Ik heb een eheim buitenfilter op mijn aquarium draaien, mar heb het idee dat hij niet (goed) meer werkt. Het water blijft behoorlijk troebel, terwijl boven inmijn kweekbak het water superhelder is.
Nu heb ik geprobeerd dit filter open te maken, maar de deksel werkt niet meer zoals het moet, waardoor ik hem dus niet open krijg. Ik ga ook niet breken, omdat ik dan geen filter meer heb.
Kan dit alles aan het filter liggen? Waterwaardes zijn goed. Wel heb ik natuurlijk met uitvangen van mijn zwangere vis de boel op de kop moeten zetten :p
Maar daarvoor bleef hij ook al wat troebel.
Of kan dit ook komen door bijv. mijn zwarte achtergrond (waardoor je alle vuiltjes in het aquarium ziet?
En, als het wel aan de pomp ligt, welke pomp raden jullie aan voor een 120 x 50 x 40 bak?
Filter aan vervanging toe?
Re: Filter aan vervanging toe?
Zitten er wel filterwatten in je filter? die zorgen dat het fijne vuil eruit gefilterd wordt. Als je pomp nog een flinke straal heeft bij de uitstroom zul je het eerder in je filtermateriaal moeten zoeken dan in de motor.
-
Maarten
Onderwerp auteur
Welk type is dat dan? 2213?
Mijn fout was dat de deksel er pas af gaat als je het kraantje open zet.. klinkt stom he... hahaha... En maar sleuren aan die pompkop.. maar ja, hardstikke vacuum natuurlijk. Kraantje open en dan is het zo gebeurt.. Maar nogmaals, welk type pomp heb je dan?
Mijn fout was dat de deksel er pas af gaat als je het kraantje open zet.. klinkt stom he... hahaha... En maar sleuren aan die pompkop.. maar ja, hardstikke vacuum natuurlijk. Kraantje open en dan is het zo gebeurt.. Maar nogmaals, welk type pomp heb je dan?
Groeten,
Patrick
Een dag niet geademd is een dag niet geleefd
Patrick
Een dag niet geademd is een dag niet geleefd
-
Maarten
Onderwerp auteur
Re: Filter aan vervanging toe?
Die liggen meestal bovenop de mandjes maar kan per filter anders zijn, als je het precieze type nummer even geeft kunnen we is zoeken op Google afbeeldingen naar een filter indeling voor jouw filter.
-
Gast
Onderwerp auteur
-
Maarten
Onderwerp auteur