algen
hahah top zo'n forum....
leer in korte tijd een hele hoop!!!!
geweldig!
dan trek ik de valesnieria terug ik heb die inderdaad zo diep mogelijk gedaan!
wat algen betreft heb op de foto net grondig schoongemaakt! dit probeer ik steeds te doen. maar merk wel dat ze terug blijven komen!
ik gebruik easy carbo nu met een hoeveelheid van 4ml is het misschien beter om hem dan te verhogen naar 7 ofzo om te kijken of er dan minder algen komen. Ik maak namelijk op donderdag elke keer mijn bak schoon en moet dit blijven doen omdat er echt veel algen zijn dan.!
in iedergeval al bedankt wat betreft de valesneria!!!! top
groetjes bart
leer in korte tijd een hele hoop!!!!
geweldig!
dan trek ik de valesnieria terug ik heb die inderdaad zo diep mogelijk gedaan!
wat algen betreft heb op de foto net grondig schoongemaakt! dit probeer ik steeds te doen. maar merk wel dat ze terug blijven komen!
ik gebruik easy carbo nu met een hoeveelheid van 4ml is het misschien beter om hem dan te verhogen naar 7 ofzo om te kijken of er dan minder algen komen. Ik maak namelijk op donderdag elke keer mijn bak schoon en moet dit blijven doen omdat er echt veel algen zijn dan.!
in iedergeval al bedankt wat betreft de valesneria!!!! top
groetjes bart
Re: algen
Zou ik niet doen, kijk het voorlopig zo is aan. Algen zijn nouw verwant aan planten dus het zal me niks verbazen als sommige soorten juist groeien op meer easy-carbo zoals de groene algen bijvoorbeeld.
Sorry, maar dit lijkt me echt onzin. Patman heeft het bij het rechte eind: teveel easycarbo en je vissen zullen niet tevreden zijn. Meer algen in geen geval ... Natuurlijk moet je wel wat geduld hebben, maar ik garandeer je dat je algen zullen verdwijnen met easycarbo, maar de juiste dosering volgen zoals op de gebruiksaanwijzing is natuurlijk noodzakelijk.kevin schreef:Algen zijn nouw verwant aan planten dus het zal me niks verbazen als sommige soorten juist groeien op meer easy-carbo zoals de groene algen bijvoorbeeld.
Groetjes, Jean-Paul
Heb je de bak van Cindy gezien hier? die algen komen juist van de easy-carbo, zonder toevoeging groeit er zomaar geen alg in een malawibak is mijn ervaring
.
Puntje voor jouw Jean-Paul, ik denk nog steeds te veel in cichliden biotopen denk ik. 
Maar met Easycarbo voeg je geen CO2 toe, maar koolstofbronnen die planten kunnen gebruiken om te groeien, en de algen niet. Zodat de planten in een goede concurrentiepositie komen. Vaak is de plantengroei, als ze eenmaal 'up and running' zijn, niet meer afhankelijk van easycarbo. (en ook de alggroei blijft dan weg)
Wat overigens even aangestipt moet worden is dat Cindy geen EasyCarbo, maar Easylife ProFito gebruikt. Een wezenlijk verschil die de bovenstaande discussie eigenlijk overbodig maakt
Wat overigens even aangestipt moet worden is dat Cindy geen EasyCarbo, maar Easylife ProFito gebruikt. Een wezenlijk verschil die de bovenstaande discussie eigenlijk overbodig maakt
Lichtelijk off-topic.. maar wel erg interessant.Cindy schreef: Easylife Profito en 12 uur licht
Groeten,
Patrick
Een dag niet geademd is een dag niet geleefd
Patrick
Een dag niet geademd is een dag niet geleefd
Re:
Patman schreef:Wat overigens even aangestipt moet worden is dat Cindy geen EasyCarbo, maar Easylife ProFito gebruikt. Een wezenlijk verschil die de bovenstaande discussie eigenlijk overbodig maakt![]()
Discussie was dus inderdaad overbodig. Sorry, moest beter uitkijken.
Groetjes, Jean-Paul
Je zou het iets kunnen verhogen, maar ga niet over de 8 ml heen. En inderdaad, geduld is een schone zaak.
Buiten easycarbo kun je ook profito en ferro gebruiken.
Dat zijn de produkten die ik in mijn bak gebruik.
Wel zeggend dat ik ferro maar af en toe gebruik.
Buiten easycarbo kun je ook profito en ferro gebruiken.
Dat zijn de produkten die ik in mijn bak gebruik.
Wel zeggend dat ik ferro maar af en toe gebruik.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
heej bart, lukt het nu al wel om de algen een beetje onder controle te houden ?
geduld is helaas vaak belangrijk, iets waar ik zelf ook niet zo goed in ben. het liefst gelijk het goede resultaat als het kan haha.
overigens heb ik weer een lading garnalen voor ja als je wilt, en als je nog eens planten nodig hebt hoor ik het wel
suc6 !
geduld is helaas vaak belangrijk, iets waar ik zelf ook niet zo goed in ben. het liefst gelijk het goede resultaat als het kan haha.
overigens heb ik weer een lading garnalen voor ja als je wilt, en als je nog eens planten nodig hebt hoor ik het wel
suc6 !
ja dat van dat geduld is jammer....
ik wil graag garnalen!
de planten doen het goed nu! gelukkig ze groeien als kool!
moeten we van de week even wat afspreken.
waarschijnlijk ga ik een dagje snowboarden in zoetermeer ofzo met erwin leek me leuk als jullie ook meegaan (tijmen en jij) en de vrouwen eventueel we kijken wel even!
groetjes
ik wil graag garnalen!
de planten doen het goed nu! gelukkig ze groeien als kool!
moeten we van de week even wat afspreken.
waarschijnlijk ga ik een dagje snowboarden in zoetermeer ofzo met erwin leek me leuk als jullie ook meegaan (tijmen en jij) en de vrouwen eventueel we kijken wel even!
groetjes