Achterwandje
Re: Achterwandje
Ben bang van niet nee, normaal zou je de stabilisatiestrip kunnen gebruiken om je wand naar beneden te houden maar die zit er niet in bij jou. Kitten zou de enige oplossing zijn, maar dit kan halverweg en bovenaan gedaan worden. Als je een beetje slim kit kun je zelfs de bak al snel weer halfvullen.
Lincy schreef: by the way zijn er ook nog andere manieren om die wand op de grond te houden?
Ja Lincy er is een andere manier dan de vissen in de emmer te gaan plaatsen.
Kevin gaf het ook al aan.
Neem 2 latten en een paar kleine lijmtangetjes, laat de bak voor de helft leeglopen en laat de vissen er gewoon in.
Maak de achterwand en het glas goed droog.
Kit zover mogelijk de achterwand vast, en plaats een lat tegen de achterwand en een lat buiten tegen de achterwand.
Plaats de lijmtangetjes erop, en laat het geheel zo 24 uur staan. Je kunt misschien ook een paar latjes spannen tussen de voorruit en tegen de achterwand met latje, maar het veiligste is toch de eerdere methode.
Jammer dat je weer aan de bak moet, maar troost je met het gegeven dat ook ik door schade en schande heb geleerd.
Oefening baart kunst moet je maar denken.
Laatst gewijzigd door Herman op 04 sep 2008 20:21, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Rob Bosman
En wat als je perongeluk aceton in het aquarium water morst ????Herman schreef:en ontvet het geheel met Aceton.Lincy schreef: by the way zijn er ook nog andere manieren om die wand op de grond te houden?
Brrr, aceton, zou inderdaad voor optie 1 gaan, die van Kevin.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
Bericht aangepast i.v.b.m. het mogelijk onjuist kunnen hanteren door beginnelingen. 
Laatst gewijzigd door Herman op 04 sep 2008 20:23, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Rob Bosman
nu formuleer je het heel anders Herman, kijk je moet niet vergeten dat er hier ook een hoop beginnende aquarianen zitten en die dus kunnen denken even aceton op de ruit en poetsen maar zonder het gevaar van het gebruik van aceton te herkennen. Als je advies wilt geven doe dit dan zorgvuldiger, vandaar dat ik even reageerde. daarb uiten vindt ik dat het werken met chemische stoffen in en om een aquarium waar nog levende have in zit zeer onverstandig een ongeluk zit in een klein hoekje en je gaf zelf al aan de stof is zeer vluchtig en de dampen van deze dampen kunnen al schade aan de vissen toebrengen.
Bericht aangepast i.v.b.m. het mogelijk onjuist kunnen hanteren door beginnelingen. 
Laatst gewijzigd door Herman op 04 sep 2008 20:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Bedankt allemaal voor de tips!
Ik zou willen dat ik ze gisterenavond eerder gelezen had. Maar ik heb die achterwand er gisteren in gekit en overal kit op geduwd waardat ik een plekje zag om nog wat kit op te smeren. en hopelijk blijft ding zitten want ik heb het glas alleen droog gemaakt
Voor mijn vissen heb ik een nood aquarium opgezet. Het is wel een kleine bak maar het is maar voor even ik kan het ook niet helpen. En ze hebben nu wel meer ruimte om te zwemmen dan in z'n domme emmer waar planten alleen maar in drijven.
Ergste is nog dat de kit 8 dagen droogpauze heeft en de vissen er zolang niet in kunnen/mogen. dus this echt balen. Voor mij geeft niet maar vindt gewoon erg voor die beesten. Maar goed niets aan te doen. Overigens zelfs mijn noodbak ziet er beter uit dan die berg discussen vissen in een kaal aquarium op een beurs. Het lijkt mij dat ieder met heel weinig kennis dit nog kan opmerken en meningen daarover uit kunnen blijven omdat woorden daar niks aan toe kunnen voegen.
Ondertussen ben ik het wel ff goed zat aan het raken met mijn aquarium dus ik heb vandaag maar gauw plexiglas gehaald en dat terras wordt nu dus ook binnen 8 dagen aquarium klaar gemaakt. Ga er dadelijk meteen weer ff tegenaan.
Na al deze trubbels wil ik straks alleen perfectie zien in mijn aquarium haha
THX Voor de Tips!!!
Ik zou willen dat ik ze gisterenavond eerder gelezen had. Maar ik heb die achterwand er gisteren in gekit en overal kit op geduwd waardat ik een plekje zag om nog wat kit op te smeren. en hopelijk blijft ding zitten want ik heb het glas alleen droog gemaakt
Voor mijn vissen heb ik een nood aquarium opgezet. Het is wel een kleine bak maar het is maar voor even ik kan het ook niet helpen. En ze hebben nu wel meer ruimte om te zwemmen dan in z'n domme emmer waar planten alleen maar in drijven.
Ergste is nog dat de kit 8 dagen droogpauze heeft en de vissen er zolang niet in kunnen/mogen. dus this echt balen. Voor mij geeft niet maar vindt gewoon erg voor die beesten. Maar goed niets aan te doen. Overigens zelfs mijn noodbak ziet er beter uit dan die berg discussen vissen in een kaal aquarium op een beurs. Het lijkt mij dat ieder met heel weinig kennis dit nog kan opmerken en meningen daarover uit kunnen blijven omdat woorden daar niks aan toe kunnen voegen.
