Er is een sticky wat je alvast kan bekijken in zelfbouw projecten genaamt ''Berekenen inhoud en gewicht van aquarium.''
jouw bak wordt lxbxh 120x100x50 ? volgens mij wordt er dan een romeinse 2 gebruikt als stabilisatie van het glas (bovenkant) maar er zitten een aantal mensen op het forum die je daar waarschijnlijk een beter antwoord op kunnen geven
De inrichting van je aquarium tja dat is toch je persoonlijke smaak als je zelf iets wilt maken kan je de beschijving van kevin volgen ( ook een sticky) er staan tevens nog andere voorbeelden met foto's op de zelfde plek.
hoe reken je uit wat voor tafel kast je nodig heb
-
Airwin
Onderwerp auteur - 200-400

Re: hoe reken je uit wat voor tafel kast je nodig heb
120x40x55 tanganyika in de maak
ja nog steeds
Met 1 cm dik glas heb je geen strips nodig op 120x100cm. Voor wat betreft je kast kun je zeker een groot deel van die balken gebruiken maar ik zou ook hier en daar een zwaarder ligger plaatsen. Voor de poten kun je bijv. 2 van die 2&3 tegen elkaar aan lijmen dan kun je toch een aardig stevig geheel maken.
Ik zou wel een kruis maken aan 2 of meer zijkanten in de kast, die om de zijwaardse bewegingen op te vangen.
Ik zou wel een kruis maken aan 2 of meer zijkanten in de kast, die om de zijwaardse bewegingen op te vangen.
als je glas direct contact maakt met het hout dan zou ik inderdaad een tempex plaat van 1cm tussen leggen of een rubberenmat, zoveel water wil je niet over de grond hebben.