Levende bamboestengels in malawibak.
Re: Levende bamboestengels in malawibak.
Nou Herman,dan kies ik toch voor het eerste
want ik denk niet dat jij die stammen in je eentje omgehakt krijgt...haha...
Groetjes, Bluette.
Bluette ik heb al geboekt, moeten daar maar een zaag of zo charteren, want die mocht niet mee in het vliegtuig, iets met veiligheid of zo.bluette schreef:Nou Herman,dan kies ik toch voor het eerstewant ik denk niet dat jij die stammen in je eentje omgehakt krijgt...haha...
Ik speel de gids, jij doet de tickets da's geregeld
Dan ga ik wel mee voor de catering, je weet wel koffie enzo.
Ik laat even als voorpret het vliegtuig zien, waar mee gevlogen wordt.
De zitplaatsen zijn geboekt vooraan (Bussiness class) zie je ook meer, als achter de vleugels
anders zit je toch maar tegen die flappen aan te staren.
Bediening in het vliegtuig is ook top, koffie genoeg
bier is het eigen Sri-lankaans merk (Singha)

De zitplaatsen zijn geboekt vooraan (Bussiness class) zie je ook meer, als achter de vleugels
anders zit je toch maar tegen die flappen aan te staren.
Bediening in het vliegtuig is ook top, koffie genoeg

Ze zijn toch hol die stammen? laat mij maar sjouwen dan hoor, hoeveel kilo mogen we mee terug nemen Herman.
Op maat zagen word daar al gedaan, dus wat bundeltjes de man moet kunnen als handbagage!kevin schreef:Ze zijn toch hol die stammen? laat mij maar sjouwen dan hoor, hoeveel kilo mogen we mee terug nemen Herman.
Maar vooruit denkend, is het verstandig lijkt mij om ook een scheepscontainer vol op te laten sturen.
Zodat ook de thuisblijvers kunnen worden voorzien van de nodige stammetjes.
Zo lunchpauze is voorbij, nu weer aan de slag.
Zeg lieve forumgenoten
Word mijn onderwerp eigenlijk nog wel serieus genomen???????
haha.......
haha.......
Groetjes, Bluette.
Volgens mij niet Bluette 
Ach joh zo kom je in ieder geval op de startpagina bij de populaire topics te staan

Of we het onderwerp serieus nemen Bluette, zeker wel!!!bluette schreef:Zeg lieve forumgenotenWord mijn onderwerp eigenlijk nog wel serieus genomen???????
haha.......
En ik ben speciaal voor jou nog eens aan het snuffelen geweest, en kwam deze foto tegen uit Malawi van mijn 1e reis daarheen.
Deze foto is genomen langs de kant van de weg, vlakbij Mangochi bij de overloop van de rivier Shire naar het Malawimeer.
Suikerrietstengels, geliefd bij de lokale kinderen in Malawi door hun suikergehalte.
Ze lopen daar langs de weg op te kauwen, ik heb dat zelf ook even geprobeerd (moet je overigens wel goede tanden hebben)
Deze stengels Bluette, zijn natuurlijk ook te collecteren daar, en op lengte te zagen natuurlijk.
Ook koffie (een surrogaat) niet zo lekker hebben ze daar.
Je kunt beter een biertje nemen, wat ze s'nachts vindingrijk haalden voor ons uit Mozambique.
Je gelooft het niet, maar dat was Tuborg bier. De koeling doen ze daar op een zeer doelmatige en eenvoudige manier, door middel van een aggregaat aangedreven door iemand op de fiets,
die elk halfuur door een ander wordt afgewisseld. Maar het moet gezegd het was gekoeld. Ze zijn zeer vindingrijk daar. Dus aan jou de keuze waarheen de reis gaat, kan dan alles vastleggen.
Mij schijnt zo rond de Kerstdagen een mooie tijd te zijn als hier een meter sneeuw ligt, en wij aan het Malawimeer liggen te zonnen met een heerlijk koel biertje, en wat kauwen op de suikerrietstengels.

Tja het heeft voordelen.Ten eerste dat ik inderdaad op de startpagina sta en ten tweede dat ik rond de kerstdagen aan het malawimeer lig met Herman en Kevin.Het probleem is alleen wel dat ik geen bier lust dus als ze daar ook wat anders hebben want alleen op zo'n suikerstengel kauwen lijkt me ook niet ideaal....
Groetjes, Bluette.
Re:
Van al dat suikerriet kauwen en bamboestengels zagen, wordt je best wel moe.bluette schreef:Tja het heeft voordelen.Ten eerste dat ik inderdaad op de startpagina sta en ten tweede dat ik rond de kerstdagen aan het malawimeer lig met Herman en Kevin.Het probleem is alleen wel dat ik geen bier lust dus als ze daar ook wat anders hebben want alleen op zo'n suikerstengel kauwen lijkt me ook niet ideaal....
Het is dan goed toeven op het bovendek van de vessel Illala, die een soort van veerdienst op het Malawimeer onderhoudt.
Alle ruimte op het bovendek, een dek lager zat de lokale bevolking met honderden op elkaar, met alle waar bij zich vanaf kippen tot aan fietsen en geiten toe, en noem verder maar op wat men mee kon sjouwen.
Ik heb dit ook gefilmd, en zal dat nog wel een keer laten zien.
Zo, nu eerst wat rusten op het bovendek op weg van Nkota khota naar Likoma eiland vlak bij de kust van Mozambique, en da's uitkijken geblazen want niet alles is altijd even veilig in Afrika.
Zal vanavond nog wel eens een hele mooie biotoopfoto plaatsen, dit van een biotoopje Chizumulu eiland, met een riet/papyrus veldje.
http://dc59.4shared.com/img/63710215/ec ... pg?sizeM=3