Purigen
-
Rob Bosman
Re: Purigen
Dit is wat er op internet over te vinden is
Info:
Purigen™ is een eersteklas synthetisch absorptie middel dat anders is dan andere filtratie producten. Het is GEEN mix van ionen uitwisselaars of andere absorptie middelen, maar een uniek macroporeus synthetisch polymeer dat oplosbare en niet oplosbare onreinheden verwijdert uit het water met een snelheid en capaciteit dat alle andere producten voorbij streeft, met meer dan 500%. Purigen™; Verwijderd proteïnen, nitriet en nitraten, ammonia, en een breed spectrum van organische stoffen, maar de impact op spoorelementen is minimaal. Het verhoogt zienderogen de redox. Het maakt het water helder tot ongekende helderheid Purigen™ wordt naderhand donkerder van kleur wanneer het uitput, en kan éénvoudig weer geactiveerd worden dmv huishoudelijke bleek. 100 ML zak Purigen™ zuivert en verhelderd tot 400 liter water voor een duur tot 6 maanden. Purigen™ is ontwikkeld voor zowel zeewater als zoetwater gebruik.
Toepassing
Uitspoelen voor gebruik. Gebruik een fijnmazige filterzak. Elke 250ml behandelt tot 1000 liter water tot 6 maanden. Uitputting is te herkennen aan een duidelijke kleurverandering naar donderblauw / zwart van de parels.
Regenereren:
Bedekken met een 1:1 verdunning van huishoud bleek en water voor 24 uur. Week het materiaal in een plastic container in een goed geventileerde ruimte buiten bereik van kinderen. Gebruik gepaste voorzichtigheid met bleek. Goed uitspoelen, en 8 uur weken in een oplossing die 2 eetlepels Safe™, Prime™ bevat per kop water. Goed uitspoelen.Voor zoetwater gebruik, 4 uur laten weken in een oplossing van 1 eetlepel Discus Buffer™ of Acid Buffer™ per kop water (buffering is niet nodig voor zoutwater gebruik). Originele kleur en activiteit moet nu hersteld zijn en Purigen™ is klaar voor gebruik.
LETOP ! Sommige slijmhuid producten kunnen Purigen™ permanent vervuilen en kan regeneratie moeilijk maken. Niet opnieuw gebruiken wanneer u een chloor geur kunt waarnemen. In geval van twijfel, week de parels in een klein beetje water en test het water op eventuele chloor residu met een chloor
LET OP, Dit spul moet je wel na een tijdje regeneren. Hier een quote uit een ander forum
Info:
Purigen™ is een eersteklas synthetisch absorptie middel dat anders is dan andere filtratie producten. Het is GEEN mix van ionen uitwisselaars of andere absorptie middelen, maar een uniek macroporeus synthetisch polymeer dat oplosbare en niet oplosbare onreinheden verwijdert uit het water met een snelheid en capaciteit dat alle andere producten voorbij streeft, met meer dan 500%. Purigen™; Verwijderd proteïnen, nitriet en nitraten, ammonia, en een breed spectrum van organische stoffen, maar de impact op spoorelementen is minimaal. Het verhoogt zienderogen de redox. Het maakt het water helder tot ongekende helderheid Purigen™ wordt naderhand donkerder van kleur wanneer het uitput, en kan éénvoudig weer geactiveerd worden dmv huishoudelijke bleek. 100 ML zak Purigen™ zuivert en verhelderd tot 400 liter water voor een duur tot 6 maanden. Purigen™ is ontwikkeld voor zowel zeewater als zoetwater gebruik.
Toepassing
Uitspoelen voor gebruik. Gebruik een fijnmazige filterzak. Elke 250ml behandelt tot 1000 liter water tot 6 maanden. Uitputting is te herkennen aan een duidelijke kleurverandering naar donderblauw / zwart van de parels.
Regenereren:
Bedekken met een 1:1 verdunning van huishoud bleek en water voor 24 uur. Week het materiaal in een plastic container in een goed geventileerde ruimte buiten bereik van kinderen. Gebruik gepaste voorzichtigheid met bleek. Goed uitspoelen, en 8 uur weken in een oplossing die 2 eetlepels Safe™, Prime™ bevat per kop water. Goed uitspoelen.Voor zoetwater gebruik, 4 uur laten weken in een oplossing van 1 eetlepel Discus Buffer™ of Acid Buffer™ per kop water (buffering is niet nodig voor zoutwater gebruik). Originele kleur en activiteit moet nu hersteld zijn en Purigen™ is klaar voor gebruik.
LETOP ! Sommige slijmhuid producten kunnen Purigen™ permanent vervuilen en kan regeneratie moeilijk maken. Niet opnieuw gebruiken wanneer u een chloor geur kunt waarnemen. In geval van twijfel, week de parels in een klein beetje water en test het water op eventuele chloor residu met een chloor
LET OP, Dit spul moet je wel na een tijdje regeneren. Hier een quote uit een ander forum
Even dit topic omhoog halen. Ik heb in het verleden Purigen gebruikt, en kan alleen maar zeggen dat ik enorm verbaast was toen ik de volgende ochtend wakker werd.
Mijn bak was nog nooit zo helder! En dan bedoel ik niet "helder" maar echt kristal helder.
Toen ik 2 weken later m'n filter ging schoonmaken waren de witte korrels bruin/zwart geworden. Heb deze in de chloor geweekt voor 24 uur, en vervolgens in gewoon water weer goed afgespoeld en laten weken. Daarna teruggeplaatst en het werkte even goed. Heb het goedje na ongeveer 2 jaar vervangen maar meer uit "idee" dan uit noodzaak.
In m'n nieuw opgezette bak zit het nog niet, maar heb het inmiddels wel besteld. M'n hout geeft rood af en dat vind ik niet mooi. Ik zal als ik het spul weer binnen heb een vergelijkende foto maken.
Heb overigens nooits iets negatiefs kunnen merken aan m'n planten of vissen. Ikzelf ben er dan ook erg positief over. Enig nadeel, de korels zijn mega klein. Zelf een fijne panty houdt niet alle korels vast. Wanneer je echter 100ML i.p.v. 250ML koopt krijg je het in een zakje.
Re:
Daar zijn de meningen nog over verdeeld he, maar BO,Discuskwekerij Bèrrege schreef:nee, easylife is gemalen zeoliet.
Dat spul belooft dus best veel, alleen nog niet veel mensen hebben dit spul gebruikt?
Tijd geleden ook al eens lopen informeren en toen ook niet veel reactie's van mensen die het daadwerkelijk gebruikte.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
-
Rob Bosman
-
Shubbyke
Onderwerp auteur - 0-200

