Maar mijn vraag in eerste instantie was dat je tijdens een medicatie kuur zeoliet en kool uit het filter gehaald wordt .
Dus ik vroeg me af hoe het zit met dit spul .
Daarna zag ik dat easylife ook een medicatie preparaat heeft
Easy Life Multicura,Antispot en vroeg mij af of hier iets over in de bijsluiter staat.
Op de website staat :
Gebruiksaanwijzing: Schudden voor gebruik! UV-lamp en oxidator uitzetten. Actief kool, kunsthars en eventueel andere aanwezige adsorberende materialen verwijderen uit het filter. Tijdens de behandeling goed blijven beluchten.
In zware gevallen mag er op de eerste dag een dubbele dosering (80 druppels per 50 liter aquariumwater) gebruikt worden. Absoluut veilig voor het biologisch filter. Niet toxisch, zelfs niet bij de aangegeven overdosering.
Na afloop van de behandeling het water verversen. Het aquarium kan daarna met een dubbele dosering Easy-Life Vloeibaar Filtermedium behandeld worden om de produktresten te verwijderen. De waterkwaliteit wordt hierdoor sterk verbeterd en de vissen herstellen bijzonder snel.
dus tja je gebruikt iets in je aquarium wat je daarna weer gaat gebruiken om de medicatie weg te halen vaag verhaal.
Ik denk dat alleen meneer easylife hier een correct antwoord op kan geven en die zal zijn geheim niet snel prijsgeven lijkt mij