advies gevraagt
advies gevraagt
hallo ik heb een vraag mijn zuster heeft ook discus in haar bak maar wou er graag een paar bij nou zo gezegt zo gedaan we hebben vanmiddag twee mooie discus vissen gekocht zagen er bij die man heel mooi en gezond uit zwommen ook nornaal door de bak wij naar huis netjes overwennen en we laten ze bij haar een voor een los en wat gebeurt er? blijft er een op z;n kop hangen nu dus al 3 uur af en toe zwemt hij heel even maar dan hangt hij weer op de kop wat kan ze hier aan doen? of blijft dat nu zo
dat hoop ik niet voor haar zielig hoor voor die vis wie kan mij daar raad voor geven ik ga straks nog even naar haar toe maar ik zal vanavond zeker hier nog even kijken o ja ze heeft een bak van 2 meter lang en 60 cm hoog grt hilda
-
witte
- 200-400

Je kunt het beste op Rob zijn site www.discuskwekerij-berrege.eu lezen hoe je een discus moet overwennen ,kan wel weken duren als je het echt goed wil doen.
Ja je hebt gelijk Witte. Maar het kwaad is helaas al geschied.
mijn advies in deze is de nieuwe discussen er zo snel mogelijk uit halen en in een apparte bak neer zetten de nieuwe bak de komende dagen ook even een aantal keren goed verversen.
Wat is hier nu gebeurd, kruisbesmetting waar discussen heel gevoelig voor zijn.
Elke discus heeft zijn eigen bacterién bij uit de bak waar hij vandaan komt en de bak waar ze in gegaan zijn hebben ook hun eigen bacterién maar zijn niet de zelfde en juist die afwijkende bacterie aan bijde kanten, kan ten koste gaan van heel je discus bestand.
Bij discussen moet je altijd een quarentaine periode in acht nemen waar bij je de discussen langzaam laat wennen aan elkaars bacteriën, zodat ze er niet ziek van kunnen worden en eerst een resitentie daar tegen kunnen opbouwen.
1 nieuwe discus overzetten bij je andere discussen kan al je discussen om zeep helpen, is helaas niet de eerste keer dat dit gebeurd.
mijn advies in deze is de nieuwe discussen er zo snel mogelijk uit halen en in een apparte bak neer zetten de nieuwe bak de komende dagen ook even een aantal keren goed verversen.
Wat is hier nu gebeurd, kruisbesmetting waar discussen heel gevoelig voor zijn.
Elke discus heeft zijn eigen bacterién bij uit de bak waar hij vandaan komt en de bak waar ze in gegaan zijn hebben ook hun eigen bacterién maar zijn niet de zelfde en juist die afwijkende bacterie aan bijde kanten, kan ten koste gaan van heel je discus bestand.
Bij discussen moet je altijd een quarentaine periode in acht nemen waar bij je de discussen langzaam laat wennen aan elkaars bacteriën, zodat ze er niet ziek van kunnen worden en eerst een resitentie daar tegen kunnen opbouwen.
1 nieuwe discus overzetten bij je andere discussen kan al je discussen om zeep helpen, is helaas niet de eerste keer dat dit gebeurd.
oke jongens bedankt voor jullie reacties ik zal haar dit meteen mededelen hij hangt nl nog steeds op z;n kop maar hij heeft wel gegeten maar waarom hangt hij nu op z'n kop dan ik heb dit nog nooit gezien ik dacht eerst van valse lucht of zo iets nou dan moet zij de discus er maar snel weer uithalen dan alvast bedankt hoor!! grt hilda
-
Rob Bosman
door de kruisbesmetting kan hij dus bijvoorbeeld een zwemblaas ontsteking hebben opgelopen waar door het nu een kopstaander is. Deze vis in een appartebak zetten water niveau verlagen tot dat hij weer normaal moet zwemmen en dan langzaam weer op het normale waterniveau terug brengen dan heb je kans dat hij zich hersteld.