zwangere gup?
-
tommieaqua
Onderwerp auteur - 0-200

-
tommieaqua
Onderwerp auteur - 0-200

Re:
stoplichten zijn rood, verkeerslichten zijn verschillend van kleur.doemijdiema schreef:En ze zijn nooit eens rood of groen ? Het lijken wel stoplichten.
Doe mij maar een joint zei de goudvis, dan word ik lekker haai..........
-
Gast
Strikt genomen is alleen een verkeerslicht dat op rood staat een stoplicht; bij groen moeten de weggebruikers immers niet stoppen, maar juist doorrijden. Het officiële Reglement verkeersregels en verkeerstekens heeft het over verkeerslicht. Bovendien is stoplicht dubbelzinnig: het heeft ook de betekenis 'remlicht van een motorvoertuig'.
Toch is stoplicht een heel gewone aanduiding voor het seinlicht dat op kruispunten het verkeer regelt. Dit wordt bevestigd door de meeste hedendaagse woordenboeken, die stoplicht als volwaardige variant van verkeerslicht erkennen. Zo verwijst Van Dale Hedendaags Nederlands (2002) bij verkeerslicht rechtstreeks door naar stoplicht. En het Witte Woordenboek (2007) omschrijft verkeerslicht als "gekleurd licht als sein voor het verkeer, stoplicht"; bij stoplicht staat "met groen, oranje en rood licht uitgerust apparaat op kruispunten dat aangeeft of men mag doorrijden of moet stoppen, verkeerslicht". Alleen de grote Van Dale (2005) is nog erg streng in de leer en beschouwen een stoplicht als een verkeerslicht dat het sein geeft om te stoppen.

Owjah.. stukje tekst is copy&paste
Toch is stoplicht een heel gewone aanduiding voor het seinlicht dat op kruispunten het verkeer regelt. Dit wordt bevestigd door de meeste hedendaagse woordenboeken, die stoplicht als volwaardige variant van verkeerslicht erkennen. Zo verwijst Van Dale Hedendaags Nederlands (2002) bij verkeerslicht rechtstreeks door naar stoplicht. En het Witte Woordenboek (2007) omschrijft verkeerslicht als "gekleurd licht als sein voor het verkeer, stoplicht"; bij stoplicht staat "met groen, oranje en rood licht uitgerust apparaat op kruispunten dat aangeeft of men mag doorrijden of moet stoppen, verkeerslicht". Alleen de grote Van Dale (2005) is nog erg streng in de leer en beschouwen een stoplicht als een verkeerslicht dat het sein geeft om te stoppen.
Re:
dus een stoplicht is rood. bij groen stop ik niet.doemijdiema schreef:Strikt genomen is alleen een verkeerslicht dat op rood staat een stoplicht; bij groen moeten de weggebruikers immers niet stoppen, maar juist doorrijden. Het officiële Reglement verkeersregels en verkeerstekens heeft het over verkeerslicht. Bovendien is stoplicht dubbelzinnig: het heeft ook de betekenis 'remlicht van een motorvoertuig'.
Toch is stoplicht een heel gewone aanduiding voor het seinlicht dat op kruispunten het verkeer regelt. Dit wordt bevestigd door de meeste hedendaagse woordenboeken, die stoplicht als volwaardige variant van verkeerslicht erkennen. Zo verwijst Van Dale Hedendaags Nederlands (2002) bij verkeerslicht rechtstreeks door naar stoplicht. En het Witte Woordenboek (2007) omschrijft verkeerslicht als "gekleurd licht als sein voor het verkeer, stoplicht"; bij stoplicht staat "met groen, oranje en rood licht uitgerust apparaat op kruispunten dat aangeeft of men mag doorrijden of moet stoppen, verkeerslicht". Alleen de grote Van Dale (2005) is nog erg streng in de leer en beschouwen een stoplicht als een verkeerslicht dat het sein geeft om te stoppen.![]()
![]()
Re: zwangere gup?
ja tuuuuuuuuuuuuuurrrrrrrrrrrrrrlijk, groen is rijden.
(of lopen of fietsen)
-
tommieaqua
Onderwerp auteur - 0-200

-
Gast
-
tommieaqua
Onderwerp auteur - 0-200