slakken verdwenen

Plaats reactie

Onderwerp auteur
Luuk
0-200
0-200

slakken verdwenen

Bericht door Luuk »

Ik had vroeger altijd posthoornslakjes, blaashoornslakjes en ook puntslakjes in mijn aquarium. Nu zijn na een tijdje alle posthoornslakjes en blaashoornslakjes uit mijn aquarium verdwenen, terwijl ze daarvoor gewoon altijd vrolijk in het aqua waren te vinden. Nu vraag ik me af hoe dit komt. Ik heb wel een idee, want ik heb destijds een keer 3 regenboogvissen (boesemani) in mijn aquarium geplaatst. Ik meen me te herinneren dat ik ooit een keer ergens heb gehoord dat deze vissen deze slakjes wel eens opeten? Kan dit kloppen ;o?

mandyrademaker
0-200
0-200

Re: slakken verdwenen

Bericht door mandyrademaker »

Yep, veel grotere vissen zien kleine slakjes als lekker happie! Kan het niet zo zijn dat de slakjes in de grond zitten en er op gezette tijden weer uitkomen? Als ze opgegeten zijn moet je wel de lege huisjes terug kunnen vinden toch? gr.M

Onderwerp auteur
Luuk
0-200
0-200

Re: slakken verdwenen

Bericht door Luuk »

Late reactie, maar die huisjes vnd ik ook nooit terug. Maar ik heb laatst de regenboogvissen overgeplaatst naar een andere bak. Tot mijn verbazing zie ik 2 weken later weer vrolijk de post- en blaashoornslakjes op de ruit kruipen :o, dus hiermee is het wel bevestigd

Rob Bosman

Bericht door Rob Bosman »

Wil je anders wel een doosje vol opsturen tegen verzendkosten.