Goede waarde voor deze vissen
Goede waarde voor deze vissen
Ik heb net een PH & KH testsetje gekocht (druppels van sera) en mijn water getest met de volgende waarde:
Leidingwater: PH 8, KH 5
Aquariumwater: PH 7,5 KH 4
Nu lees ik overal dat een KH tussen de 5 en 10 het beste is om de zuurschommelingen te bufferen.
Hoe kan ik nu de KH structureel verhogen naar een goede waarde?
Het liefst zonder toevoegingen (druppels) maar als het niet anders kan dan moet het maar.
Leidingwater: PH 8, KH 5
Aquariumwater: PH 7,5 KH 4
Nu lees ik overal dat een KH tussen de 5 en 10 het beste is om de zuurschommelingen te bufferen.
Hoe kan ik nu de KH structureel verhogen naar een goede waarde?
Het liefst zonder toevoegingen (druppels) maar als het niet anders kan dan moet het maar.
Laatst gewijzigd door Campion op 16 dec 2008 21:19, 1 keer totaal gewijzigd.
4 is wel een onder grens, maar volgens mij niet iets om je zorgen over te maken.
Zou zelf niets doen en het gewoon een tijdje in de gaten houden.
KH 5 uit te kraan is volgens mij erg laag voor kraanwater.
Zou zelf niets doen en het gewoon een tijdje in de gaten houden.
KH 5 uit te kraan is volgens mij erg laag voor kraanwater.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
Geen idee, heb ooit eens ergens een tabel gezien van waterwaardes door de zuiveringsinstallatie's, misschien dat iemand dat tabelletje nog heeft?
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
-
Rob Bosman
Re:
Kees schreef:Geen idee, heb ooit eens ergens een tabel gezien van waterwaardes door de zuiveringsinstallatie's, misschien dat iemand dat tabelletje nog heeft?
Dat was dit topic van Dante denk ik Kees.
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f=6&t=506&start=0
Nee was wat anders. Morgen, als ik het niet vergeet nog eens zoeken.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
Re: KH waarde verhogen
Gaat een beetje op gevoel. Nu misschien 2 a 3 keer in de week later als je aquarium goed ingedraaid is wordt 1x per week of per 2 weken. Op een gegeven moment heb je een ritme te pakken en blijven die waardes stabiel als het goed is. Je zal zien dat het meten dan wat minder wordt.
de ph zou ik liever iets lager willen hebben omdat de vissen die ik wil:
-------------------------------------------------------------------------
5x Anableps Microlepis
Bovenlaag, Herkomst: Zuid-Amerika
5x Kleinere maanvis (Pterophyllum Scalares)
Midden- & Bovenlaag, 24 t/m 28 graden, Ph: 6-6,5, GH: 5-8, Herkomst: Midden Amazone + zijrivieren
30x Kardinaaltetra (Paracheirodon axelrodi)
Middellaag, 23 t/m 27 graden, Ph: 6,5-7, GH: 5-8, Herkomst: Venuzuela, Colombia, Brazilië
3x Dwergchicliden (Apostogramma agassizi)
Midden- & onderlaag, 22 t/m 24 graden, Ph: 6-6,5, GH: 5-8, Herkomst: Amazonegebied
10x Corydoras Julii
Onderlaag, 23 t/m 26 graden, Ph: 7-7,5, GH: 5-8, Herkomst Brazilië
2x Ancistrus leucostictus
Onderlaag, 22 t/m 26 graden, Ph: 6,5-7 GH: 8-12, Herkomst: Amazonegebied
volgens de boekjes dus een ph zou moeten hebben van 6,5 en een kh van 5 of hoger.
Ik filter nu over turf, (hoe vaak moet ik dat verversen??) hoe krijg ik dit water, het liefst structureel goed voor deze vissen??
Wil in januari (als het water goed is) een koppel of trio (wat bevelen jullie aan???) agessizi's halen, en deze moeten wel in het goede water komen!
p.s. heb nu een juwel 60 bakje, maar wil in de toekomst naar een 1.5x50x50, dus de vissen die in de juwel komen gaan dan dus in de grotere bak.
p.s.2 vissen die er nu inzitten: 14x kardinaaltetra
3x corydoras julii
1x L...
1x garnaal (geen zuid amerikaanse dus mag weg)
5x Anableps Microlepis
Bovenlaag, Herkomst: Zuid-Amerika
5x Kleinere maanvis (Pterophyllum Scalares)
Midden- & Bovenlaag, 24 t/m 28 graden, Ph: 6-6,5, GH: 5-8, Herkomst: Midden Amazone + zijrivieren
30x Kardinaaltetra (Paracheirodon axelrodi)
Middellaag, 23 t/m 27 graden, Ph: 6,5-7, GH: 5-8, Herkomst: Venuzuela, Colombia, Brazilië
3x Dwergchicliden (Apostogramma agassizi)
Midden- & onderlaag, 22 t/m 24 graden, Ph: 6-6,5, GH: 5-8, Herkomst: Amazonegebied
10x Corydoras Julii
Onderlaag, 23 t/m 26 graden, Ph: 7-7,5, GH: 5-8, Herkomst Brazilië
2x Ancistrus leucostictus
Onderlaag, 22 t/m 26 graden, Ph: 6,5-7 GH: 8-12, Herkomst: Amazonegebied
volgens de boekjes dus een ph zou moeten hebben van 6,5 en een kh van 5 of hoger.
Ik filter nu over turf, (hoe vaak moet ik dat verversen??) hoe krijg ik dit water, het liefst structureel goed voor deze vissen??
Wil in januari (als het water goed is) een koppel of trio (wat bevelen jullie aan???) agessizi's halen, en deze moeten wel in het goede water komen!
p.s. heb nu een juwel 60 bakje, maar wil in de toekomst naar een 1.5x50x50, dus de vissen die in de juwel komen gaan dan dus in de grotere bak.
p.s.2 vissen die er nu inzitten: 14x kardinaaltetra
3x corydoras julii
1x L...
1x garnaal (geen zuid amerikaanse dus mag weg)
Zou ik ff geduld hebben tot de grote bak er is.
Wat de waardes aangaat, tegenwoordig worden de vissen in de LFS vaak gewoon op kraan water gehouden.
Wat de waardes aangaat, tegenwoordig worden de vissen in de LFS vaak gewoon op kraan water gehouden.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie