roodschaar garnaal
roodschaar garnaal
ik heb een roodschaar garnaal met eitjes apart gezet
. als die eitjes uitkomen wat voor voer moet ik ze dan geven
? ik heb al vaker jongen gehad in mij gezelschapsbak maar die groeide als het ware van zelf. en er overleefde er meestal maar 1 want de rest werd opgegeten door mijn Apistogramma Cacatuoides 
-
Gast
Re: roodschaar garnaal
oke bedankt voor het snelle antwoord. ik heb er al wat mosballen en wat javamos in zitten en ik zal er nog wat meer plantjes in doen. als de eitjes zijn uit gekomen kan ik de moeder er dan weer uit halen?
-
Gast
zou meerdere keren per dag voeren met stofvoer of fijn kweekgranulaat.
om vervuiling te voorkomen kan je er een paar appelslakken bijdoen.
wel geregeld (1 of 2 keer per week ) water verversen.
om vervuiling te voorkomen kan je er een paar appelslakken bijdoen.
wel geregeld (1 of 2 keer per week ) water verversen.
ik heb geen appelslakken, maar wel gewoone slakken en die zitten er al in.
hoe groot zijn de garnaaltjes als ze uitkomen eigenlijk?
-
yvon
Macrobrachium assamensis
Herkomst: Azie
Uiterlijk: Deze garnaal word rood tot rood/bruin en ongeveer tussen de 6 en 8 cm groot. De vrouwtjes worden iets groter en steviger.
Inrichting: Vanaf 20 liter. Wat javamos en grove planten.
Water: 18-30 °C
Voeding: Eten algen, overtollig voer, gekookte groenten, afgestorven plantenresten. Deze garnaal is ook niet vies van een dood of levend visje.
Karakter: Vriendelijk. Kunnen wel bij iets grotere vissen, maar kunnen ook een klein visje te pakken krijgen.
Kweek: Makkelijk.
Ervaring: Leuke garnaal, maar kijk uit met kleine visjes. Ze worden in de avond actiever en willen dan nog wel eens een klein visje pakken.
klik hier voor nog wat meer informatie
groetjes yvon.
Herkomst: Azie
Uiterlijk: Deze garnaal word rood tot rood/bruin en ongeveer tussen de 6 en 8 cm groot. De vrouwtjes worden iets groter en steviger.
Inrichting: Vanaf 20 liter. Wat javamos en grove planten.
Water: 18-30 °C
Voeding: Eten algen, overtollig voer, gekookte groenten, afgestorven plantenresten. Deze garnaal is ook niet vies van een dood of levend visje.
Karakter: Vriendelijk. Kunnen wel bij iets grotere vissen, maar kunnen ook een klein visje te pakken krijgen.
Kweek: Makkelijk.
Ervaring: Leuke garnaal, maar kijk uit met kleine visjes. Ze worden in de avond actiever en willen dan nog wel eens een klein visje pakken.
klik hier voor nog wat meer informatie
groetjes yvon.
ik heb vandaag even goed in de bak gekeken en zag al wel wat kleine garnaaltjes
. maar ze zijn wel miniscul klein.
de moeder garnaal is gaan vervellen en in het vel dat ze losliet daar zitten de eitjes nog in. kunnen die eitje nog uitkomen of niet?
ik heb vandaag de bak goed schoon gemaakt en de garnaaltjes geteld het zijn er 32 of meer
en ze groeien al aardig de grootste is denk ik al een halve centimeter. hopen dat ze allemaal maar snel groot worden en een paar weer in mijn gezelschapsbak kunnen.
ik heb zelf ook roodschaargarnalen in een bakje zitten, daar hoef ik er eigenlijk nouwelijks naar om te kijken. ze ten eigenlijk elk soort voer dat op de bodem komt. dus gewoon vlokvoer is prima.
zolang ze voldoende schuilmogelijkheden hebben zullen ze gemakkelijk overleven (begint bij mij eerder een plaag te worden)
zolang ze voldoende schuilmogelijkheden hebben zullen ze gemakkelijk overleven (begint bij mij eerder een plaag te worden)
mijn garnalen hebben nu een grotere kans op overleven want mijn apistogrmma cacatuoides is overleden jammer genoeg. ik heb er al een paar terug gezet en tot nu toe hebben ze het nog overleeft.