Achterwandje

Onderwerp auteur
Lincy
0-200
0-200

Achterwandje

Bericht door Lincy »

Het begin van de achterwand. Spulletjes erbij. Mijn voornemen was om dat ding diezelfde dag al een heel eind af te hebben viel dat ff tegen :?

Afbeelding

Na alle maten van de bak opgemeten te hebben ging ik de platen op maat snijden en ben ik begonnen met het tekenen van rotsen.
Afbeelding

Daarna flink gaan schuren voor de randjes. Phoe waar was ik aan begonnen.
Afbeelding

eindelijk das klaar. De zijkanten vastgemaakt met aquariumkit en flink wat ijzerepinnen gebruikt om het geheel echt stevig vast te krijgen. En toen de tegellijm erop. Overal wat restje vandaan getoverd dus eerst de witte lijm en als laatste de grijze tegellijm.

Witte Tegellijm 2x
Afbeelding

Grijze tegellijm is nog een beetje nat dus het wandje kreeg nog een extra wachtdag voor schilderen
Afbeelding

Hehe en dan eindelijk schilderen 2 weken later, het leukst! Omdat rotsen veel verschillende kleuren hebben heb ik ook behoorlijk wat kleurtjes gebruikt.

Grijs, bruin, geel, goud, groen. Z'n beetje de kleuren die ik thuis kon vinden. Alleen bruin gehaald want tja rotsen zijn toch bruin.

en dan. roffel roffel roffel. de ingekleurde achterwand :D
Afbeelding

nu nog wachten op de epoxy en en nog wat laagjes eroverheen en het is klaar voor gebruik!

Rob Bosman

Re: Achterwandje

Bericht door Rob Bosman »

mooi wandje geworden hoor, heel netjes. :duim:

Airwin
200-400
200-400

Bericht door Airwin »

Super :)

Mooie beschrijving met de foto's .
Ben benieuwd hoe het er in het geheel uit gaat zien .
120x40x55 tanganyika in de maak :D ja nog steeds

yvon

Bericht door yvon »

Petje af hoor, voor de eerste keer een achterwand gemaakt en dan gelijk zo'n goed en mooi resultaat :duim:
Dat je meerdere kleuren verf gebruikt hebt is ook zeer zeker goed uitgepakt, ik zou er zelf niet bij stilstaan om al die kleuren te gebruiken zoals dat goud erbij, dus ik heb bij deze weer iets geleerd ;)

Kevin Noord-Brabant
Hoofdbeheerder / oprichter
Hoofdbeheerder / oprichter

Bericht door Kevin »

Zeer netjes hoor, hij is ook lekker dun gebleven ideaal voor in een wat minder diepe bak.
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand

inadepina
200-400
200-400

Bericht door inadepina »

mooi gedaan, ziet er goed uit.
wie is die vriendelijke man op de achergrond?
de mascotte? :D
Doe mij maar een joint zei de goudvis, dan word ik lekker haai..........

Onderwerp auteur
Lincy
0-200
0-200

Bericht door Lincy »

Mijn wandje is idd lekker dun, 2 cm dik is de wand op zijn dikste punten.

Mijn mascotte op de achtergrond is Tom de schoenmaker haha alleen heeft hij op dit moment geen reclame uitingen op zijn bord staan en mag dus binnen blijven. :D

Coby

Bericht door Coby »

Dat is je goed gelukt Lincy, mooi wandje geworden mijn complimenten hoor. :D

Onderwerp auteur
Lincy
0-200
0-200

Bericht door Lincy »

Ik ben er ook erg blij mee :D THX!

Een bodemverhoging dmv van een terrasje lijkt me ook eigenlijk wel heel leuk. dus ik denk dat ik dat ook ga maken voor mijn bak leeg gaat. Als ik dan toch bezig ben, kan ik mijn bak net zo goed eigenlijk wel compleet maken met alles erop en eraan ;)

Hopen maar dat alles gaat passen straks anders dan baal ik als een :vis: euh stekker!

jean-paul
200-400
200-400

Bericht door jean-paul »

Lincy,
Knap gedaan hoor die achterwand! Mooi resultaat. Benieuwd als alles klaar zal zijn.
Groetjes, Jean-Paul

Onderwerp auteur
Lincy
0-200
0-200

Bericht door Lincy »

Update: Vandaag een lekkere vrije dag. Dus ik had vandaag gepland om mijn aquarium leeg te maken en dan de achterwand erin te plaatsen. Alles verliep zo voorspoedig. De bak ging snel leeg, visjes lieten zich zeer gemakkelijk vangen. Achterwand voor de laatste maal af gespoeld. en toen het grote moment.

Gaat het passen! trommel trommel trommel

helaas geen geluk vandaag :(

Heel ding past er perfect in zijkantjes sluiten netjes aan. filter past perfect. De goeie hoogte. Ik helemaal gelukkig totdat ik de kap erop plaatsen. Wat dom de kap past niet meer :? ghrrrrrrrr.

Wat heb ik gemist! :shock:
Nou ja Die lichtkap :evil: die leunt nu dus op de nieuwe achterwand :evil:

Zie hier het resultaat
Afbeelding

Zie hier de boobytrap van mijn aquarium :(
Afbeelding
Afbeelding

Nou ja tot zover even de update. Ik ga nu bedenken hoe ik dit zeer snel ga oplossen. Ideeen?

Rob Bosman

Bericht door Rob Bosman »

als dat schuine je niet echt stoort dan zou ik het lekker zo laten je kan alleen niets op je kap zetten

Airwin
200-400
200-400

Bericht door Airwin »

of misschien de andere kant ook iets omhoog zetten.
of hem losmaken en stukje van onderkant afhalen en dan weer met aquarium kit vastzetten
120x40x55 tanganyika in de maak :D ja nog steeds

Herman
200-400
200-400

Bericht door Herman »

Je hebt een mooie achterwand gemaakt, en ik vind het dubbel knap want eerlijk gezegd heb ik er nog nooit een zelf gemaakt. :cry:
Kun je waar de kap of de lamphouder de wand raakt er niet iets uitsnijden, en dan wel weer even bijwerken voordat je verder gaat?

Onderwerp auteur
Lincy
0-200
0-200

Bericht door Lincy »

vette shit, eindelijk de oplossing gemaakt door de voorwand van het aquarium te verhogen met een latje zodat dan de kap weer recht staat. komt het volgende,

mijn wandje blijft niet zitten :evil: en gaat omhoog door de waterdruk :x

Oke dan ga ik het maar vast kitte, arme visjes die moeten de nacht in de emmer doorbrengen pffff waar ben ik aan begonnen

by the way zijn er ook nog andere manieren om die wand op de grond te houden?
@ Herman gewoon eraan beginnen en niet overnadenken. Je wordt er vanzelf kranky van :roll: :D