Heb voor € 17,67 een zakje in Duitsland laten komen en er gelijk in het binnenfilter gedaan.
Water is eigenlijk al helder maar na het kienhout er in te hebben gedaan is het toch iets donker gekleurd.
Dus ben benieuwd hoe het er morgen uit ziet.
Gr, Shubby
Water is eigenlijk al helder maar na het kienhout er in te hebben gedaan is het toch iets donker gekleurd.
Dus ben benieuwd hoe het er morgen uit ziet.
Gr, Shubby
-
Shubbyke
Onderwerp auteur - 0-200

De kleur van het water is inderdaad veranderd en is glashelder.
Nu nog wachten tot de planten gaan groeien, want die staan al maanden stil ( op de eikenbladvaren na )
Gr. Shubby
Nu nog wachten tot de planten gaan groeien, want die staan al maanden stil ( op de eikenbladvaren na )
Gr. Shubby
Oke, dat is positief, nu maar afwachten of dat spul ook niet te veel plantenvoeding filtert.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
-
Shubbyke
Onderwerp auteur - 0-200

Nou, m'n bak is nu nog steeds glashelder maar de planten gaan langzaam dood denk ik.
Ze worden steeds bruiner en de jonge blaadjes die uitschoten nu ook.
Ben wel sinds een week gestopt met Profito en Easy Carbo en het grind blijft wel helderder ( had ik ook een bruine aanslag op )
Dat lag volgens mij aan de Profito, wacht het nog effe af.
Heb trouwens ook een panty met turf in 't filter gedaan.
Gr, Shubby
Ze worden steeds bruiner en de jonge blaadjes die uitschoten nu ook.
Ben wel sinds een week gestopt met Profito en Easy Carbo en het grind blijft wel helderder ( had ik ook een bruine aanslag op )
Dat lag volgens mij aan de Profito, wacht het nog effe af.
Heb trouwens ook een panty met turf in 't filter gedaan.
Gr, Shubby
Denk je dat purigen te veel filtert, dus ook plantenvoeding?
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie