vissen en waterkwaliteit

Plaats reactie

Vissen en waterkwaliteit

Ja altijd.
11
30%
Zoveel mogelijk.
21
57%
nee dat is niet te doen..
1
3%
nee ik stop alles lekker bij elkaar
0
Geen stemmen
anders..Toelichten graag
4
11%

Totaal aantal stemmen: 37

Onderwerp auteur
Biancab
400-600
400-600

vissen en waterkwaliteit

Bericht door Biancab »

Zoals de meeste wel zullen weten hebben de vissen een bepaalde waterkwaliteit nodig..

mijn vraag is:
Houden jullie je daaraan?

Wat zou de concequentie ervan zijn als je alles maar op 1 waterkwaliteit houdt??
Graag jullie mening
Grtzz Bianca

Trek wel een duikpak aan en maak van mijn huis een aqua...

Rob Bosman

Bericht door Rob Bosman »

Ik heb gestemd op ja altijd, zo wie zo valt of staat het houden van vissen met de kwaliteit van het water. Verder is het pure noodzaak om zeker bij wildvang om je vissen te houden op de water waarde die voor die vissen gelden.

Kevin Noord-Brabant
Hoofdbeheerder / oprichter

Re: vissen en waterkwaliteit

Bericht door Kevin »

Ik ook op altijd gestemd. Naar mijn mening kun je pas echt genieten van je vissen en hobby als alles lekker loopt en dat begint of staat bij water geschikt voor vis, en bij de een is dat hard water bij de ander zacht.
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand

Kees Zuid-Holland
Oud teamlid
Oud teamlid

Bericht door Kees »

Zelf heb ik gestemd op zoveel mogelijk.
Het streven is wel om precies de juiste water kwaliteit zien te krijgen, maar met het water hier uit de kraan....
Misschien dat ik ooit nog eens ga investeren in bv een osmose systeem, maar nu even niet.
Het hangt ook af van welke vissen je heb natuurlijk, voor de ene vis zal het makkelijker zijn om de juiste kwaliteit te krijgen als de andere vis.
Ik ben het wel eens met Rob dat als je echt alleen wildvang vissen heb, het een stuk belangrijker is, maar volgens mij zijn de meeste vissen die je in de LFS koopt, groot gebracht op leidingwater.
En hoe zit het dan eigenlijk met die vissen?
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie

dannyvk
0-200
0-200

Bericht door dannyvk »

ik heb ook gestemd op zoveel mogelijk.
ik ben het wel eens dat alles staat of breekt bij het water ja. bij een biotoop is het belangrijk vind ik dat het van goede kwaliteit is.
maar omdat vaak in een gezelschapsbak vissen bij elkaar zitten waar de optimale waterwaardes ietwat uit elkaar kunnen liggen (niet te gek natuurlijk). dan is het toch moeilijk het voor elkaar te krijgen en alles naar z`n zin te krijgen.
nu moet je natuurlijk ook veel letten op de planten wat die nodig hebben.

groetjes danny

Rob Bosman

Bericht door Rob Bosman »

discussen die jij hebt zijn op kraanwater groot gebracht dus het zou onzin zijn om osmose aan te schaffen ik denk dat het ook te duur gaat worden als je dan wilt investeren dan in een wisselaar.

Kevin Noord-Brabant

Bericht door Kevin »

In gezelschapsbakken zie je vaak wel een hoop fouten, maar ook vaak vissen die allemaal op leidingwater wordt gehouden/gekweekt. Wat voor veel vissen eigenlijk nog veel belangrijker is is de stabiliteit van de waardes, continu geschommel in waardes zorgt niet voor rust in de vis zodat ze sneller ziektes kunnen oppakken.
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand

Herman
200-400
200-400

Bericht door Herman »

Ik heb op zoveel mogelijk gestemd, dit is de meest haalbare zaak, want we moeten niet vergeten dat water uit de kraan niet overal hetzelfde van samenstelling is.
Ook wanneer vissen ergens gekweekt zijn is het water daar uit de kraan, niet het water wat in Nederland uit de kraan komt.
Vaak is het water in de tropen, niets meer of minder dan het hemelwater uit de lucht.
Men moet redelijkerwijs proberen het water toch in overeenstemming te brengen met de behoeften van de vis.
Men zou de populatie in het aquarium daarop af kunnen stellen, tesamen met de nodige plantkeuze, want ook planten hebben hun behoeften osmotisch gezien.
Wanneer het zeewater betreft word alles veel kritischer, omdat over de gehele aardbol gezien zeewater bijna constant is van samenstelling, Het mag in de Rode zee wat betreft s.g. dichtheid wat hoger zijn maar de constante blijft. Als men zeewater gaat houden dan is men pas echt bezig waterdeskundige te gaan worden, Niet alleen voor de totale levende have, maar ook voor de portemonnee.

Dante
600-800
600-800

Bericht door Dante »

de antwoorden waar ik uit kan kiezen zijn me niet helemaal duidelijk. maar dat zal wel aan mij liggen :P

maar aangezien ik toch van alles wat in me bak heb zitten, en tevens een goede plantengroei wil houden, heb ik er voor gekozen om maar een doorsnee gemiddelde waarde aan te houden. dat wil zeggen mijn ph rond de 7 en de kh rond de 10. de kh kan ik dan ook weinig aan veranderen :)

Sander
600-800
600-800

Bericht door Sander »

ik heb ook voor zoveel mogelijk gestemd. soms is het lastig om het leiding water wat hier uit de kraan komt helemaal om te vormen. maar ik probeer er wel zo dicht mogelijk bij in de buurt te komen. Wel ben ik van mening dat dit ook moet gebeuren omdat de vissen die je houd beter tot zijn recht komen en een mooier gedrag hebben als ze in het juiste water zwemmen. :)
Groetjes Van Sander - 205*60*55 --> Pt. Eimekei

Sander's Aquarium topic

Lincy
0-200
0-200

Bericht door Lincy »

ik heb gestemd op zoveel mogelijk, je hobby is echt niet leuk als er constant een algenplaag in je bak zit. En vissen vergast worden. En eer je dat eenmaal weet dan wil je het gewoon zo goed mogelijk hebben. Dus voor mij geldt ook zoveel mogelijk.

adje
0-200
0-200

Bericht door adje »

Ik heb gestemd op zo veel mogelijk,