Hoi,
ik vraag me af wat de effecten van tegellijm op het water zijn. Ik wil namelijk een achterwand in mijn aquarium gaan plaatsen en wou dit niet gaan bewerken met epoxy. Is er kans dat het tegellijm kalk gaat afgeven aan het aquariumwater? Volgens mij zit er wel degelijk kalk in.. ik deed net wat azijnzuur bij de tegellijm en het ging een beetje bruisen
Invloed tegellijm op water
Re: Invloed tegellijm op water
Het zal zeker wel wat kalk afgeven, de hoeveelheid is moeilijk te zeggen als je bijv. weer veel kienhout erbij hebt dan heft het een het ander weer op. Het lijkt mij dat het op den duur wel minder gaat worden.
-
Rob Bosman
Luuk hangt er helemaal vanaf welke vissen je gaat houden Amazone zou ik het zeker niet doen maar Malawi en tang mogen wel hard water hebben.
Het wordt een plantenbak met gewone 'gezelschapbak' vissen 
maargoed als het effect ervan gering is dan maakt het niet zoveel uit, want wat je zelf al aangeeft kienhout / stenen hebben ook altijd iets effect
dan nog 1 ding: ik kan vooor het vastlijmen van de tempex platen toch gewoon aqua-silicone kit gebruiken?(die speciale aquariumkit)
dan nog 1 ding: ik kan vooor het vastlijmen van de tempex platen toch gewoon aqua-silicone kit gebruiken?(die speciale aquariumkit)
Die heb ik tot nu toe daar altijd voor gebruikt.