Ondertussen ben ik het wel ff goed zat aan het raken met mijn aquarium dus ik heb vandaag maar gauw plexiglas gehaald en dat terras wordt nu dus ook binnen 8 dagen aquarium klaar gemaakt. Ga er dadelijk meteen weer ff tegenaan.
THX Voor de Tips!!!
8 dagen das lang, ik meen me te herinneren dat de kit van juwel maar 24 uur nodig had.
Je heb in ieder geval geduld en dat is een goede zaak.
Maar of een aquarium echt ooit perfect wordt, als ik naar me zelf kijk, vind ik toch altijd weer iets wat ik mooier / beter vind. Wie weet, over een jaar of 20
.
Nog even over die aceton, is gewoon een middel wat ik in ieder geval nooit ga gebruiken bij een bak waar vis in zit.
Better safe then sorry. Ook al doe je het op een doek, het risico, hoe klein dan ook, dat er toch iets in de bak komt of dat de vissen last krijgen van de wasem, wat Rob al aangaf, zou ik nooit nemen.
Ik denk trouwens ook dat als de ruit goed schoongemaakt wordt met alleen water en iets van een schuur / algensponsje en daarna goed droogmaken, het wel goed hecht.
Je heb in ieder geval geduld en dat is een goede zaak.
Maar of een aquarium echt ooit perfect wordt, als ik naar me zelf kijk, vind ik toch altijd weer iets wat ik mooier / beter vind. Wie weet, over een jaar of 20
Nog even over die aceton, is gewoon een middel wat ik in ieder geval nooit ga gebruiken bij een bak waar vis in zit.
Better safe then sorry. Ook al doe je het op een doek, het risico, hoe klein dan ook, dat er toch iets in de bak komt of dat de vissen last krijgen van de wasem, wat Rob al aangaf, zou ik nooit nemen.
Ik denk trouwens ook dat als de ruit goed schoongemaakt wordt met alleen water en iets van een schuur / algensponsje en daarna goed droogmaken, het wel goed hecht.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
Laatst gewijzigd door Herman op 04 sep 2008 20:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Herrman, ik doe niet panisch, ik wil alleen geen risico nemen als het niet echt noodzakelijk is.
That's all
That's all
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
-
yvon
Ik ga weer even ontopic
Dat is wel balen Lincy, zoveel moeite ervoor doen en dan zit het toch nog zo tegen.
Helemaal toppie van je dat je zo snel een nood aqua geregeld hebt voor de vissen zodat ze niet in die emmer hoeven te blijven zitten.
Wat betreft de perfectie van het aqua....ik zeg maar zo, 'een aqua is nooit af' een aqua wat af is, is eigenlijk helemaal niet meer zo leuk
Dat is wel balen Lincy, zoveel moeite ervoor doen en dan zit het toch nog zo tegen.
Helemaal toppie van je dat je zo snel een nood aqua geregeld hebt voor de vissen zodat ze niet in die emmer hoeven te blijven zitten.
Wat betreft de perfectie van het aqua....ik zeg maar zo, 'een aqua is nooit af' een aqua wat af is, is eigenlijk helemaal niet meer zo leuk
Het komt er vast nog mooier uit te zien 
Elke keer als ik zo'n topic zie met foto's en alles krijg ik ook zin om weer zoiets te proberen
Ik had trouwens de zelfde fout gemaakt die jij ook tegen gekomen bent lincy . Alleen ik heb alles naar de vuilstort gebracht haha. Maar ooit zal het me lukken!
Elke keer als ik zo'n topic zie met foto's en alles krijg ik ook zin om weer zoiets te proberen
Ik had trouwens de zelfde fout gemaakt die jij ook tegen gekomen bent lincy . Alleen ik heb alles naar de vuilstort gebracht haha. Maar ooit zal het me lukken!
120x40x55 tanganyika in de maak
ja nog steeds
Idd Het is en was echt balen. Ik werd echt mega geirriteerd die dag toen al die problemen van die wand tegenkwam. En de stort is redelijk vaak in mijn gedachte gekomen. Maar ja dan dacht ik (ben student), aan alle uurtjes werken (tijd voor maken, geld verdienen) die ik doe o.a nu ook voor het aquarium en dacht ik nee. Als ik het na de stort doe gaat het pas echt pijn doen haha
En eigenlijk moet dat aquarium ook idd niet perfect worden das idd wel saai. Maar z'n bende als ik soms heb is ook niet het gezelligst!
Een perfect aquarium is leuk voor op je computer
. Ken je die ook die digitale goudvis in het aquarium dat opent op het moment dat je computer op schermbeveiliging schiet? das lache
@ Airwin: Ik kan je helemaal volgen om dat ding te gaan vervloeken en uit je gezichtsveld te laten verdwijnen. het liefste zou je er idd nog bovenop gaan staan stampen en het door de midde breken omdat het niet wil doen wat jij wil
En eigenlijk moet dat aquarium ook idd niet perfect worden das idd wel saai. Maar z'n bende als ik soms heb is ook niet het gezelligst!
Een perfect aquarium is leuk voor op je computer
@ Airwin: Ik kan je helemaal volgen om dat ding te gaan vervloeken en uit je gezichtsveld te laten verdwijnen. het liefste zou je er idd nog bovenop gaan staan stampen en het door de midde breken omdat het niet wil doen wat jij wil
-
yvon