nieuwe discusvissen integreren?
-
mandyrademaker
Onderwerp auteur - 0-200

nieuwe discusvissen integreren?
Hallo, nu ik weer terug ben van vakantie en de 'ouwe hap' in de nieuwe bak helemaal happy rondzwemt, met wel een beetje veel ruimte dus, vraag ik mij af of het mogelijk is bij dit setje dat al 3 jaar bij elkaar is, 2 nieuwe discussen te nemen. Mijn eigen setje is een koppeltje dat al vrij vaak legsels gehad heeft dus ik weet niet of dat wel lukt. Zo ja, hoe??? Zo nee, jammer maar heeft iemand dan nog een suggestie voor een andere soort die rustig zwemt en niet te agresso is? Totaal bestand; 1 koppel maan, 1 koppel discus, 1 Gnatenemus P, 2 Ancistrus, 3 Palem Bang kogeltjes. gr M
-
Rob Bosman
Re: nieuwe discusvissen integreren?
Als je maar van 50 liter per Discus en maanvis uit gaat dan kan je gewoon discussen bij zetten.
-
mandyrademaker
Onderwerp auteur - 0-200

Ja, de inhoud is geen probleem, 380 ltr. Maar het gaat me meer om het integreren, wordt mijn stel niet agressief? Moet ik er volwassen vissen bij zetten of juist kleinere? gr.M
-
Rob Bosman
Als je nieuwe discussen erbij zet dan zal je altijd weer een nieuw hierarchi in de bak krijgen en ik zou vissen nemen van ca 6mnd oud ongeveer een 12 cm.
-
mandyrademaker
Onderwerp auteur - 0-200

Ok bedankt voor de info. Ik weet nog niet of ik het doe want met dit zooitje heb ik verder geen last, die kennen elkaar van haver tot gort dus zitten we niet op een bak ruzie te wachten natuurlijk. Misschien wat leuke kegelvlekjes ofzo. toch ook grappig??