0,5 mg nitriet een probleem?
-
Maarten
Onderwerp auteur
0,5 mg nitriet een probleem?
Ik heb gister een no2 test gekocht en getest. Daaruit bleek dat er 0,5 mg nitriet in mijn water zit.
Vandaag 30 procent water vervangen, maar de 0,5mg nitriet lijkt erin te blijven. Moet ik nu nog meer water verversen of moet ik het nog even afwachten?
Ik heb het nitrietgehalte gelijk na het verversen getest.....
Vandaag 30 procent water vervangen, maar de 0,5mg nitriet lijkt erin te blijven. Moet ik nu nog meer water verversen of moet ik het nog even afwachten?
Ik heb het nitrietgehalte gelijk na het verversen getest.....
-
Gast
Onderwerp auteur
-
Maarten
Onderwerp auteur
Re: 0,5 mg nitriet een probleem?
Ging dat om die malawi bak? dan kan je rustig morgen nog is 50% verversen en dan nog is meten. Het zou dan lager moeten zijn dannet voor het verversen. Het kan zijn dat je bak even nodig heeft om zich te zetten met bacterien enzo, tot die tijd even goed in de gaten houden die nitriet, hij mag beslist niet nog verder blijven steigen.
-
Maarten
Onderwerp auteur
30%
ik ververs standaard al 40 a 50% bij mijn malawi's.
En bitter weinig planten op het moment, dus zal mijn nitriet en nitraat op een andere manier onder controle moeten houden.
-
Maarten
Onderwerp auteur
Meer de bacterien die het nitriet in nitraat om zetten en je planten gebruiken dat weer om te groeien. Als je water oppervlak voldoende in beweging is dan zal je niet snel een tekort aan zuurstof hebben normaal gezien.
-
Maarten
Onderwerp auteur
-
Gast
Onderwerp auteur
Moet wel een dekplaat op dan met sommige van mijn malawi's, die kunnen jagen soms dat ze boven het water uitkomen.