Discusvissen erbij plaatsen?

Plaats reactie

Onderwerp auteur
Anietake
0-200
0-200

Discusvissen erbij plaatsen?

Bericht door Anietake »

• Om een zo goed mogelijk antwoord te kunnen geven, vragen wij om het onderstaande lijstje zo compleet mogelijk aan te vullen.

Wat is de afmeting van je aquarium (LxBxH)?
    150x60x60

Hoeveel liter bevat je aquarium?
    540 liter en de bioloog 200 liter

Gewenste waterwaardes: ik heb geen gewenste waterwaardes, zeg me wat het moet zijn voor discusvissen en waar ook mijn ander vissen tegen kunnen en ik zal daar voor zorgen.
    PH=
    KH=
    GH=
    Nitraat (no3)=
    Nitriet (no2)=
    Temperatuur=

Welke vissen en aantallen zwemmen er nu?
    2 blauwe waaiergarnalen
    1 rode waaiergarnaal
    8 kardinaal tetra's
    8 rodeneuszalmpjes
    6 corydora albino
    6 corydora sterbai
    5 kersenbuikcichlide
    1 kopel Dwerggoerami - Colisa Lalia
    2 siamese algeneters - Gyrinocheilus aymonieri
    3 Halfsnavelbek - Dermogenys pusillus

Heb je een bepaalde vis of biotoop als uitgangspunt al in gedachten?
    Ik wil graag een discusaquarium opzetten maar ik weet niet welke van mijn vissen erin kunnen blijven en welke daar zeker niet bij kunnen.
    Kan iemand mij hier bij helpen?
Groetjes Anietake,

Gezelschapsaquarium 150x60x60

Roderick
400-600
400-600

Bericht door Roderick »

hoe groot is je aquarium??? want ik geloof dat je voor discussen al snel 50 liter per vis nodig hebt. en een uitwendig filter heb je nodig om het allemaal te filteren...
Groetjes Roderick
Afbeelding

Marco
200-400
200-400

Re: Discusvissen erbij plaatsen?

Bericht door Marco »

Anietake schreef:
  • ...
    Hoeveel liter bevat je aquarium?
    540 liter en de bioloog 200 liter

...
;)
wat ik iig weet dat gourami niet echt bij discusvissen past qua leefgebied
275x65x60

Onderwerp auteur
Anietake
0-200
0-200

Re:

Bericht door Anietake »

roderick1444 schreef:hoe groot is je aquarium??? want ik geloof dat je voor discussen al snel 50 liter per vis nodig hebt. en een uitwendig filter heb je nodig om het allemaal te filteren...
Dag Roderick,

Mijn aquarium is 150x60x60, 540 liter dan moet het toch genoeg zijn??
En ik heb een bioloog onder het aquarium staan, dat moet toch voldoende zijn om te filteren? Kan er eventueel ook nog een losse potfilter naast zetten, maar is dit nodig?
Groetjes Anietake,

Marco
200-400
200-400

Bericht door Marco »

je hebt meer dan voldoende hoor. Of je moet er een groep van 20 discusvissen in willen zetten :mrgreen:
275x65x60

Onderwerp auteur
Anietake
0-200
0-200

Bericht door Anietake »

nexus schreef:je hebt meer dan voldoende hoor. Of je moet er een groep van 20 discusvissen in willen zetten :mrgreen:
Haha dat dacht ik al. Maar 20 wordt toch wel erg gortig laat ik dat maar niet doen :D
Groetjes Anietake,

Kevin Noord-Brabant
Hoofdbeheerder / oprichter

Bericht door Kevin »

Discuskwekerij Berrege zal hier vast een antwoord op hebben, ik zal hem is roepen.
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand

Roderick
400-600
400-600

Bericht door Roderick »

jah idd rob moet daar alles van af weten maar de filtering is idd voldoende ;) en qua liters moet het ook wel lukken... maar zoals nexus al zei moet je wel ff kijke of die vissen die je hebt er bij kunnt ;)
Groetjes Roderick
Afbeelding

Kevin Noord-Brabant

Bericht door Kevin »

Daar gaat het dus om, Annie wil graag zoveel mogelijk van haar huidige vissen behouden.
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand

Rob Bosman

Bericht door Rob Bosman »

Hoi Anietake,
Je aquarium heeft een mooie maat om discussen te houden, alleen zal je consessies moeten doen wat betreft je huidige visbestand.
5 kersenbuikcichlide

Ik zou deze vissen een andere plaats geven, wat je wel kan doen is of een mooie school van 7 discussen in zetten en deze nog wat aanvulen met bijvoorveeld een mooie school bijlzalmen en wat L nrs of met wat Zuid Amerikaanse cichliden.

