Hallo mede aquarianen,
Sinds enige tijd maakt mijn eheim 2260 een vervelend zoemend geluid.
Asje e.d. is in orde, wel is het dempingsmatje aan het vergaan wat tussen de pomp en het filter zit.
Nou vraag ik mij af of dit wel origineel was, heeft iemand een jonge 2260 staan en kan een foto maken van de bevestiging van de pomp op het filter en heeft suggesties om het geluid wat te dempen.
Misschien lijkt het nu wel erg spannend, niemand hoort het, maar ik wel en ik weet dat hij stiller geweest is, ik hoor gewoon liever niet de techniek.
demping geluid 2260
demping geluid 2260
Wat het verschil is tussen onwetendheid en onverschilligheid?
Geen idee en ik wil het ook niet weten ook niet!
-
Gast
Re: demping geluid 2260
Het geluid dat een pomp produceert is meestal maar heel weinig wat wel weer versterkt kan worden door de kast er omheen.
Je kast resoneert dan mee met de trillingen van de pomp. Het enigste wat je hier tegen kan doen is het contact tussen de pomp en de kast te verminderen.
Bijvoorbeeld ophangen aan rubbers (fietsband) of er pootjes onder zetten die spits toelopen, liefst van rubber.
Je kast resoneert dan mee met de trillingen van de pomp. Het enigste wat je hier tegen kan doen is het contact tussen de pomp en de kast te verminderen.
Bijvoorbeeld ophangen aan rubbers (fietsband) of er pootjes onder zetten die spits toelopen, liefst van rubber.
De trilling wordt veroorzaakt door de bevestiging van de pomp aan het filter.
Alhoewel jouw advies een in het algemeen goede is probeer ik erachter te komen hoe hert origineel zit bij deze specifieke 2260 daar de pomp boven het filter gemonteerd is.
Alhoewel jouw advies een in het algemeen goede is probeer ik erachter te komen hoe hert origineel zit bij deze specifieke 2260 daar de pomp boven het filter gemonteerd is.
Bedoel je de rubberen afsluit ring tussen de pomp kop en het filter huis?
120x40x55 tanganyika in de maak
ja nog steeds
Nee, ik bedoel het tafeltje waar de pomp opstaat.
wat nog wel eens wilt helpen, is door het asje even goed droog te maken, en dan licht in te smeren met vaseline. gewoon die neutrale vaseline (puur vet zonder toevoeging
)