Hoi, ik weet niet of je al geslaagd bent maar ik las je vraag en ik heb nu voor de tweede keer een tafel gebouwd voor mijn bak. (JAAAAA,ZELF!!!) Mijn bak weegt vol 550 kg dus jouw bak moet daar makkelijk op kunnen. Ik heb 8 poten van 5,5 x 5,5cm, bij 45 hoog, want ik wilde het aquarium echt op zithoogte hebben. Onder en bovenblad; gelaagde plank (weet niet hoe dat hout heet maar het bestaat uit allemaal verlijmde laagjes, spaanplaat?) 1,5 cm dikte en de lengte van de bak. Boven dwarslatjes die op elkaar aansluiten en rondom binnen of buitenkant poten ingeschroefd zijn.( kun je nog verstevigen met ijzeren hoekjes) 2 gootjes voorkant boven en onder waarin twee deurtjes lopen die de filter en de rommeltjes uit het zicht houden. In het midden een opening voor boeken, zou eventueel nog een legplank in kunnen. Afgespoten met 2 bussen zilver spuitverf en voilá....Ik heb alle onderdelen laten zagen bij een houtzagerij omdat ze in de bouwmarkt vaak geen rekening houden met de zaagsnedes en dus je pootjes een milimeter, soms meer, in maat kunnen verschillen. Het hele gebeuren heeft me 65,00 euro gekost, incl schroeven en verf en het staat als een huis. Eenvoudig maar doeltreffend! Als je eenmaal het houten frame hebt staan dan kun je het naar believen aftimmeren, er plankjes inleggen enz. foto's van mijn setje staan op de site. Succes ermee!

groeten v. Mandy