Roderick
400-600
400-600

Bericht door Roderick »

jaah idd rob is onze discussen expert ;)
Groetjes Roderick
Afbeelding

Onderwerp auteur
Anietake
0-200
0-200

Re:

Bericht door Anietake »

Discuskwekerij Bèrrege schreef:Hoi Anietake,
Je aquarium heeft een mooie maat om discussen te houden, alleen zal je consessies moeten doen wat betreft je huidige visbestand.
5 kersenbuikcichlide

Ik zou deze vissen een andere plaats geven, wat je wel kan doen is of een mooie school van 7 discussen in zetten en deze nog wat aanvulen met bijvoorveeld een mooie school bijlzalmen en wat L nrs of met wat Zuid Amerikaanse cichliden.
Dag Rob,

Bedankt voor de informatie, maaruh kunnen die garnalen wel in de bak blijven?
En moet ik dan over turf gaan filteren?
Kun je me de waterwaardes vertellen, want ik heb op het internet gezocht maar het is nog al verschillend, de een zegt wat anders dan de andere.
En wat de planten en het grind betreft: beter zand erin en veel hout?
Groetjes Anietake,

Rob Bosman

Re: Re:

Bericht door Rob Bosman »

Anietake schreef:
5 kersenbuikcichlide

Dag Rob,

Kun je me de waterwaardes vertellen, want ik heb op het internet gezocht maar het is nog al verschillend, de een zegt wat anders dan de andere.
Hoi hoi,

Ik zelf geef de voorkeur aan zand (filterzand) een discus blaast graag in het zand om zo het voer omhoog te blazen.
Waterwaarden, als je nakweek/Aziaten neemt dus de gekleurde discussen dan kunnen deze best wel op kraanwater, over turf filteren hoeft niet persé.
Beste waaterwaarden zijn Ph 6,8-7,0 Kh en Gh zo tussen de 4 en 8 Temperatuur tussen de 28 en 30 grd. Kijk even wat je garnalen prettig vinden en kies een gulde middeweg, bij mij staat de bak op 27,5. Niet te hoog dus mocht je een keer een probleem hebben kan je de temp altijd omhoog schroeven, is deze al hoog dan wordt het lastiger.
Als inrichting veel hout en wat planten zoals de valisneria soorten, anubia's, javavaren ed.

Onderwerp auteur
Anietake
0-200
0-200

Re: Re:

Bericht door Anietake »

Discuskwekerij Bèrrege schreef:
Anietake schreef:
5 kersenbuikcichlide

Dag Rob,

Hoi hoi,

Ik zelf geef de voorkeur aan zand (filterzand) een discus blaast graag in het zand om zo het voer omhoog te blazen.
Waterwaarden, als je nakweek/Aziaten neemt dus de gekleurde discussen dan kunnen deze best wel op kraanwater, over turf filteren hoeft niet persé.
Beste waaterwaarden zijn Ph 6,8-7,0 Kh en Gh zo tussen de 4 en 8 Temperatuur tussen de 28 en 30 grd. Kijk even wat je garnalen prettig vinden en kies een gulde middeweg, bij mij staat de bak op 27,5. Niet te hoog dus mocht je een keer een probleem hebben kan je de temp altijd omhoog schroeven, is deze al hoog dan wordt het lastiger.
Als inrichting veel hout en wat planten zoals de valisneria soorten, anubia's, javavaren ed.

Oké, heel hartelijk bedankt, dit moet allemaal wel gaan lukken. Nou nog eens kijken wanneer ik het aquarium leeg ga maken. De kerstvakantie komt er tenslotte ook aan, dus dat is wel handig!!

Maar in iedergeval bedankt voor de tips!!
Groetjes Anietake,