Levende bamboestengels in malawibak.
Levende bamboestengels in malawibak.
Ik zag van de week op een youtube filmpje van een malawibak bamboestengels in het water staan.Dat vond ik zo apart dat ik ze bij mij uit de vaas heb getrokken en in de bak heb gezet.Ik vraag me af hoe lang ze goed blijven maar ik probeer het gewoon uit.Voor het zicht is het in ieder geval wel heel leuk.
Ik zal proberen het filmpje ook te plaatsen maar weet niet of het lukt,ben daar namelijk nog niet zo handig in.
Ik zal proberen het filmpje ook te plaatsen maar weet niet of het lukt,ben daar namelijk nog niet zo handig in.
Groetjes, Bluette.
Re: Levende bamboestengels in malawibak.
Grote kans dat het nep is of bewerkt in ieder geval, bamboe gaat rotten op den duur en als je er dan niet op tijd bij bent loop je kans op vervuiling in je bak met alle gevolgen van dien.
-
Anonymous
Ben benieuwd
Papyrus kan je trouwens ook heel leuk gebruiken. breek daar maar eens een top vanaf en leg die omgekeerd op het water
Info linkje
Edit: of bedoel je van die dode stengels zoals Patman net aangaf ? Dat gaat dan inderdaad rotten.
Of je moet alles eerst bewerken met epoxy

Papyrus kan je trouwens ook heel leuk gebruiken. breek daar maar eens een top vanaf en leg die omgekeerd op het water
Info linkje
Edit: of bedoel je van die dode stengels zoals Patman net aangaf ? Dat gaat dan inderdaad rotten.
Of je moet alles eerst bewerken met epoxy
Re:
dat verrotten hou ik wel goed in de gaten hoor,,,
op het filmpje ziet het er toch heel echt uit .En bamboe moet zowiezo altijd in het water staan.......
Hier is de link waar het filmpje opstaat, het is het 3e filmpje wat onderin de balk verschijnt:
http://www.hobbykwekers.nl/index.php/Me ... ngano.html
op het filmpje ziet het er toch heel echt uit .En bamboe moet zowiezo altijd in het water staan.......
Hier is de link waar het filmpje opstaat, het is het 3e filmpje wat onderin de balk verschijnt:
http://www.hobbykwekers.nl/index.php/Me ... ngano.html
Groetjes, Bluette.
Het groeit in vazen ook dat spul, dus onderwater moet wel lukken, kan dat filmpje ff niet vinden zo snel.
120x40x55 tanganyika in de maak
ja nog steeds
-
Coby
Ja dat is hem Airwin, er staat aan beide kanten een bamboestengel in de bak. 
yo5u_rj4phw
Alstublieft dan
Tja echt biotoop gericht is het niet, maar als jij het mooi vind..echt kwaad kan het niet.
Alstublieft dan
Tja echt biotoop gericht is het niet, maar als jij het mooi vind..echt kwaad kan het niet.
Toch heeft Bluette hier wel een punt, want in het Malawi meer heb ik tussen de rietvelden gezwommen/gedoken.
Laatst gewijzigd door Herman op 11 okt 2008 18:36, 1 keer totaal gewijzigd.
En uh Herman zoals ik al zei vind ik het een heel goed idee zo'n bosje stengels maar heb jij enig idee hoe ik die vast ga zetten in het midden.Ik heb er nu 2 aan de wand geplakt met een zuignap maar de rest zal van de kant af moeten staan dus als je hier iets op weet geef me een hint.Mocht iemand anders hier iets op weten dan hoor ik dat ook heel graag.....
Groetjes, Bluette.
Hebben ze hoog drijf vermogen?
Groeien die dingen nog? hoogte in ?
Graven je vissen veel?
Groeien die dingen nog? hoogte in ?
Graven je vissen veel?
120x40x55 tanganyika in de maak
ja nog steeds