/ achterwand

Plaats reactie

Onderwerp auteur
hilda
0-200
0-200

tip / idee gevraagd/ achterwand

Bericht door hilda »

hallo ik heb een andere bak aangeschaft 120 breedx60x50 voor mijn discus nu zit ik met het volgende de achterwand die erbij zat vind ik heel mooi een amazone wand met een boomstronk maar die sluit niet aan bij de achterzijde van het aquarium er zit dus ruimte tussen door de uitstekels achterzijde wand dus nu kijk ik vanaf de zijkant tegen die ruimte aan wat ik niet mooi vind wat kan ik daar mee doen? en kan het geen kwaad dat er water achter de wand gaat zitten ivm vuil en zo wat zou ik met die ruimte kunnen doen heeft iemand een idee? grt hilda

witte
200-400
200-400

Re: tip / idee gevraagt/ achterwand

Bericht door witte »

Hallo Hilda ik heb zo'n zelfde achterwand,ik heb hemvastgezet met purschuim,de dotten heb ik daarna recht afgesneden het pur verkleurt na een paar weken en het valt niet meer op en je weet zeker dat er niets meer achter kan komen,misschien kun je het op de foto's in mijn gallery wel zien.mvg Hans

Coby

Re: tip / idee gevraagt/ achterwand

Bericht door Coby »

Hoi Hilda,

als je dan ook nog de zijkanten van je aquarium aan de buitenkant met zwarte plakfolie beplakt dan zie je er echt niks meer van en is het netjes afgewerkt, ik heb hetzelfde gedaan met mijn bak. :D

Onderwerp auteur
hilda
0-200
0-200

Re: tip / idee gevraagd/ achterwand

Bericht door hilda »

nou dat vind ik maar niks hoor moet het nl alleen doen dan ga ik deze maar op mp zetten en ga ik kijken naar een rechte achterwand en die dan gewoon vastkitten kan er ook niks achterkomen weet alleen nog niet of ik een donkere of lichte achtergrond moet nemen idee?

witte
200-400
200-400

Bericht door witte »

Maakt toch niet uit of je nu met een kitspuit te werk gaat of met een spuitbus pur. :)

Coby

Bericht door Coby »

De kleur van de achtergrond dat is natuurlijk je eigen smaak, wat vindt je zelf mooier donker of licht...

Onderwerp auteur
hilda
0-200
0-200

Bericht door hilda »

ja dat weet ik maar waar op welke kleur zouden de discus het best op kleur te zien zijn? die zijn rood oranje van kleur en ik heb twee mooie stukken kienhout en waar kan ik het beste mijn nieuwe bak mee opstarten voor de discus bv wat kan ik het beste in de pomp doen heb er nu gewoon kool en pijpjes en watten in mischien is er nog iets beters? grt hilda

witte
200-400
200-400

Bericht door witte »

Nou dacht ik begrepen te hebben dat op kool filteren niet zo ideaal is omdat die buiten de gevaarlijke stoffen die het eruithaalt ook je bacterie cultuur vernietigd ik heb er pijpjes ,groffiltermatje en watten in.maar als ik het verkeerd heb wordt ik graag gecorigeerd. groetjes Hans

Kevin Noord-Brabant
Hoofdbeheerder / oprichter
Hoofdbeheerder / oprichter

Bericht door Kevin »

De kool zou ik er ook uithalen tenzij er iets in je water zit wat je eruit wil hebben zoals medicijnen. Het wordt anders een stuk moeilijker voor de bacteriën om een alles op de rit te krijgen.
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand