plant kunde

Plaats reactie

Onderwerp auteur
mol
0-200
0-200

plant kunde

Bericht door mol »

is er iemand hier instaat om een plant die altijd groen is, te laten bloeien en rood te later kleuren terwijl het bij deze planten niet voor komt?

Dus van een orginele groene plant maak je een bewuste rode die ook nog eens gaat bloeien.

Er natuurlijk van uitgaand dat iedereen weet waarom een plant bloeit die onderwater gehuisvest word he ;)

Patman
800-1000
800-1000

Bericht door Patman »

Mijn opa zei altijd: Bloeien is armoe. Een plant gaat in bloei om voor nageslacht te zorgen, en dan het liefst als 'zijn einde nabij is'. Zo kan het voorkomen dat een tuinplant die moet overwinteren op zolder bij een klein straaltje licht al volop in bloei komt... hij denkt dat hij aan het sterven is, en gaat er nog even tegenaan.

Natuurlijk bloeien planten ook gewoon omdat ze daarvoor geprogrammeerd zijn.
Welke situatie van toepassing is om een waterplant te laten bloeien, dat weet ik niet. Het ligt er ook aan of het een submerse of emerse plant is van origine...
Groeten,
Patrick

Een dag niet geademd is een dag niet geleefd

Onderwerp auteur
mol
0-200
0-200

Re:

Bericht door mol »

Patman schreef:Mijn opa zei altijd: Bloeien is armoe. Een plant gaat in bloei om voor nageslacht te zorgen, en dan het liefst als 'zijn einde nabij is'. Zo kan het voorkomen dat een tuinplant die moet overwinteren op zolder bij een klein straaltje licht al volop in bloei komt... hij denkt dat hij aan het sterven is, en gaat er nog even tegenaan.

Natuurlijk bloeien planten ook gewoon omdat ze daarvoor geprogrammeerd zijn.
Welke situatie van toepassing is om een waterplant te laten bloeien, dat weet ik niet. Het ligt er ook aan of het een submerse of emerse plant is van origine...
Planten bloeien ook uit armoede in het algemeen. wat inhoud een tekort aan licht of voedingstoffen. alleen praat je hier hoofzakelijk over planten en bloemen die doorgaans in ieder tuintje groeien. Tegenwoordig is het zo dat de meeste planten,bloemen en heesters oja en bomen voorgetrokken zijn in kassen wat hun biologishe klok een beetje uit evenwicht heeft gebracht, maar voor de handel wel goed is natuurlijk.

vroeger ''zelfs in begin jaren 90 '' wisten de meeste tuincentrumhouders van de oude stam niets beter. Dit zijn natuurlijk ook de tuincenrtra's geweest die ovr werden geomen in een rap tempo door een b.v intra tuin.

Iedere plant is beinvloedbaar doormiddel van licht en voedingstoffen, dor het geen te geven wat ze juist op dat moment nodig hebben.
Op het moment dat er een winter invalt, neemt een plant nog weinig tt niets op (het kan ook droogte zijn). licht uren neemt ook af n de winter en telt op in de zomer. Dit zijn nu net weer van die puntjes waar de gemiddelde aquariaan zich niet bezig mee houd per plant. of wel?

DE meeste aquiraianen verwachten maar van een plant alles, zonder dat het rust krijgt. vreemd vind je ook niet, terwijl onze sloten s'winters geen bloeiende of mooie plant bezichtegen.

Denk er maar eens over na, niet alleen jij! maar iedereen! je vraagt immers wat van een plant om mooi te blijven he :|

Patman
800-1000
800-1000

Bericht door Patman »

Wij verwachten van planten sowieso dat hij mooi groeit en geen slechte blaadjes heeft. Voornamelijk omdat wij hem in een aquarium van de zijkant bezien... In een echte natuurlijk situatie past de plant zich aan aan de omstandigheden.. en dan kunnen de onderste blaadjes wat minder fraai zijn dan de bovenste blaadjes... Wij verwachten inderdaad veel van een plant...
Groeten,
Patrick

Een dag niet geademd is een dag niet geleefd

Wildcaught Heckel
0-200
0-200

Bericht door Wildcaught Heckel »

En daarbij geven wij een plant ook de optimale omstandigheden om goed te kunnen groeien, een stabiel klimaat met voldoende voedingsstoffen en licht zodat de plant altijd optimaal kan groeien.
Hierbij is het dan misschien zo dat deze hetzelfde aantal lichturen in de winter krijgt als in de zomer, maar dat zal de plant een worst wezen en mij ook trouwens zolang hij maar netjes blijft groeien.
mol schreef:Er natuurlijk van uitgaand dat iedereen weet waarom een plant bloeit die onderwater gehuisvest word he ;)
Btw ben ik van mening dat een submerse plant onder water niet bloeit, aangezien stuifmeel etc weinig kans maken onderwater, eerder zie je dat deze planten zich vermenigvuldigen dmv stekken die de plant zelf maakt op ee paar cm van de moederplant af, of zoals bij een echino een steel met meerdere stekken eraan die er op den duur of afvallen, of boven water komen in de buurt van aarde waarna ze zich hier kunnen vastwortelen.
Het houden van Discus is geen hobby, het is een Passie...

Anonymous

Bericht door Anonymous »

is er iemand hier instaat om een plant die altijd groen is, te laten bloeien en rood te later kleuren terwijl het bij deze planten niet voor komt?
Ik niet... tenminste, zolang het niet in de aard van het plantje zit.
Mits je met klonen, enten en kleurstoffen gaat beginnen dan zou er vast een mogelijkheid zijn..
Dus van een orginele groene plant maak je een bewuste rode die ook nog eens gaat bloeien.
Ik denk dat je met deze vraag naar een laboratorium moet en niet bij hobbyisten met een huis,tuin en keuken lab.